۹۱ نفر
۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
آیا این آقای وزیر متوجه آمار و ارقام نیست؟

اگر ذهن و سیستمِ تحلیلی یک وزیر یا معاون وزیر را واکاوی کنیم، به چه نکاتی در ناخودآگاه او می رسیم؟

اگر مایلید بدانید که مسئولان و سیاستمداران هر حکومتی، چگونه فکر می کنند و چگونه مسائل را می بینند،  حتما یادداشت تازه دکتر محمود سریع القلم را در گروه نخبگان خبرآنلاین با عنوان «غربت استدلال» بخوانید

این یادداشت با پرسش هایی دانشجویی آغاز می شود که می پرسد: « آیا این آقای وزیر متوجه آمار و ارقام نیست؟ آیا او متوجه مطالعات و تحقیقاتِ علمی نیست؟»
محتوای این سؤال به طیف وسیعی از سیاست مداران و مسئولان در سطح جهانی بر می گردد. دریک سالِ اخیر، قانون اساسی و مقرراتِ انتخاباتی چین و روسیه تغییر کرده اند تا روسای جمهور این دو کشور بتوانند برای یک تا دو دههٔ آینده در قدرت بمانند. در شبکه های اجتماعی و میزگرد های "علمی" این دو کشور نیز، عده ای به توجیهِ حقوقی، اجتماعی، ملی و سیاسی این تداوم حکمرانی حکمرانان و اُلیگارشی پرداخته اند.

این استاد فارغ التحصیل فوق دکتری روابط بین‌الملل از دانشگاه ایالتی اوهایو در مطلب تازه اش ما را به این جمع بندی رهنمون می سازد که: « شما خیلی نمی توانید گله مند باشید وحتی انتظارِ کارآمدی داشته باشید. شما در پی کشفِ فونداسیونِ ساختمانی باشید که در طبقهٔ بیستم آن، افراد مشغولِ لذت بردن از سِمَت و قدرت هستند؛ فونداسیونی که زیرزمین است و دیده نمی شود. درحالیکه استدلال روی زمین است و قابل دیده شدن. استدلال فقط با شفافیت از غُربَت رها می شود.»

متن کامل این یادداشت را اینجا بخوانید.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1370851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    0 0
    به نفع شون نیست متوجه باشن