۴۱ نفر
۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵
سه قوه، دشمن مشترک را فراموش نکنند

در سال ۹۸ با چالش های زیادی مواجه شدیم. از بلایای طبیعی که در اول سال رخ داد تا بیماری کرونا که از اول اسفندماه در کشور شیوع پیدا کرد.

 وقوع بلایای طبیعی خبر نمی‌کند اما با رخ‌دادن هر کدام از آن‌ها، خسارت‌های زیادی به کشور وارد می‌شود. خداراشکر می‌کنم ملت ما با مقاومت و صبر خود تا به این لحظه بر این مشکلات پیروز شدند و ان‌شاءالله ویروس منحوس کرونا را هم شکست خواهیم داد. 

با این وجود نباید از مشکلات و چالش‌های احتمالی سال ۹۹، غافل شد. یکی از مهم‌ترین چالش‌ها مسائل اقتصادی است. از سمتی کشور در شرایط تحریمی سختی قرار دارد. از سویی دیگر رهبر معظم انقلاب سال ۹۹ را جهش تولید نام گذاری کردند. با تمام مشکلات موجود در حوزه تولید باید سطح خودکفایی کشور را افزایش بدهیم؛ چرا که اگر این جهش به معنای واقعی صورت نگیرد به مشکل برخواهیم خورد. 

متاسفانه به دلایل شرایط تحریمی، درآمد ارزی کشور از نفت نبوده و بیشترین درآمد از صادرات کالاهای غیرنفتی به کشورهایی که با آنان ارتباط تجاری داریم، حاصل می‌شود. ذخایر ارزی که تا به امروز با آن کشور اداره می‌شود رو به افول است. حدود ۸۰ میلیون جمعیت در ایران وجود دارد که نیازمند کالاهای اساسی بوده و مشکلاتی در زمینه تامین این کالاها وجود دارد. بنابراین باید تمرکز خود را روی مسئله تولید بیشتر کنیم. 

یکی از راهکارهایی که می تواند به اقتصاد ما کمک کند، استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان، نیروی انسانی کارآمد، درآمد ارزی غیرنفتی و ..تا اقتصاد کشور سروسامان بگیرد. 

راهکار دوم در صحنه نگه‌داشتن مردم بوده تا پشتیبان دولت باشند. با توجه به اینکه دستمان مقداری خالی است اما بزرگترین امید ما همیشه بعد از خدا به مردم بوده و هست. همانطور که در وصیت‌نامه امام خمینی(ره)، نوشته شده است: «ملت ما از ملت زمان رسول الله و از ملت زمان امیرالمؤمنین برتر است» و ما این برتری را در طول این ۴۰ سال شاهد بوده‌ایم. امید دارم بازهم با کمک مردم و زیر سایه رهبری بر مشکلات پیروز شویم.

راهکار سوم وحدت بین قوای سه گانه است. مجلس یازدهم از لحاظ سیاسی با دولت مقداری فاصله دارد اما هر فردی با هر دیدگاهی، هماهنگی بین قوای مجریه، مقننه و قضایی را مهم‌ترین اصل برای حل مسائل کشور می‌داند و برای حفظ نظام می‌کوشد. 

یک سال بیشتر تا پایان عمر دولت باقی نمانده است، به عنوان سرباز کوچک نظام توصیه می‌کنم که قوای سه گانه کشور با هم هماهنگی داشته و برای حل مشکلات باهم، هم‌اندیشی کنند. توصیه می‌کنم سران قوا دشمن اصلی خود آمریکا را فراموش نکنند. 

* نماینده مردم پاکدشت در مجلس دهم

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1370503

برچسب‌ها