۰ نفر
۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
پرسپولیس با یحیی به دنبال رکوردی خاص

تیم پرسپولیس در ۳۰ سال اخیر نوزده جام قهرمانی مختلف را به دست آورده و امیدوار است با یحیی گل محمدی، بیستمین جام را فتح کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سرخپوشان پایتخت صاحب رکوردی ویژه در فوتبال ایران هستند. آن ها برای اولین بار توانستند شمار قهرمانی های خود در لیگ ایران را به عدد ۱۰ برسانند و حالا امیدوارند به اولین تیمی تبدیل شوند که به ۲۰ جام در سه دهه اخیر دست پیدا می‌کند. باتوجه به صدرنشینی در لیگ برتر و همچنین صعود به نیمه نهایی جام حذفی، در صورت ادامه رقابت ها کسب حداقل یک جام برای آن ها قابل دسترس به نظر می‌رسد.

پرسپولیس در سال ۱۳۶۹ آخرین قهرمانی خود در جام باشگاه های تهران به دست آورد. آن ها دهه ۷۰ را با قهرمانی در «جام در جام آسیا» شروع کردند و بعد دوره قهرمانی های متوالی در لیگ برتر فرا رسید. پرسپولیس تا پایان این دهه ۴ بار لیگ را فتح کرد و دو بار هم جام حذفی را به دست آورد. در این سال ها نقش علی پروین در کسب این عناوین انکار ناشدنی است. همچنین قرمزها با استانکو نیز درخشش قابل توجهی داشتند.

در ابتدای دهه ۸۰ یک قهرمانی جام حذفی دیگر نیز رقم خورد. سپس نوبت به قهرمانی دراماتیک در نخستین دوره لیگ برتر رسید اما سپس تا فصل ۸۷-۸۶ که افشین قطبی به ایران آمد تا سرخ های تهرانی یک قهرمانی عجیب و غریب دیگر را هم تجربه کنند. پس از قهرمانی در لیگ هفتم پرسپولیس نیم دهه ناکامی را تجربه کرد تا این که با علی دایی دو بار متوالی جام حذفی را بالای سر برد.

اما دوره اصلی قهرمانی های متوالی پرسپولیس در دهه ۹۰ بود. جایی که آن ها لیگ های شانزدهم، هفدهم و هجدهم را فتح کردند و یک جام حذفی دیگر نیز به کارنامه خود افزودند و به سبب برگزاری سوپرجام، ویترین افتخارات خود را پررنگ تر کردند و تعداد جام های خود در سه دهه اخیر (۱۳۶۹-۱۳۹۹) را به عدد ۱۹ رساندند.

حالا اگر پرسپولیس موفق به قهرمانی در لیگ نوزدهم یا جام حذفی این فصل شود، به میانگین هر سه سال ۲ قهرمانی می‌رسد که رکورد بسیار خوبی برای سرخپوشان محسوب می‌شود.

۲۵۶ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1375802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =