تصویب بسته تشویقی علیه کرونا در سنای امریکا

ایسنا نوشت: سنای آمریکا بسته محرک‌های اقتصادی برای کاستن تاثیر شیوع کرونا به ارزش بیش از دو تریلیون دلار را تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این بسته تشویقی دولت را قادر می‌سازد تا به کارمندان بیکار حقوق پرداخت کرده و سوبسیدهای ویژه‌ای را برای کمک به مشاغل متاثر از بیماری و نیز بیمارستان‌ها در جریان شیوع ویروس کرونا ارائه کند.

مجلس نمایندگان آمریکا قرار است بلافاصه پس از رایزنی‌های همه جانبه این بسته تشویقی را تایید کند. جزییات این طرح هنوز در اختیار مجلس نمایندگان گذاشته نشده است.

این بسته تشویقی پس از اتمام رای گیری در سنا و بدون سوبسیدهای بخش انرژی و مقررات زیست محیطی مورد نظر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا که موارد اختلاف نظر برای تصویب این بسته بود، به مجلس نمایندگان برگردانده می‌شود.

چاک شومر، دموکرات ارشد سنا گفت: ما یک توافق دو حزبی درباره بزرگترین بسته تشویقی در تاریخ آمریکا داریم. بسیاری از مردم مجبور به ترک کار شده‌اند که بر اساس خواسته آنها نبوده است. آنها نمی‌دانند آینده‌شان به چه صورت خواهد بود و چطور باید قبض‌های خود را پرداخت کنند. ما باید به آنها کمک کنیم و آنها را نجات دهیم.

تلاش رهبران سنا و کاخ سفید بر سر تصویب یک بسته محرک‌های اقتصادی به ارزش دو تریلیون دلار برای کاستن تاثیر شیوع کووید-۱۹ هنوز به نتیجه نرسیده است.

این طرح شامل پرداخت ۱۲۰۰ دلار به بیشتر بزرگسالان و کمک به کسب و کارهای کوچک برای پرداخت حقوق کارمندان می‌شود.

این طرح که جزییات کامل آن هنوز روشن نیست در صورت تصویب بزرگترین مجموعه محرک اقتصادی در تاریخ آمریکا خواهد بود.

با این حال منتقدان از هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه تهدید کرده‌اند که مانع تصویب آن خواهند شد.

تیم اسکات، بن سس و لیندسی گراهام سناتورهای جمهوری خواه گفتند که این لایحه طوری تنظیم شده که "کارمندان را تشویق می‌کند به جای آنکه سر کار بروند ترجیح دهند بیکار شوند."

آنها در بیانیه‌ای گفتند اگر این مشکل حل نشود یا دولت اطمینان حاصل نکند که هیچ کس در دوره بیکاری حقوقی بیش از حقوق اشتغال نخواهد گرفت، "متاسفانه ما مجبوریم با این لایحه مخالفت کنیم."

سناتور برنی سندرز که برای کسب نامزدی حزب دموکرات تلاش می‌کند گفت که او هم با این طرح مخالفت خواهد کرد مگر آنکه این سه سناتور از اعتراض خود به عبارت بندی بخش مربوط به مزایای بیکاری صرف نظر کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سندرز گفت: "من آماده‌ام این طرح متوقف کنم مگر آنکه شروط قوی‌تری بر ۵۰۰ میلیارد دلار پولی که قرار است صرف رفاه کمپانی‌ها شود، اعمال شود."

الگزاندریا اوکازیو کورتز، نماینده چپ‌گرا از برانکس نیویورک در کنگره هم جزییات طرح را "نگران کننده" خواند.

او در توییتی نوشت "به نظر می‌رسد که این طرح نیم تریلیون دلار در جیب کمپانی‌های بزرگ می‌ریزد" درحالی که به اندازه کافی از کارمندان محافظت نمی‌کند.

این طرح از حمایت فراجناحی برخوردار است اما ابتدا باید در دو مجلس سنا و نمایندگان تصویب شود و به امضای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برسد.

دونالد ترامپ اوایل روز چهارشنبه گفته بود، به محض اینکه این بسته را دریافت کند آن را امضا خواهد کرد تا اجرایی شود.

میچ مکانل، رهبر اکثریت جمهوری خواه سنا و چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات پیشتر گفته بودند که احزاب آنها مایلند طرح را پیش ببرند.

در همین حال اندرو کومو، فرماندار نیویورک این طرح را برای ایالت خود "به درد نخور" توصیف کرد و ۳.۸ میلیارد دلار کمک پیشنهادی آن به نیویورک را "قطره‌ای در یک سطل آب" خواند.

او گفت نیویورک که شاهد بالاترین آمار ابتلا در آمریکاست با ۱۵ میلیارد دلار کسری روبروست و تخمین زد که تاکنون یک میلیارد دلار در این ایالت خرج مقابله با بحران ویروس کرونا شده است.

310312

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1369153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =