کنترل مبادی ورودی چهارمحال و بختیاری به ۲۲ پایگاه افزایش یافت

ایرنا نوشت: مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: در روزهای اخیر برای کنترل بهتر مبادی ورودی و جلوگیری از ورود افراد مبتلا به ویروس کرونا به استان تعداد پایگاه‌های غربالگری و بازرسی این نهاد به ۲۲ پایگاه افزایش یافته است.

سید احمد مرتضوی‌فرد  افزود: افراد فعال در این پایگاه‌ها، نیروهای داوطلب جمعیت هلال احمر هستند و در کنار آن ۲۱ پایگاه امدادی نیز در حال آماده‌باش قرار دارند.
وی، کمبود تجهیزات را مهمترین مشکل پابگاه‌های بازرسی و غربالگری ورودی‌های استان عنوان کرد و گفت: نبود تجهیزات سبب می‌شود تا نیروهای فعال در این پایگاه‌ها انگیزه خود را از دست داده و نسبت به ادامه کار دلسرد شوند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود کمیته‌ای با مدیریت دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شود و از سایر نهادها تجهیزات و نیروهای کمکی به این پایگاه‌های اعزام شود.
مرتضوی‌فرد با اشاره به هزینه‌بَر بودن ایجاد پایگاه‌های نظارت و غربالگری، افزود: هر پایگاهی که راه‌اندازی می‌شود هزینه زیادی را می‎طلبد از همین رو انتظار می‌رود در تامین این اعتبارات و همچنین تجهیزات مورد نیاز نیروی انسانی مستقر در این پایگاه‌ها کمک لازم انجام گیرد.
گفتنی است ، ویروس کرونا که کووید ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد.
این ویروس اکنون به بیش از ۱۰۰ کشور جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1363824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =