از آمریکا و اروپا تا خاورمیانه و ایران،امروز با ویروس نامرئی چه کردند؟

با تداوم همه گیری ویروس کرونا کشورهای آمریکا،اسپانیا، روسیه و انگلیس طی 24 ساعت گذشته همچنان بیشترین آمار تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا را داشته اند.

به گزارش خبرآنلاین، کشورهای آمریکا با 9,400، روسیه با 5,642، ترکیه با 4,611، انگلیس با 4,301، اسپانیا با 3,968 و ایتالیا با 2,729 مورد به ترتیب جز آن دسته از کشورهایی بودند که بیشترین آمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا را طی 24 ساعت گذشته به خود اختصاص داده اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهد می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می شود.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند.

آمریکا

پس از افت قیمت نفت آمریکا در معاملات دیروز که برای نخستین بار در تاریخ  و در بحبوحه فزونی عرضه و شیوع کرونا به منفی 37.63 دلار در هر بشکه رسید. رئیس جمهور آمریکا بار دیگر به این موضوع واکنش نشان داد و در توئیتی نوشتهرگز اجازه نخواهیم داد صنعت نفت و گاز بزرگ ما سقوط کند. من به وزیر انرژی و وزیر خزانه‌داری دستور دادم برنامه‌ای برای تأمین بودجه و حفظ درازمدت این شرکت‌های مهم و مشاغل آنها تدوین کنند. وی پیش از این نیز در توئیتی اعلام کرد:در سایه حمله یک دشمن نامرئی، همچنین لزوم حمایت از مشاغل شهروندان آمریکایی بزرگ ما، من یک دستور اجرایی را به امضا می‌رسانم تا موقتا مهاجرت به ایالات متحده را به حالت تعلیق درآورد.

در رویدادی دیگر اعضای اتحادیه پرستاران آمریکا در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ برای بازگشایی کشور، روز سه شنبه مقابل کاخ سفید تجمع کردند تا نسبت به فقدان امکانات محافظتی کادر درمانی در بحبوحه همه‌گیری کووید-۱۹ اعتراض کنند. 

گفته می‌شود ترامپ تا کنون در مقابل خواسته‌های کادر درمانی آمریکا برای تامین لوازم مورد نیاز مراقبتی مقاومت کرده است. این مساله باعث شده است تا بر اساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها، بیش از ۹ هزار نفر از کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در آمریکا به بیماری کووید-۱۹ مبتلا باشند. اخیرا رئیس جمهوری آمریکا خواستار حضور خیابانی طرفداران خود برای فشار به فرمانداران شده بود تا اجازه دهند کشور بازگشایی شود. اما برخی از پرستاران با مواجهه سکوت در برابر این افراد، اعلام کردند که کادر درمانی کشور بیش از همه اقشار، در فشار کرونا قرار داشته‌اند.

به گزارش رویترز، از سویی دیگر کنگره آمریکا در حالی به رای گیری برای بسته حمایتی ۴۵۰ میلیارد دلاری به منظور کمک به مشاغل کوچک و بیمارستان‌های آسیب دیده از همه گیری ویروس کرونا نزدیک شده و رئیس مجلس نمایندگان اعلام کرد، مذاکره کنندگان بر روی اصول این بسته توافق کرده‌اند و سنا قرار است در جلسه امروز (سه شنبه) احتمالا به آن رای دهد.

در نیویورک که اوضاع همچنان وخیم است فرماندار این ایالت یعنی اندرو کومو گفته است که ظرف 481 تن ظرف یک روز جان باخته اند. به گزارش سی ان ان وی قرار است با ترامپ نیز دیدار کند و در همین راستا اظهار داشته که حقایق را به رئیس جمهور آمریکا خواهد گفت. در پی بیکاری عده زیادی در این ایالت دپارتمان کارگران 1000 تن را برای پاسخ به تماس های متقاضیان کمک استخدام کرده است. این کشور تا کنون 803,018  مبتلا دارد که با ثبت 1044 مورد فوتی دیگر تعداد کلی جان باختگان به رقم  43,558 تن رسیده است.

انگلیس

یک مقام ارشد «خدمات بهداشت ملی» انگلیس اعلام کرده‌اند که در برخی بیمارستان‌های این کشور، به دلیل کمبود تجهیزات محافظتی، کارکنان لباس‌های محافظتی یکبار مصرف خود را با آب 60 درجه سانتی‌گراد می‌شویند تا دفعات بعد نیز از آنان استفاده کنند.

به نوشته پایگاه «ایندیپندنت»، «کریس هاپسون»، رئیس تدارکات «خدمات بهداشت ملی» انگلیس، در این باره می‌گوید که بیمارستان‌ها نمی‌توانند به تعهدات حکومت انگلیس اعتماد کنند؛ حکومت انگلیس قول داده است که تجهیزات محافظت شخصی در راه هستند. وی در ادامه گفت: «هیچ اعتمادی نیست که 400 هزار لباس محافظتی روز دوشنبه از ترکیه به دست ما برسد.»

در خبری دیگر اداره آمار ملی انگلیس اعلام کرد با احتساب هزار و 662 مرگ بر اثر کووید-19 خارج از بیمارستان، آمار واقعی تلفات 41 درصد بیشتر از آمار رسمی اعلام شده در هفته منتهی به 10 آوریل بوده است. «اسکای نیوز» گزارش داد از بیمارانی که خارج از بیمارستان جان خود را از دست دادند، هزار و ۴۳ نفر در مراکز نگهداری از سالمندان و بیماران خاص بودند که این رقم در مقایسه با ۲۱۷ موردی که هفته قبل از آن گزارش شده بود، افزایش قابل توجه‌ای داشته است. در همین دوره ۴۶۶ نفر در خانه شخصی خود فوت شدند.

«لیز کندال»، وزیر مراقبتهای اجتماعی دولت در سایه حزب کارگر گفت این ارقام نشان‌دهنده «تلفات وحشتناک» ویروس کرونا در میان افراد سالمند و ناتوانی است که در آسایشگاه‌ها زندگی می‌کنند. این مقام انگلیسی تاکید کرد: دولت باید آمار تلفات کووید-۱۹ خارج از بیمارستان از جمله در آسایشگاه‌ها را روزانه منتشر کند تا در جریان مقیاس واقعی مشکل قرار بگیریم. این مسئله در مقابله با شیوع ویروس ضروری است تا اطمینان حاصل شود که مراقبت اجتماعی منابع مورد نیاز را در دسترس دارد و همچنین بتوان تجهیزات حفاظت شخصی و تستهای تشخیص برای مراقبت از کارکنان حوزه سلامت را تامین کرد. این کشور تا کنون 129,044  مبتلا دارد که با ثبت828  مورد فوتی دیگر تعداد کلی جان باختگان به رقم 17,337  تن رسیده است. به گزارش گاردین نمودار زیر میزان افزایش ابتلای موارد جدید در هر روز را نشان میدهد که ماه های فوریه، مارچ و آپریل را بررسی می کند.

اسپانیا

به گزارش بلومبرگ اسپانیا هم برای سومین روز متوالی افزایش جزئی را در شمار مبتلایان به ویروس کرونا داشته است.همچنین گفته شده است که میزان آمار مبتلایان جدید و مرگ میر در مقایسه با اوایل ماه آپریل به نصف رسیده است. این امر باعث شده تا دولت محدودیت های اعمال شده در خصوص رفت و آمدها را تا حدی کاهش دهد. پدرو سانچز نخست وزیر این کشور نیز گفته که این اوضاع می تواند شکننده باشد و روند کاهش محدودیت ها به صورت تدریجی خواهد بود. گفته شده اولین قدم در کاهش مقررات مربوط به کودکان خواهند بود که از تاریخ 27 آپریل می توانند از خانه بیرون بیایند. این کشور تا کنون  204,178 مبتلا دارد که با ثبت 430 مورد فوتی دیگر تعداد کلی جان باختگان به رقم  21,282 تن رسیده است.

ایتالیا

به گزارش ان پی آر، در این کشور حدود 49000 تن از بیماری کووید 19 بهبود یافته اند که این آمار از ماه فوریه بی سابقه بوده است و خبر خوبی در راستای مبارزه با این ویروس به شمار می رود. این کشور همچنین شاهد کاهش بیماران در بیمارستان ها به میزان 127 تن بوده است. در بخش مراقبت های ویژه نیز شاهد کاهش 62 نفری بوده است.خبرهای امیدبخش در حالی به گوش می رسد که میلیون ها تن از مردم ایتالیا تحت مقررات قرنطینه زندگی می کنند و حداقل تا سوم ماه می ادامه خواهد داشت. جوزپه کونته نخست وزیر این کشور نیز روز سه شنبه گفته است که برنامه های بعدی را برای فاز بعدی اعلام خواهد کرد. این کشور تا کنون  183,957 مبتلا دارد که با ثبت 534 مورد فوتی دیگر تعداد کلی جان باختگان به رقم  24,648 تن رسیده است.

روسیه

به گزارش مسکو تایمز در ظرف کمتر از یک ماه روسیه بیمارستانی را در مسکو برای مداوای بیماران کرونایی ساخته است که به گفته شهردار آن تا کنون 20 بیمار در این مرکز پذیرش شده اند. این مقام همچنین گفته است که پایتخت در حال مبارزه با ویروس کرونا و جلوگیری از روند ابتلا است. در همین حال برخی از کشورهای آفریقایی نیز از روسیه خواسته اند تا با آنها در زمینه مبارزه با کرونا همکاری کنند. در خبری دیگر گفته شده که مقامات مسکو در حال رصد مردمی هستند که دارای علائمی از ابتلا به ویروس کرونا هستند. شرکت یاندکس یکی از شرکت های بزرگ روسیه نیز امکانی را فراهم کرده که مردم روسیه بتوانند به طور رایگان تست کرونا دهند.  این کشور تا کنون 52,763  مبتلا دارد که با ثبت 51 مورد فوتی دیگر تعداد کلی جان باختگان به رقم  456 تن رسیده است. 

ترکیه

این کشور نیز شاهد رشد 5.1درصدی در تعداد مبتلایان به ویروس کرونا نسبت به روز گذشته یعنی دوشنبه است. به گزارش بلومبرگ ترکیه 39429 تن را زیر نظر داشته که طی 24 ساعت گذشته ابتلای 4611 تن از آنها به این ویروس تایید شده است. همچنین گفته شده است که از 23 آپریل یعنی دو روز دیگر مقررات منع رفت و آمد توسط اردوغان اعلام خواهد شد. ترکیه همینطور روز سه شنبه واردات طیف گسترده ای از کالاهای صنعتی از اتومبیل گرفته تا لوازم الکترونیک را پرهزینه تر کرد تا تولید کنندگان محلی را همچنان در رقابت اقتصادی نگه دارد. این کشور تا کنون 95,591  مبتلا دارد که با ثبت 119 مورد فوتی دیگر تعداد کلی جان باختگان به رقم 2,259  تن رسیده است.

ایران

در ایران نیز یکصد و سی و دومین جلسه اقتصادی دولت روز سه‌شنبه به ریاست رئیس جمهور برگزار شد. در این جلسه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،گزارش اقدامات اجرایی از وام‌های قرض‌الحسنه به خانوارها و نیز شیوه دادن تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از ویروس کرونا  را ارایه نمود.رئیس جمهور تأکید کرد: ترتیبی اتخاذ شود این تسهیلات با تضامین ساده و بدون پیچیدگی‌های اداری به نحوی که شفافیت لازم و اطمینان از حفظ اشتغال کارگران را تضمین نماید، ارائه شود. روحانی با تأکید بر ادامه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اتخاذ سیاست‌هایی در جهت جهش تولید، توسعه و صادرات غیرنفتی با توجه به افزایش تقاضای جهانی در برخی محصولات غذایی، بهداشتی و دارویی را ضروری خواند.

در ادامه رؤسای جمهور ایران و روسیه در گفتگوی تلفنی روابط و همکاری‌های فی مابین را صمیمانه، راهبردی و استراتژیک دانسته و بر ضرورت تلاش در راستای توسعه، تقویت و تحکیم همه جانبه مناسبات و همکاری های تهران – مسکو  و تسریع در اجرای توافقات تاکید کردند. روحانی روز سه شنبه در تماس تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با وی، با اشاره به شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای جهان ابراز امیدواری کردتا همه کشورها بتوانند با همکاری و همراهی یکدیگر در آینده نزدیک از این ویروس رهایی پیدا کنند.

رئیس جمهور با اشاره به ضرورت گسترش همکاری‌ها و تبادل تجربیات ایران و روسیه در مبارزه با ویروس کرونا، گفت: مسئولان دو کشور باید تلاش کنند تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تبادلات تجاری فی مابین انجام شود.پوتین نیز گفت: تحریم های آمریکا علیه ایران، نقض حقوق انسانی است. وی در ادامه تاکید کرد: ادامه رایزنی های ایران و روسیه درباره موضوعات منطقه ای و بین المللی از جمله پیگیری روند آستانه و گفتگوهای سه جانبه با ترکیه حائز اهمیت است.

لازم به ذکر است رئیس جمهور با امیر قطر و رئیس جمهور اوگاندا نیز تلفنی گفتگو کرد. ایران تا کنون 84,802 مورد ابتلا دارد که با ثبت 88 مورد فوتی دیگر شمار جان باختگانش به 5,297 تن می رسد.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1379672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =