وزش باد مانع از پرواز بالگردهای ژاپنی بر فرازنیروگاه هسته ای فوکوشیما برای ریختن آب بداخل رآکتور شده است.

مقامات ژاپن امروز چهارشنبه نیز 170 میلیارد دلار دیگر به بازار بحران زده بورس توکیو پول تزریق کردند.بانک ژاپن تاکنون 55 تریلیون ین به بازار تزریق کرده است تا جلوی فاجعه اقتصادی را بگیرد.

سطح خطر در نیروگاه هسته ای فوکوشیما به 6 رسید. هفت، آخرین سطح خطرناک درباره فاجعه اتمی است که در چرنوبیل رخ داد.

سنگاپور علیه ابرهای حاوی رادیو اکتیو ژاپن به حالت اماده باش در آمد. ژاپن رسما علام کرده هر نوع کمک پزشکی را از کشورها می پذیرد. دولت ژاپن همچنین اعلام کرده از کمک هر نوع پزشک برای کمک به مصیبت زدگان زلزله و آبتاز (سونامی) استقبال می کند.

پلیس ژاپن رسما اعلام کرده تا ساعت 12:30 ظهر چهارشنبه به وقت محلی تعداد تایید شده کشته شدگان به 3676 نفر در 12 استان مختلف رسیده است. همچنین از سرنوشت 7843 در 6 استان خبری در دست نیست. سایر آمارها نشان از مفقود شدن 15 تا 17 هزار نفر دارد.

شناسایی هویت قربانیان بدلیل کمبود نیروهای پلیس به کندی صورت می گیرد. بیش از 100 هزار نفر از نیروهای پلیس و ارتش مشغول کمک به مصیبت زدگان زنده مانده هستند.

بیش از 530 هزار نفر از مصیبت زدگان داخل چادرهای موقت اسکان یافته اند اما مشکل غذا و دارو و سوخت امان آنها را برده است. دولت قرار است 32800 خانه موقت را به صورت کاروان در اختیار بی خانمان ها قرار دهد.

شرکتهای هواپیمایی چین و لوفتانزا پروازهای خود به ژاپن را به حالت تعلیق درآوردند. خارجی های مقیم ژاپن با وخیم شدن اوضاع در حال ترک این کشور هستند.

/56

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 137521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =