ردپای کرونا و احمدی‌نژاد درمیان گزینه‌های ریاست پارلمان یازدهم /برای مردم ریاست اهمیت دارد یا کارآیی مجلس؟/رأی بالای کاربران به قالیباف

با نزدیک شدن به آغاز کار مجلس دهم خبرآنلاین از کاربرانش درباره اهمیت سکانداری قوه مقننه پرسید پاسخ کاربران به این سوال جالب بود.

به گزارش خبرآنلاین،  مجلس یازدهم  نزدیک به چهل روز دیگر کارش را رسما آغاز خواهد کرد؛ مجلسی که به لحاظ ترکیب سیاسی، تفاوت زیادی با دوره قبل خود یعنی مجلس دهم دارد و از آنجا که دیگر علی لاریجانی هم در آن حضور ندارد حرف و حدیث درباره اینکه چه‌ کسی راس نشین هرم قوه مقننه خواهد بود زیاد است.

قالیباف، میرسلیم، آقاتهرانی؛ اینها کسانی هستند که بیش از دیگران اسم‌شان برای کرسی ریاست مطرح می‌شود. جدالی که گاهی در فضای رسانه‌ای آنقدر داغ می‌شود که منجر به صف‌آرایی حامیانشان در مقابل هم می‌شود و گاهی‌ هم کنایه‌ای در لفافه خطاب به یکدیگر مطرح می‌کنند. خلاصه آنکه میدان رزم هنوز مجلس شروع نشده حسابی آماده شده است اما سوال اینجاست که مردم درباره ریاست مجلس آینده چطور فکر می کنند آیا برای آنها هم مهم است چه کسی می‌خواهد سکان اداره مجلس را به عهده بگیرد.

همین موضوع موجب شد تا خبرآنلاین این سوال را با کاربران خود در میان بگذارد و از آنها بپرسد «برای شما اهمیت دارد چه کسی رئیس مجلس یازدهم شود؟»  پاسخی که کاربران به این سوال دادن پاسخ‌های جالبی بود برخی از اهمیت نقش ریاست مجلس می‌گفتند و حتی اسامی را مطرح می‌کردند که به نظر آنها شایستگی برای ریاست را دارند. برخی هم می‌گفتند که برایشان مهم نیست و دلایلی هم برای این بی‌اهمیتی لیست می‌کردند.

از کرونا تا احمدی‌نژاد

در میان پاسخ‌های مختلف و رنگ وارنگ کاربران برخی درباره بی‌اهمیتی مجلس و ریاستش مطالب مختلفی را مطرح کردند مثلا کاربری نوشت «مجلس خیلی وقت است که کارایی خود را از دست داده و فرقی نمی کند چه کسی در آن اصلاً حضور دارد چه برسد به ریاست!» کمال هم نوشت: «اصلا به خودم اجازه نمیدم که ذهنم به سمت این موضوعات بره.نماینده مجلسی (قم )که به خاطر ضدعفونی کردن میز و صندلیش به کارکنان ان مجموعه داد و بیدا کرده. صد در صد رییس مجلش هم همین طرز تفکر داره» در این میان کاربری هم به نا «م» نوشت: «ویروس کرونا بهترین گزینه برای ریاست مجلس هست ، از این نمایندگان بهتر است .» کاربر دیگری هم احمدی‌نژاد را پیشنهاد داده بود.

کاربر دیگری هم نوشت: «اصلا مهم نیست چون هر چه هست فقط منافع شخصی خودشان است»

گرشا هم با تکیه‌ کلام‌ها در سریال پایتخت نوشت: «ما ررررررررررررررد دادیم انوقت شما از ما درباره مجلسی که مشکلات ما در اولویت هزارم تصمیمات آنها جا ندارد سوال می کنید. عجبا»

حسین هم نوشت: «خود انتخابات مجلس مهم نبود و رای ندادیم چه برسه به رییسش»

قالیباف و غیرقالیباف

هرچند برخی کاربران در اظهار نظرهای خود از بی‌اهمیت بودن مسئله ریاست مجلس سخن گفتند اما در این میان بسیاری هم اسامی را برای رئیس شدن یا نشدن معرفی می‌کردند. جدال‌ها با این جمله که یکی از کاربران نوشته بود آغاز شد «مهم نیست کی بشه/ اما مهمه که کی نشه»

چند کاربر در کامنت‌هایی جدا گانه نوشتند «هر کسی به جز قالیباف» در مقابل این اظهار نظر برخی هم تنها قالیباف را شایسته این کرسی دانستند و در همین راستا کاربری به نام «ح.غدیریان» نوشت: «قالیباف رئیس ..وپزشکیان باتوجه به سوابق ممتد در مجلس واجرا نایب رییس. ویا بالعکس ...بقیه اقایان نه ظرفیت لازم را دارند ونه سابقه درست ودرمان ویا تند روهستند ویا کند رو.» یا کاربری نوشت: «بجز قالیباف همه امتحانشان را پس دادن مجلس مقتدر با ریاست دکتر قالیباف» کاربری به نام سید در مخالفت با اظهار نظرهایی که قالیباف را گزینه مناسبی می‌دانستند نوشت: «فقط پزشکیان .قالیباف هر چی باشه نظامیه وتندرو.سرهنگ نمیخوایم.حقوقدان بامعرفت.شجاع.مدیر.برای همه ارزش قائل بشه» کاربری هم به اسم ناشناس نوشته بود: «من ترجیح میدم قالیباف رییس مجلس نباشه ، قالیباف به درد ریاست جمهوری و کار اجرایی میخوره ،چون هم مدیره ،هم به لایه های بالای قدرت دسترسی داره ،فقط یه کم باید سعه صدرش رو ببره بالا»

در این میدان برخی هم از ریاست حاجی‌بابایی، میرسلیم و فریدون عباسی سخن گفتند.

مجلس به کدام سمت و سو

در میان اظهار نظرها وقتی صحبت درباره اهمیت داشتن یا نداشتن ریاست مجلس حسابی گل انداخته بود برخی آن را مهم می‌دانستند و برای این مهم بودن هم دلایل خود را مطرح می‌کردند. سعید ترک از کابران خبرآنلاین نوشت: «برای ما خیلی مهم است که نظاره گر یک رییس مجلس مقتدرباشیم که هم پیچ و خم قانونگذاری و نظارت بر اجرای آن را بداند و هم قدرت پیگیری و کارکشیدن از دولت در حوزه های اقتصاد و فرهنگ و سیاست خارجی را داشته باشد. برعکس مجلس منفعل فعلی که پایان عمر خود را سپری می کند سوخته ترین مجلس ادوار بعد از انقلاب است ..»

حسنعلی از دیگر کاربران هم نوشت: «به نظرم خیلی اهمیت داره چون رئیس یکی از قوااصلی کشوره در عین حال خط دهنده و ناظر بر اعمال و رفتار دولت خود مجلس و هماهنگ کننده با دیگر ارکان نظامه برای همین باید کسی باشه که در جایگاههای کلان نظام مثل ریاست جمهوری یا مجمع و فعالیت های اجرایی مسئولیت داشته مثل اقای میرسلیم که هم عاقله و هم مجرب.»

البته برخی هم نوشتند کسانی که رای نداده‌اند حق ندارند در این زمینه اظهار نظر کنند.

27217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1376360

برچسب‌ها