مردم از تجمع و حضور در اماکن عمومی و زیارت اهل قبور در پنجشنبه آخر سال خودداری کنند

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به شیوع کروناویروس امسال در شرایط عادی نیستیم لذابه مردم توصیه می شود، برای قطع زنجیره انتقال بیماری ضمن رعایت نکات بهداشتی و هشدار های وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی از برپایی هرگونه تجمع و حضور در اماکن تجمعی و زیارت اهل قبور در پنجشنبه آخر سال خودداری نمایند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال و بختیاری مهندس سید راشد جزایری در گفت و گوی خبری صدا وسیمای مرکز چهارمحال و بختیاری افزود: با راه اندازی سامانه سیب و خود ارزیابی به آدرس: salamat.gov.ir طی یک هفته گذشته برای انجام مراقبت های مربوط به کرونا تا کنون ۵۴۰ هزار نفر در این سامانه توسط کارشناسان مربوطه و ۱۰ هزار و ۹۰۰ نفر توسط پزشک ویزیت شده اند.
وی ادامه داد: تقریبا ۶۶ درصد مردم استان به سامانه خود ارزیابی مراجعه و ۲۹ درصد موارد مراقبت های لازم را در منزل گرفته و ۴درصد به بیمارستان ها ارجاع شده و ۱ درصد موارد با معرفی به مراکز خدمات جامع سلامت، درمان ۲دارویی برای آنها انجام شده و خدمات لازم را دریافت نموده اند.
مهندس جزایری عنوان کرد: در ایام تعطیلات نوروز نیز همکاران همچنان مشغول به کار هستند و یک لحظه غفلت می تواند کنترل کروناویروس را مشکل و مدت مواجهه با این بیماری را تا ۲ماه دیگر افزایش دهد.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری بیان کرد: از مردم می خواهیم به سامانه خود ارزیابی مراجعه و از سلامت خود اطمینان خاطر پیدا کنند و به تماس همکاران با شماره ۴۰۳۰ حتما پاسخ بدهند .
مهندس جزایری خاطرنشان کرد: در صورت نیاز به پیگیری اورژانسی موارد، کارشناسان طی ۲۴ ساعت اول اقدام به تماس و در موارد غیر اورژانسی موارد طی ۴۸ ساعت بررسی می شود

۴۶
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1366888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =