رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ملت ایران با حضور پرنشاط خود در پای صندوق‌های رأی ابهتی‌نشاط انگیز از نظام را به نمایش می‌‌گذارد.

به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی گفت: در این انتخابات ما با یک سپهر گسترده‌ای از فکر و اندیشه و شورآفرینی همراه بودیم بعلاوه بعضی نقاط ضعف که بیشتر مصلحت می‌دانم بعد از انتخابات در مورد آنها بحث شود. وی در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که نامه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به مقام معظم رهبری در شرایط حساس کنونی چه آثاری به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: فرصت برای بحث در مورد مسایل گوناگونی که در این دو هفته باقیمانده به انتخابات پیش آمد وجود دارد و باید بعضی از موضوعات را در زمان خاص خود بررسی کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص احتمال کشیده شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری دهم به دور دوم با بیان اینکه من حدسی در این زمینه ندارم اظهار داشت: مجموع نظرسنجی‌ها که از بخش‌های مختلف می‌رسد نشانگر این است که هنوز هیجانات انتخاباتی تأثیرگذار در سرنوشت انتخابات است.

وی افزود: شاید دو هفته پیش حدس و گمان‌هایی بود اما در مسیر رقابت‌های انتخاباتی، نظرسنجی‌ها شکل‌های متفاوتی را نشان می‌دهد. رئیس مجلس در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه کمتر از دو روز به برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده است شما فضای کنونی انتخابات را چگونه ارزیابی می‌کنید گفت: در انتخابات این دوره ما شاهد یک شور و نشاط زاید‌الوصفی از سوی مردم مخصوصاً جوانان در صحنه انتخابات هستیم و این یک سرمایه است. وی افزود: خوشبختانه شور و نشاط انتخاباتی همراه با یک شعور در درون افکار عمومی شکل گرفته است.

لاریجانی خاطرنشان کرد: پیش از این گفته بودم انتخابات یک مدرسه سیاسی است؛ با حجم اطلاعاتی که در فضای بیرونی به ملت ارائه شد (جدای از برخی موارد که ربطی هم به فضا نداشت) در اشل سیاسی شاهد فربه شدن ذهن مردم از اطلاعات که در سطح ملی در جریان قرار می‌گرفتند، بودیم که این یک سرمایه ملی بود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه آرایش سیاسی در این دوره از انتخابات کاملاً بروز و ظهور پیدا کرد و سلایق مختلف می‌توانند انتخاب درست داشته باشند. لاریجانی خاطرنشان کرد: بعید می‌دانم حرف مانده‌ای وجود داشته باشد، مجموعه اطلاعات برای شناخت شخصیت و برنامه نامزدها ارائه شده است و توصیه بنده به مردم این است که در انتخابات با شور و نشاط و آگاهی شرکت کنند. رئیس مجلس با اشاره به اینکه این حضور در انظار بیرونی شگفتی دارد و حتماً برای کشور ما یک انرژی خواهد بود، تاکید کرد: نقش​آفرینی ملت در شرایط امروز بسیار باارزش است.

لاریجانی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه با وجود اختلاف‌نظرهای بسیار شما چه نقاط مشترکی را در دیدگاه‌های این 4 نامزد می‌بینید؟ گفت: هر 4 نامزدی که مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفتند از افراد باسابقه کشور هستند، نگاه همه آنها به موضوع منافع ملی کشور است حال ممکن است برخی مطالب اگر بیان هم نمی‌شد ثلمه‌ای هم وارد نمی‌شد ولی در کل به منافع ملی و اینکه راه آینده کشور باید استقامت باشد به روی این موضوع علی‌العموم اشتراک داشتند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: همه اینها حکایتگر یک بلوغ سیاسی در بین نامزدها و طرفداران آنهاست و این مسئله با شور‌آفرینی که در بین مردم شده است می‌توانیم یک عزم و اراده ملی را برای پیگیری این هدف شاهد باشیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 10575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =