ممنوعیت فعالیت ۱۱ صنف پرخطر در اردبیل

رئیس سازمان صمت اردبیل گفت: فعالیت ۱۱ صنف پرخطر استان همچنان ممنوع بوده و سایر صنوف نیز با دریافت کدرهگیری از سامانه مرکز بهداشت اجازه فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، رامین صادقی با بیان اینکه واحدهای صنفی در حالت کلی به صنوف کم خطر و پرخطر تقسیم شده است، گفت: از روز بیست و سوم فروردین ماه، صنوف کم‌خطر با رعایت پروتکل های بهداشتی و ثبت نام در سامانه مرکز سلامت وزارت بهداشت، می توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی گفت: واحدهای صنفی کم‌خطر موظف به دریافت کد رهگیری از سامانه مرکز وزارت بهداشت هستند.

صادقی با بیان اینکه فعالیت مجدد صنوف کم خطر به معنای از بین رفتن کرونا نیست، گفت: واحدهای صنفی باید موارد بهداشتی که در سامانه وزارت بهداشت با توجه به مقتضیات واحد صنفی مقرر شده است را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه ۱۱ صنف پرخطر تا اطلاع ثانوی اجازه فعالیت ندارند، گفت: واحدهای صنفی پرخطر شامل فروشگاه های بزرگ و زنجیره‌ای، پاساژها و مجتمع های تجاری و بازارهای مسقف، آرایشگاه‌ها و سالن های زیبایی مردانه و زنانه، آموزشگاه های رانندگی، رستوران‌ها و اغذیه فروشی ها، طباخی ها و فست فودها، گرمابه و سونا، بازارها و نمایشگاه ها، مراکز بازی و تفریحی و گیم نت ها، باشگاه های ورزشی و بدنسازی، تالار پذیرایی و سالن های مراسم، قهوه خانه ها و چایخانه ها را شامل می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل اظهار کرد: در صورت عدم رعایت مقررات، طبق قانون با واحدهای صنفی متخلف برخورد می شود.

صادقی در خصوص ثبت نام سامانه سلامت وزارت بهداشت نیز اظهار کرد: ثبت نام در این سامانه از صبح روز جمعه، ۲۲ فروردین ماه آغاز شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به ترافیک سامانه ثبت نام مرکز سلامت، یک هفته برای ثبت نام اصناف در نظر گرفته شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1375443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =