رئیس مجلس نیز تأکید کرد که سیاستمداران خوش‌عاقبت کسانی هستند که در مسیر رهبری گام برمی‌دارند.

او هیچ اشاره‌ای به مواضع اخیر دولت نکرد و نامی هم از احمدی‌نژاد نبرد که با یک هفته تأخیر فرمان رهبری در عزل مشایی را اجرا کرد. لاریجانی در نطق دیروز خود، پس از آنکه سیاستمداران خوش عاقبت را پیروان صراط روحانیت و رهبری معرفی کرد، ادامه داد: رهبری نه تنها مرجعیت دینی برای مردم دارد بلکه عامل قدرتمند صیانت از منافع ملی و منشأ وحدت ملی کشور است. عناوین مختلف سیاسی چپ و راست، اصلاح‌طلب و اصولگرا همه فرع این مبنای استراتژیک است و بدون تمسک به این مبنا هر گروهی می‌تواند سقوط کند و به بیراهه رود و مبنای مشروعیت مسئولیت‌ها نیز در این چارچوب تعریف می‌شود.

وی گفت: برای مجلس شورای اسلامی افتخاری است که به عنوان پایگاه اصلی جمهوریت نظام، دفاع واقعی از حقوق ملت را در پیروی آگاهانه از رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تعریف کند و هر کژی را با این عیار می‌سنجد و نسبت خود را این گونه مشخص می‌کند، از دستورات قاطع رهبر معظم نسبت به رسیدگی مسائل دستگیر شدگان و اشتباهات رخ داده شده در این زمینه تشکر می‌کنیم. وی با تأکید بر اینکه همان‌گونه که برخورد با آشوبگران و ایجاد امنیت جامعه لازم بود، دفاع از حقوق افراد هر چند خاطی در منطق و نگاه حکومت ولایی ضرورت داشت، گفت: از ابتدای این حوادث در مجلس کمیته‌ای جهت پیگیری تشکیل شد که اخیراً با ترکیب جدیدی به کمیته دیگری و با مأموریت خاص تشکیل شد. همه همت این دو کمیته در چارچوب نظارت مجلس، رسیدگی به این گونه تخلفات و جلوگیری از تکرار آن است و ان‌شاالله آقایان تا یافتن ریشه‌ها کار را پیگیری نمایند و به اطلاع نمایندگان مجلس و ملت عزیز برسانند.
رئیس مجلس از هفتم مرداد به عنوان یادآور شرایط ویژه پایان جنگ و اشتباه محاسباتی مجدد دشمن مهاجم و منافقین یاد کرد و افزود: 7 مرداد سال 67 در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران قطعنامه 598 را پذیرفته بود، صدام با توهمات القایی منافقین، طرح گام آخر برای خلاص کردن ایران را پایه‌ریزی نمود، در آن شرایط حدود یک هفته تمام عراق با همه استعداد ارتش خود حمله گسترده‌ای را به جنوب و غرب ایران آغاز کرد. آنگاه با پیام ویژه‌ای که امام (ره) برای سپاه پاسداران دادند سپاه با قدرت لشکر مهاجم را عقب راند. لاریجانی حمله دولت عراق به پایگاه اشرف و بازداشت مزدوران منافق را اقدامی دیرهنگام اما قابل تقدیر دانست.

رئیس مجلس، تجربه 30 ساله انقلاب را نشانگر چندین نمونه محاسبات غلط دشمن خارجی و گاه سیاسیون داخل کشور دانست که از قدرت رهبری و مردم غیرتمند و رابطه این دو عنصر اصلی قدرت نظام بی‌اطلاع بوده‌اند. به گفته وی با این همه تجربه گذشته در ماجراهای اخیر، غرب مجدداً با نظاره چند تحرک محدود در تهران دچار شعف احمقانه شد و رسانه‌ها و سیاستمداران آنها با دستپاچگی وارد صحنه شدند و در مقابل نفوذ کلام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دامت برکاته صحنه را باختند، به طوری که گاه در مقالات خود خویشتن را سرزنش نمودند.

لاریجانی با تأکید بر لزوم درک غرب از قدرت روحانیت و مرجعیت و رهبری نظام، گفت: ایرانیان از این زبدگی سیاسی برخوردارند که این‌گونه تهدیدات و مزاحمت‌ها را به فرصت‌های تکاملی قدرت و پیچیدگی سیاسی بدل کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 13633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =