استاندار کرمان: پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود محدودیت‌های گذشته را اعمال می‌کنیم

استاندار کرمان گفت: اگر ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی در استان رعایت نشود ما مجبور می‌شویم محدودیت‌های گذشته را اعمال کنیم.

به گزارش خبرآنلاین از کرمان، محمدجواد فدایی عصر امروز در جلسه ستاد مقابله با کروناویروس استان با اشاره به اینکه گفته می‌شود هوا گرم شود این ویروس ضعیف‌تر می‌شود، اظهار داشت: ظرف یکی، دو روز گذشته در استان‌های گرمسیر خوزستان و هرمزگان موارد جدید مثبت کرونا ویروس پیدا شده است.

استاندار کرمان عنوان کرد: اگر پروتکل‌های بهداشتی در جامعه رعایت نشود این بیماری شیوع پیدا می‌کند و شاهد افزایش تعداد  زیاد مبتلایان به کووید ۱۹خواهیم بود.

فدایی ابراز داشت: اگر ضوابط و  پروتکل‌های بهداشتی در استان رعایت نشود ما مجبور می‌شویم محدودیت‌های گذشته را اعمال کنیم.

وی گفت: در ۳۱ فرودین ماه در ستاد ملی کرونای کشور و به تبع آن در ستاد کرونای استان کرمان مصوب شد مجتمع‌ها، پاساژها و بازارهای سرپوشیده مجاز باشند مغازه‌های خود را بر اساس پروتکل‌های بهداشتی تا ساعت ۱۸ عصر باز و به فعالیت خود ادامه دهند.

فدایی افزود: از امروز بر اساس تصویب ستاد ملی کرونا و ستاد استان کرمان تمامی مغازه‌ها، پاساژها و مجتمع‌های تجاری با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا ساعت ۲۱ به فعالیت خود ادامه دهند.

استاندار کرمان عنوان کرد: بر اساس تصمیم ستاد کشوری و استان کرمان از امروز تمامی آرایشگاه‌های زنانه و مردانه با توجه به رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی باز خواهند بود.

وی ابراز داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا مشکلات زیادی در جامعه به وجود آمده که یکی از آنها  تعطیل مشاغل خرد و متوسط است  و این امر موجب بیکارشدن افراد زیادی شده است.

فدایی تصریح کرد: به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان، تا کنون ۲۰ هزار نفر برای بیمه بیکاری در استان نام‌نویسی کرده‌اند.

در ادامه این جلسه حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه  تصمیم‌گیری در زمینه بازگشایی مهدکودک‌ها و دانشگاه در ستاد ملی کرونا است، ادامه داد: تا پایان ماه مبارک رمضان همچنان مهدکودک‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس تعطیل خواهند بود و در مورد بازگشایی آنها بعدا  تصمیم‌گیری می‌شود.

رشیدی‌نژاد گفت: باشگاه‌های ورزشی جزء مشاغل پر خطر محسوب می‌شوند و تا زمانی که ستاد ملی مقابله با کروناویروس اجازه بازگشایی آنها را ندهد، در استان کرمان نیز اجازه فعالیت آنها را نخواهیم داد و این تعطیلی‌ها بی‌رحمی نیست.

وی افزود:  در حال حاضر اجازه برای برگزاری نماز جمعه، نماز جماعات، بازگشایی زیارت‌گاه‌ها داده نشده است احتمال دارد مناطق کمتر آلوده از ۱۵ اردیبهشت‌ ماه یا ۱۵ ماه مبارک رمضان بلامانع‌باشد و ما در این زمینه تابع ستاد ملی مقابله با کروناویروس هستیم و هر زمان آنها اجازه دادند ما نیز تبعیت خواهیم کرد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1381520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =