غربالگری ۶۰۰ هزار نفر از مردم استان چهارمحال وبختیاری انجام شد

استاندار چهارمحال و بختیاری از غربالگری ۶۰۰ هزار نفر از مردم این استان طی روزهای اخیر خبر داد وگفت: این اقدام با بهره‌گیری از درگاه الکترونیکی سلامت، سیب سلامت و طرح بسیج ملی مقابله با ویروس کرونا انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط استانداری ،اقبال عباسی عصر یکشنبه در نشست اعضای شورای تامین،معاونین استاندار، نمایندگان و منتخبان مردم استان در مجلس شورای اسلامی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: در همین راستا هم اینک ۷۰ نفر مبتلا به ویروس کرونا در استان شناسایی شده است که از این تعداد ۴۷ نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری جزو ۵ استان با وضعیت مطلوب در خصوص شیوع ویروس کرونا است، تصریح کرد: این در حالی است که این شرایط می‌تواند ناپایدار باشد و به هر دلیلی امکان شیوع فراگیر ویروس در استان وجود دارد از همین رو باید آمادگی لازم در این خصوص وجود داشته باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری، با اشاره به آماده سازی ۸۰۰ تخت بیمارستانی و ۳ نقاهتگاه در استان، اظهار داشت: هم اینک کمبودی در خصوص تخت بیمارستانی وجود ندارد و امید است با تداوم همکاری مردم و مسئولان نیازی به زیرساخت‌های بیشتری شکل نگیرد.

عباسی خاطرنشان کرد: کمک‌های مالی به نسبت مناسبی نیز از محل منابع دولتی و  بخش خصوصی نیز ارائه شده که جای امیدواری دارد.

وی در ادامه با اشاره به تشدید کنترل مبادی ورودی استان، افزود: در ۲۱ نقطه ورودی استان پایگاه های کنترل و تست سلامتی فعال شده است و نظارت بر ورود و خروج به استان انجام می‌گیرد، اما باید این موضوع را در نظر گرفت که بسیاری از اهالی این استان در استانهای همجوار سکونت دارند و در ایام عید به زادگاه خود برگشته‌اند و همین موضوع تردد خودرهای غیربومی را افزایش داده است.

عباسی تصریح کرد: با این وجود همواره اطلاع رسانی شده است که مسافران با توجه به شرایط فعلی به استان سفر نکنند و امکان میزبانی از آنها وجود ندارد.

استاندار تاکید کرد :با همکاری مردم به نقطه مطلوبی در مبارزه با کرونا می‌رسیم و طی کردن این مسیر بدون همکاری مردم ممکن نیست.

عباسی در پایان با تأکید بر حمایت همه‌جانبه از دانشگاه علوم پزشکی برای شکست کرونا ویروس، تصریح کرد: سال ۹۸ چالش‌های بسیاری در کشور و چهارمحال و بختیاری حادث شد امیدواریم این چالش سلامتی را نیز پشت سر بگذاریم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1368063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =