راوی تاریخ ایران در دل این گنبد نشسته است! +تصاویر

یکی از مکانهای دیدنی و تاریخی اصفهان در دوره صفوی که شاهکار کم نظیری از کاشی کاری و معماری استادانه است را می‌توان به جرات مسجد شیخ لطف الله دانست. نقوش و رنگهای به کار رفته در کاشیکاری استادانه گنبد مسجد شیخ لطف‌الله، از زیباترین کاشیکاری های موجود در معماری ایران است. در بخش ایرانگردی امروز قصد داریم شما را به بازدید از این مسجد بی‌نظیر ببریم، پس همراهمان باشید.

مسجد از پنجره‏ های مشبکی که در جوانب گوناگون ساقه گنبد ساخته شده ‏اند نور خود را تامین می کند. محراب مسجد شیخ لطف الله از شاهکارهای بی نظیر معماری ایران است. ویژگی خاص این مسجد نداشتن صحن و مناره است. چرخش ۴۵ درجه ای که از محور شمال به جنوب نسبت به محور قبله دارد، گنبد کم ارتفاع مسجد، محراب بی بدیل مسجد و کتیبه های نفیس و طره های سردر که درون گلدان مرمرین جای گرفته اند.

 مسجد شیخ لطف‌ الله به دستور شاه عباس اول در 18 سال ساخته شد. در دوران رضاشاه دستور به بازسازی و مرمت مسجد شیخ لطف‌الله صادر شد. مسجد شیخ لطف‌ الله در ضلع شرقی میدان نقش جهان و مقابل عمارت عالی قاپو و در کنار مسجد امام واقع شده‌ است. مسجد را شاه عباس اول به احترام و افتخار شیخ لطف الله جبل عاملی، روحانی شیعه آن روزگار که از لبنان به ایران آمده بود ساخته است.

توجه: هدف ما از معرفی این جاذبه آشنایی شما با جاذبه‌های زیبا کشورمان است. با توجه به شرایط ایجاد شده در کشور بهتر است، زمان بازدید از این جاذبه را تا پایان بحران ایجاد شده عقب بیاندازید و بعد از حذف بحران ایجاد شده با تنی سالم به این منطقه زیبا سر بزنید.

منبع : لست سکند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1368638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =