"کرونا" در کمین افراد چاق

ویروس کرونا می تواند سلول‌های دستگاه تنفسی را متاثر کند و باعث تنگی‌نفس و تنفس دشوار شود، افراد چاق از جمله گروه‌هایی هستند که در معرض این بیماری عارضه دار قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین ؛ عطیه رزازی، رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، با بیان اینکه ویروس کرونا می تواند سلول‌های دستگاه تنفسی را متاثر کند و باعث تنگی‌نفس و تنفس دشوار شود، گفت: افراد چاق از جمله گروه‌هایی هستند که در معرض این بیماری عارضه دار قرار دارند.
وی با اذعان به اینکه چاقی در علم پزشکی به این معناست که وزن فردی، حداقل ۲۰ درصد بیشتر از وزن ایده‌آل باشد؛ اظهار کرد: چاقی در بسیاری از موارد، اختلال در تنفس را به دنبال دارد.
این کارشناس ارشد تغذیه با اذعان به اینکه وزن بالا، مانع از انبساط کامل ریه‌ها می‌ شود و عضلات تنفسی نمی‌توانند به خوبی وظیفه خودشان را انجام دهند؛ گفت: علاوه بر این، التهاب به وجود آمده به علت بالا بودن چربی‌های بدن نیز می‌تواند بر عملکرد ریه‌ها تاثیر منفی بگذارد. وی افزود که در مطالعات مختلف، گزارش شده است که اضافه ‌وزن، علائم بیماری آسم و بیماری‌های تنفسی را شدیدتر می‌کند.
به گفته رزازی، غذاهای حاوی چربی و نمک زیاد، می‌توانند باعث ایجاد التهاب و تورم در قسمت‌های مختلف بدن از جمله مجرای تنفسی و مسیرهای هوایی شود؛ پس مصرف انواع کنسروها، شوری‌ها و غذاهای فرآوری شده در بیماری‌های تنفسی، باید محدود شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1372150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =