چقدر خالی بود جای مرحوم خشایار الوند در "پایتخت6"

روزنامه جوان نوشت:سریال پایتخت به خصوص در سری اول، دوم و سوم به واسطه ارائه کاراکترهایی به شدت ساده، صمیمی، خاکی و مثبت خود به دل‌های مردم راه پیدا کرد؛ شخصیت‌های باصفا و دوست‌داشتنی که در سبک زندگی آن‌ها مهربانی، گذشت، خلوص، صداقت، یکرنگی، احترام به بزرگ‌تر موج می‌زد و اگر هم پلشتی وجود داشت هرگز غلبه پیدا نمی‌کرد.

 پایتخت ۶، اما به شکل عجیب و کنترل نشده‌ای مشحون است از بداخلاقی‌هایی که رجحان دارند و اتفاقاً موقعیت‌ها مبتنی بر همین بداخلاقی‌ها پیش می‌رود. برای مثال در یک سکانس تقریباً طولانی که اعضای خانواده درون یک خودرو هستند، نقی در شرح یک ماجرا به شکلی افراطی به دروغگویی متوسل می‌شود. اگر پیش از این و در قسمت‌های قبلی شرح ماجرا از سوی افراد تنها به مبالغه می‌گذشت، تحول شخصیت‌ها در این سری به گونه‌ای است که دروغگویی تبدیل به یک عادت شده و خیلی عادی و معمولی نمایش داده می‌شود. اگر در پایتخت‌های قبلی سادگی شخصیت‌ها منجر می‌شد صرفاً در قلیلی از موقعیت‌ها؛ دورویی، نفاق و دیگر خصایص منفی خود را نشان دهد و بروز این ویژگی‌های منفی هرگز به رویه‌ای عادی تبدیل نمی‌شد، اما در پایتخت ۶ شاهد بیرون آمدن این خصایل از حاشیه به متن هستیم.

تن دادن به شوخی‌های اینترنتی
اینکه یک نویسنده برای خلق موقعیت‌های کمیک از شوخی‌های اینترنتی و شخصیت‌هایی، چون احمد ذوقی که صرفاً طیفی از مشتریان خاص فضای مجازی با آن آشنایی دارند استفاده کند، بی‌تردید معنایی جز خالی بودن دست نویسنده و ناتوانی او در خلق موقعیت‌های خلاقانه سالم ندارد. اگر دلمان خوش بود که سریال پایتخت در مقایسه با فیلم‌های بی‌مایه و مبتذل سینمایی که مبتنی بر شوخی‌های جنسی ساخته می‌شوند از طنزی فاخرتر و مناسب‌تر برای خانواده‌ها و طیف وسیع مخاطبان تلویزیونی برخوردار است، در این سری از پایتخت شاهدیم که این مجموعه نیز تن به موقعیت‌های آبکی و سطحی داده که صرفاً اصالت خنده در آن مطرح بوده و فرهنگ به کلی به حاشیه رفته است.

جای خالی خشایار الوند
همه این‌ها باعث می‌شود که فقدان مرحوم خشایار الوند بیش از پیش برایمان محسوس باشد؛ نویسنده‌ای که تا پیش از مرگش کمتر اسمی از او می‌شنیدیم و حالا می‌فهمیم که سالم و تروتمیز بودن پایتخت چقدر به وجود او وابسته بوده و ما از این مسئله غافل بوده‌ایم. چقدر دوست داشتیم و دلمان خوش بود که نقی معمولی با پدری که مشاعرش را از دست داده به شکلی احترام‌آمیز رفتار می‌کند. او را روی دوش می‌گیرد و نسبت به رعایت احترام و حرمت پدر حساس است و این رفتارها چقدر به دلمان می‌نشست و چقدر حالمان بد می‌شود وقتی می‌بینیم بهتاش با آن قدوقواره پدرش را در جمع کتک می‌زند و با مادرش مثل چاله‌میدانی‌ها صحبت می‌کند و برای پدر و مادر مدام شاخ و شانه می‌کشد.

داستانی در کار نیست
ضعف فیلمنامه سبب شده در پایتخت ۶ خبری از داستان نباشد. در پایتخت‌های پیشین در هر قسمت یک اتفاق یا ماجرا محور بود و داستان مبتنی بر همین اتفاق کانونی پیش می‌رفت و معمولاً سرنوشت ماجرا در هر قسمت تا حدودی مشخص بود و داستان مبتنی بر یک طرح و جمع‌بندی حساب شده و مهندسی شده طرح‌ریزی شده بود، اما کاملاً مشخص است که نویسنده پایتخت ۶ از ایجاد یک چارچوب دراماتیک عاجز بوده و صرفاً در خلق برخی موقعیت‌های کمیک تمرکز کرده و با رونمایی از سندروم دست بی‌قرار اوج خلاقیت خود را عرضه کرده است.

البته این رویکرد ربط مستقیمی با همان اتفاقی دارد که به تدریج توانسته مانند یک بیماری سایه‌اش را روی مدیران سازمان صداوسیما سنگین‌تر کند و آن هم اصالت دادن به خنده و جذب مخاطب به هر قیمتی است. مدیران صداوسیما در رقابت با ماهواره و در وضعیتی که دولت از اهرم بودجه برای کنترل سازمان سوءاستفاده می‌کند تا حدودی تن به حاکمیت اسپانسرها داده‌اند و ظاهراً از درک تأثیرات مخرب بداخلاقی‌های نمایشی غافل هستند. واقعیت این است که حتی هالیوود هم این اندازه به سرگرمی و خنده اصالت نمی‌دهد و پیام و محتوا، حتی برای لیبرالیسم هم اولویت دارد. هدف سطحی، اولیه و کاملاً تاکتیکی می‌تواند این باشد که آثاری، چون پایتخت مردم را در رقابت با ماهواره جذب تلویزیون خودمان کند، اما این استراتژی حداقلی در غیبت نگاه کلانی که باید به فرهنگ‌ساز بودن این آثار توجه داشته باشد می‌تواند خسران‌زا باشد.

بازی سانسور
در جریان پخش سریال پایتخت محسن تنابنده هم بازی رسانه‌ای خود را در فضای مجازی کلید زد تا در میان هنرمندان همچنان پیشتاز راهبرد «خوابیدن در وسط لحاف باشد» و این‌بار با طرح موضوع سانسور از خود چهره‌ای به اصطلاح مبارز و مظلوم به افکار عمومی ارائه دهد. او آش را آنقدر شور کرد که سیروس مقدم برای خاتمه دادن به این بازی بچگانه مجبور به واکنش شد و جالب اینکه صداوسیما به عنوان صاحب اثر مانند همیشه به یک بازیگر پولساز اجازه داد با اعتبار و حیثیت این سازمان بازی کند و همچنان پروتکلی برای پیشگیری از چنین ماجراهایی وجود ندارد. کارگردان پایتخت در واکنش به طرح موضوع سانسور پایتخت ۶ اینگونه واکنش نشان داد: «من و همکارانم از پایتخت محافظت می‌کنیم تا شسته و رفته روی آنتن برود. برخی از موارد هنگام فیلمبرداری ضبط می‌شود که ممکن است در شرایط فعلی جامعه ایجاد حساسیت کند که ما آن را تعدیل می‌کنیم. این موارد عنوان سانسور به خود نمی‌گیرد، ممکن است بعضی از کلمات یا دیالوگ‌ها را برای اکثریت مخاطبان مناسب نبینیم؛ بنابراین ملاحظات را رعایت می‌کنیم تا سریال به سلامت روی آنتن برود و دچار سوءبرداشت و سوءتعبیر نشویم. این به معنای سانسور نیست. این نوع اصلاحات را که به محتوای اثر لطمه نمی‌زند سانسور نمی‌دانم.»

استفاده از یک تیم کارشناسی که نسبت به فرهنگ عمومی دغدغه‌مند باشند، هنگام نگارش فیلمنامه موضوعی است که مدیران صداوسیما باید آن را جدی بگیرند و نسبت به محتوا حساس‌تر باشند. بدیهی است که منظور از این حساسیت به هیچ‌وجه توسل به تیغ سانسور نیست و محتوای آثار می‌تواند در عین رعایت جذابیت‌های نمایشی و تقویت بعد سرگرمی، فرهنگ عمومی را نیز تقویت کند.
17302
کد خبر 1372344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 35
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • حمید IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    96 0
    خیلی ضعیف بود و کلا مسخره بازی بود نسبت به سری قبل وقتی محسن تنابنده بشه سرپرست نویسنده بهتر از این نمیشه
    • میثم IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      32 0
      ما که نفهنیدیم چرا اینجور بی سروته تموم شد وایا هنوز قسمتی ازش مونده که بعدا پخش شه یا نه
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      8 0
      سری قبل هم یک کمی مثل این فصل بود ولی با یکمی شیب کمتر پس فرق زیادی نکرده چه با حضور ایشون و چه بدون ایشون
    • IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      38 0
      و البته فهمیدیم برند پایتخت رو که به اشتباه به نام محسن تنابنده زده بودند همه اش مدیون مرحوم خشایار الوند بود!روحت شاد آقای الوند
  • علی IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    13 0
    اتفاقا این بار که خشایار الوند نبود پایتخت دیدنی تر بود
  • عباس IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    61 0
    سلام،پراکندگی موضوعات فیلم وعدم هماهنگی بین موضوعات مختلف جاری درفیلم،سکانسها وبخشهای بسیارزیاد استرس زا برای بیننده که فیلم را از یک فیلم طنز خانوادگی خارج می کندبطوریکه در هربخش فیلم چند موضوع استرس زا برای بیننده وارد موضوع فیلم می شود،کم بودن بخشهای خنده دار وطنز،بدآموزی های اخلاقی از جمله برخوردهای نامناسب با افراد بزرگترخانواده توسط افراد کوچکتر خانواده.بالا بودن میزان عصبیت وپرخاشگری خانوادگی بین همه افراد خانواده و... همه این فیلم را از ازیک فیلم طنز خانوادگی تبدیل به یک فیلم درام، اکشن،پلیسی،ترسناک و... می کند که انتظار بیننده را مبنی برداشتن لحظاتی شاد درکنار خانواده را برآورده نمی کند.بنظر بنده بخشهای قبلی بالن سواری وسقوط بالن وماجراهای سوریه وکل بخشهای پایتخت 6 این سریال را برای جذب مخاطب ناموفق کرده است.
  • CH ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    16 0
    ببخشید من تموم قسمت های مایتخت ۶ رو دیدم و هیجا ندیدم که بهتاش پدرش رو در جمع کتک بزنه. و چقد دلم میگیره از اینکه سانسور انقد در ایران چیز عادی تلقی میشه و سانسور کنندگان به کار خود افتخار هم میکنند.
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      79 0
      شما نظر دادنت هم مثل فیلم دیدنته. منظور از کتک زدن ، همون سکانس خواب دیدن نقی بود که بهتاش داشت بهبود رو میزد.
  • رضا IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    88 0
    واقعا چرت شده..خنداندن بهر قیمتی!!!
  • علی IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    16 0
    واقعیت جامعه ما مبتنی به دروغ و ریا و بداخلاقی است , مثلا اگر در یک فیلم موضوعاتی که نگارنده بیان میکند به کار برده نشوند جامعه اصلاح میشود ؛ اگر اصلاح میشد چرا در سری های قبلی برای جامعه تاثیر نداشت . مقوله اخلاق دهه هاست که در این مملکت دیگر کار بردی ندارد.
  • sorosh IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    68 0
    واقعا اين سري پايتخت خيلي افتضاح بود. هم از نظر اخلاقي و هم از نظر فيلمنامه...
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    17 0
    من که این سریال رو ندیدم. ولی اون قسمت آخر که رحمت و زنش میرن دریاچه قایق سواری می کنن عالی بود حتی اگه همه سریال مزخرف باشه این قسمت عالی بود دستشون درد نکنه.
  • صاحب IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    49 0
    کاملا با متنی که نوشتید موافقم. انگار حرف دل خودمه این سریال جریان سازه. در توجیه این همه بی اخلاقی تیم سازنده گفته این حقایق جامعه هست.منم با این حرف موافقم اما تو این سریال هیچ جا نمی بینیم که این بد اخلاقیا بد تلقی بشه. این میشه بد آموزی برای جامعه. به نظرم در فصل 5 و علی الخصوص فصل 6 شخصیت بهتاش بسیار بی ادب طراحی شده و نکته جالبش اینه همش از این بی ادبیا حمایت میشه
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    7 0
    سریال این قسمت فیلمنامه نداشت ولی حقیقتا اقدام شجاعانه یعنی فوق تصور موتورسواری رحمت هزارجریبی و زن خودش بود و بعد طنز روی دریاچه که یادآوری دو هنرمند بزرگ قبل از انقلاب بود برای این کار باید به مقدم و تنابنده و نویسنده تبریک گفت کاری کردند کارستان
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      20 0
      پس خوش به حال سیروس مقدم و تنابنده با این طرفداراشون.(البته یادآور میشم در آوریل 2020 هستیم)
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    55 0
    صد در صد جای ایشون در فیلم نامه خالی بود بیشتر هجو بود که دیدیم طنزی در برنامه وجود نداشت
  • پدرام IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    56 0
    کاملا موافقم .داستان یکپارچه ای وجود نداشت و انگار که تکه تکه میخواستند به هم وصلش کنند .خدا رحمتش کنه خشایار الوند نبوغ زیادی در داستان نویسی داشت .
  • سعید IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    38 0
    پایتخت با موفقیتی که در فصل های ابتدایی بدست آورد توانست بیش از هرچیز کاراکترهای محبوبی را در ذهن مخاطبان ایجاد کند و این دست هر تهیه کننده مجموعه تلویزیونی را برای ادامه کار باز می گذارد چرا که دیگر زحمت معرفی کاراکترها به مخاطب و دغدغه واکنش منفی به ایشان را ندارد و تنها کافی است فیلنامه ای در دست داشته باشد که دارای داستان و البته با توجه به ماهیت مجموعه، به قدر کافی دارای موقعیتهای طنز باشد. و این قاعده در فصول بعدی پایتخت تا فصل پنج اتفاق افتاد و روایتهایی هر چند معمولی مثل نام شخصیت اول فیلم به همراه موقعیتهای طنز به قلم شادروان خشایار الوند باعث تداوم استقبال از این سریال شد که اگر این سیر ادامه پیدا می کرد شاید فصول پایتخت دو رقمی می شد و همچنان محبوب باقی می ماند اما در فصل ششم شاهد افت این مجموعه به دلیل ضعف شدید فیلنامه بودیم. نداشتن داستان و طنز توام با بی اخلاقی و دروغگویی و بی حرمتی به بزرگتر کیفیت این فصل را به شدت کاهش داد ولی باز مخاطبان به جهت خاطره خوب فصلهای قبل آن را دیدند ولی ادامه این سبک فیلم سازی تدوام محبوبیت این مجموعه را به خطر خواهد انداخت.
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    4 0
    کلا کار مردم شده انتقاد و کوبیدن و دشنام دادن به خصوص در فضای مجازی حتی اگر اون موضوع پر طرفدار باشد مرگ فرهنگی
  • مجید IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    42 0
    با سلام اساس مقبولیت سریال پایتخت در میان مردم همین حفظ حرمت بزرگترها ورفتار شخصیت نقی و هما با پنجعلی بود که متاسفانه در پایتخت ۶ کاملا برعکس این رویه عمل شد و بنظر فقدان این رویه در پایتخت ۶موجب کاهش شدید مقبولیت این سریال در بین بینندگان شد.امید است این رویه اصلاح شود.
  • بیننده IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    35 0
    نقد بسیار منصفانه ای بود. محسن تنابنده همان بتواند بازیگر کمیک باشد از سرش زیاد است و توانایی و تعهد هنری برای نمایشنامه نویسی ندارد.
  • زهرا IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    47 0
    موافقم خدا رحمت کنه خشایار الوند را .واقعا جای خالی خیلی خیلی خیلی احساس میشد پایتخت ۶ مثل همیشه نبود .همشون عصبی بودند و بد خلق . به خصوص هما که همیشه عالی بود و صبور و باعث الفت و مهربانی بین تمام اعضای خانواده بود اینبار اون هم عصبی مزاج بود وناسازگار
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    1 0
    بهتاش با آن قدوقواره پدرش را در جمع کتک می‌زند؟کجا بود که ما ندیدیم؟باشه شما خوبی
    • DE ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
      27 0
      دوست عزیز اگر خاطرتون باشه پدرش رو در خواب نقی کتک زد و البته مهم نیست خواب بود یا بیداری. بلکه نمایش یک عمل قبیح کار درستی در این سریال نبود به خصوص که از شخصیت محبوب بهتاش در قسمت پنجم که صرفا پرخاشگری سنین جوانی را داشت به شخصیتی یاغی و گستاخ که با لگد به بزرگتری که تقریبا هم سن و سال پدرش هست، رسیدیم. اینکه بهتاش با لگد به پشت کسی بزند که تو حال خودش است و او هم چند متر جلو پرت شود شاید در نگاه اول خنده دار باشد ولی وقتی به جایگاه بزرگتر در فرهنگ ایرانی فکر می کنیم اصلا چیز خنده داری به نظر نمی رسد
  • US ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    2 0
    چون پایتخت 6به انتقاد وضعیت معیشتی مردم پرداخته به دولتمردان برخورده واین کار مردم پسند را تخریب می کننن
    • IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
      3 0
      خدا شفات بده کرونای مغزی گرفتی داداش چه ربطی به دولت داره اینجا بیشتر کامنت ها علیه پایتخت هست مطمن هیچ دولتی تو این شرایط وقت کامنت گذاشتن نداره
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    2 0
    هر آدم بی تجربه ای هم می تواند این سناریو را بنویسد البته اگر بشود اسم آنرا سناریو گذاشت. این سریال همان اتفاقات روزمره است فقط بصورت اغراق آمیز
  • الهام IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    25 0
    واقعا بی داستانی مشهود هست در پایتخت امسال کش دادن داستان با سکانسهای بی معنی درواقع آب بسته شده به داستان تا ۱۵ قسمت پر بشه بی اخلاقی هم ک دیگه موج میزنه همون بهتر ک دیگه پابتخت بعدی ساخته نشه تا رکح مرحوم نویسندش بیشتر از این ازرده خاطر نشه
  • سبحان IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    12 0
    واقعا خالی بود... واقعا... ایکاش میرسید به گوش پایتختیای ۶ خداوند روحشو قرین رحمت کنه!
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    11 0
    این فصل پایتخت نهایت بی اخلاقی بود ولی به نظرم حضور نویسنده خشایار الوند هم چندان تفاوتی در محتوای سریال نمیکرد چون از فصل5 و با حضور نقش بهتاش و برجسته شدن نقش های حاشیه ای رحمت و فهیمه این بدآموزی ها و بی اخلاقی ها آغاز شد باید یکسری اصلاحات در متن سریال مانند حذف کاراکتر بهتاش و برگشتن نقش های فهیمه و رحمت به سر جای اول خود یعنی حاشیه سریال صورت گیرد.
  • Bohlool IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    19 0
    برای شما شاید تاثیری نداشته باشد ولی روابط خوب خانوادگی درسری های یک تا پنج پایتخت،برای اکثریت جامعه یا آموزنده بوده یا تثبیت کننده هنجارهای اخلاقی.اما در سری ۶پایتخت فقط توهین به بزرگتر و از بین بردن قباحت شاخ اینستا گرام بودن و نصب ماهواره و دروغ دختران نوجوان به پدر و مادر و بی انگیزگی مادر در اصلاح دخترانش و شاخ و شانه کشیدن پسر جوان برای مادر و پدرش بود که به چشم آمد. بنظر شما اگر بد حرف زدن و تندی بهتاش به مادرش و شاخ و شانه کشیدن برای پدرش نمی بود آیا بهبود باز هم کنترل دستش را از دست می داد. راستی لو دادن و شکایت همسایگان به پلیس باعث بازدداشت بهبود شد.یا گذارش غلط پسرش بهتاش که پدر را مانع خانه مجردی و دختر بازی خودش می دید.
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
    2 0
    سلام من امسال اصلا از سریال پایتخت خوشم نیومد خیییلی فیلمنامه اش ضعیف بود بااینکه متخصص نیستم ولی اصلا حس خوبی پیدانکردم بادیدنش واقعا متاسفم خیلی بی سروته بوووود
  • علیرضا محمدی IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    1 0
    حقیقتا یه موضوع نداشتند که روی ان مانور و با ان حاشیه درست شود و احترام اقای نقی معمولی به پدرش تبدیل به کتک اقای بهتاش به پدر شده یا فرهنگ سگ و گربه را جا بیندازند و این چنین وانمود کنند که نشانه پولداری و با فرهنگ بودن داشتن سگ و گربه هست ..واقعا از این سری حالم بهم خورد ..همه فیلم ضد اخلاقی و مبارزه با فرهنگ ایثار و دلاوری و تمدن ایران زمین بود ..دست نویسنده خالی بوده..
  • سحر IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
    0 0
    خیلی بد بود فقط می خندیدیم ولی تهش هیچ چیزی برای تفکر وجود نداشت قسمتای قبلی از صبوری و با ادبی کاراکترها الگو می گرفتیم ولی امسال دلم میخواست زودتر تموم شه
  • هانیه IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    0 0
    فقط میتونم بگم دور ریختن بودجه مملکت. آشفتگی در متن داستان، از این شاخه به آن شاخه پریدنهای بسیار تغییر رفتار کاراکترها، دروغگوئیهای مکرر هما، رفتارهای خاله زنکی هما در ارتباط با ازدواج ارسطو با طاهره رفتارهای بی ادبانه و گستاخانه بهتاش نسبت به همه برگشتن بهبود که خیلی سریال رو چرت کرده بود غلو که دیگه نمیشه گفت دروغهای شاخدار نقی کتک خوردن تقی از زنش بنظرم نه تنها خنده دار نبود خیلی هم اعصاب خرد کن بود. آخر و عاقبت مغرور شده همینه بهتره دیگه ادامه پیدا نکنه چون هیچ وقت به دوران اوجش برنخواهد گشت