تعطیلی مدارس ایتالیا تا 4ماه دیگر/کرونا به مقامات روسیه سرایت کرد

کشورهای آمریکا، اسپانیا، ایتالیا،انگلیس، ترکیه و روسیه همچنان در صدر کشورهای پرمبتلا به کرونا ویروس هستند.

به گزارش خبرآنلاین، در آخرین آمار بدست آمده کشورهای آمریکا با 15,147، روسیه با 6,361،انگلیس با 4,463، اسپانیا با 2,870 و ایتالیا با 2,324 به ترتیب بیشترین شمار مبتلایان را در 24 ساعت گذشته به خود اختصاص دادند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهد می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می شود.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند.

آمریکا

وبسایت ان پی آر در گزارشی در خصوص ابتلا به کروناویروس در آمریکا می نویسد: از 21 ژانویه که اولین مورد ابتلا به کروناویروس در آمریکا کشف شده است، حدود نیم میلیون نفر از مردم آمریکا به بیماری کووید-19 مبتلا شده اند. گزارش می افزاید که از 12آپریل آمریکا به اولین کشور پرتلفات دنیا تبدیل شد و ایالت نیویورک از 20 مارچ نیز شاهد بیشترین تلفات بوده است. این وبسایت آمار مبتلایان و کشته شدگان را در سه هفته گذشته و به تفکیک ایالت منتشر کرده است. برای دیدن جزئیات روی عکس زوم کنید.

در همین حال مشاور ارشد کاخ سفید هشدار داد که چشم انداز اقتصادی آمریکا که به شدت تحت تاثیر ویروس همه گیر کرونا قرار گرفته در«یک وضعیت واقعاً وخیم» قرار دارد.  کوین هاست  طی مصاحبه‌ای با «ای بی سی» اضافه کرد که این بزرگترین شوک اقتصادی است که آمریکا تاکنون به خود دیده است.وی افزود: نرخ بیکاری که ما شاهد آن خواهیم بود در حال نزدیک شدن به نرخی است که فکر می‌کنم در دوران رکود بزرگ شاهد آن بودیم. در سویی دیگر  رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد شدید از ترامپ گفت که بیش از 50 هزار آمریکایی به دلیل بی‌کفایتی و خودشیفتگی ترامپ جان خود را از دست دادند. وی که رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا بوده و از کسانی بود که طرح استیضاح ترامپ را به پیش برد، در مصاحبه با شبکه «ان‌بی‌سی» گفت: «بیش از 50 هزار آمریکایی کشته شدند چون سنا در برکناری ترامپ از قدرت در جریان استیضاح انجام شده در ماه فوریه شکست خورد. وی در ادامه این مصاحبه گفت: «تا چند ماه دیگه انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود اما نمی‌دانیم ترامپ در ماه‌های پیش رو تا چه اندازه ویرانی بوجود خواهد آورد. در حال حاضر بیش از 50 هزار آمریکایی به دلیل بی کفایتی وی جان خود را از دست دادند. اوگفت: ترامپ نمی‌تواند فراتر از خود فکر کند و آمریکا را در اولویت قرار دهد. ما هرگز نمی‌توانستیم پیش‌بینی کنیم که خودشیفتگی و بی‌کفایتی وی باعث ایجاد تلفات در میان مردم آمریکا شود.

با فشارها بر ترامپ رسانه های آمریکایی گزارش داده اند که وی قصد دارد وزیر بهداشت را برکنار کند. به گزارش خبرگزاری رویترز، دو رسانه آمریکایی وال استریت ژورنال و پلتیکو در حالی خبر از احتمال برکناری آلکس ایزار توسط دونالد ترامپ داده‌اند که "جود دیر"، سخنگوی کاخ سفید این خبر را تکذیب کرده و گفت، وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا تحت ریاست ایزار همچنین به مدیریت خود در ارتباط با برخی از اولویت‌های رئیس جمهور آمریکا ادامه خواهد داد.وی افزود: هرگونه گمانه زنی درباره پرسنل دولت غیر مسئولانه بوده و یک نوع انحراف حواس از کلیت پاسخ دولت به بحران شیوع ویروس کووید 19 محسوب می‌شود.

رسانه وال استریت ژورنال به نقل از شش منبع آگاه به مباحث اظهار کرد، نارضایتی از عملکرد ایزار در دولت رو به افزایش بوده اما دولت فعلا خواستار اعمال تغییرات بزرگ در حین تداوم مقابله با شیوع کرونا در کشور که تاکنون بیش از 53000 آمریکایی را به کام مرگ کشانده، نیست.

آمریکا تا کنون 975,798 مورد ابتلا و  مورد فوتی دارد. در 24 ساعت گذشته نیز  تن جان خود را از دست دادند.

انگلیس

«دومینیک راب» که در نبود جانسون دولت انگلیس را هدایت می‌کند، از مردم این کشور خواست تداوم محدودیتهای اجتماعی برای مدتی طولانی را به عنوان یک قاعده جدید بپذیرند.

وزیر خارجه انگلیس با رد آسان شدن محدودیتهایی که برای جلوگیری از شیوع کرونا در این کشور وضع شده‌اند، گفت مردم باید بپذیرند که محدودیتهای شدید ماه‌ها برقرار خواهد بود.

به گزارش روزنامه «ایندیپندنت» وی یک روز بعد از آن که آمار مرگ‌ومیر در بیمارستانهای انگلیس عدد هشداردهنده ۲۰ هزار نفر را رد کرد، در سخنانی گفت: تدابیر فاصله‌گذاری اجتماعی برای مدتی با ما خواهد بود.

راب که در نبود «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس که دوره نقاهت از کرونا را می‌گذراند، جانشین او محسوب می‌شود برای اولین بار برخی از گزینه‌های در نظر گرفته شده برای زمانی که لغو نسبی محدودیتها امکان‌پذیر باشد را بیان کرد. وی همچنین شمار نیروهای نظام خدمات بهداشت و درمان این کشور که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند را 78 نفر عنوان کرد.وزیر خارجه انگلیس در این باره گفت که علاوه بر این 78 نفر، 16 نفر از نیروهای خدماتی مراکز نگهداری سالمندان هم به همین دلیل از زمان شیوع کرونا در بریتانیا جان داده‌اند.

این کشور تا کنون 152,840 مورد ابتلا و 20,732 مورد فوتی دارد. در 24 ساعت گذشته نیز413  تن جان خود را از دست دادند.

اسپانیا

طی 24 ساعت گذشته 288 نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.با احتساب فوتی‌های امروز، شمار جانباختگان در اسپانیا به 23190 نفر رسیده است.اسپانیا پس از آمریکا و ایتالیا، بیشترین آمار جانباختگان کرونا در جهان را داراست. همچنین با ثبت 2,870 مورد جدید، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا به 226,629 نفر رسیده است. لازم به ذکر است که به کودکان زیر ۱۴ سال اسپانیایی اجازه داده شده تا برای اولین بارپس از شش هفته از امروز از خانه خارج شوند. این اقدام در پی تصمیم دولت برای کاهش محدودیت‌هایی که به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا گرفته شده، صورت می‌گیرد. 

اقدام دولت اسپانیا درکاهش محدودیت‌ها برای کودکان، با استقبال والدین و همچنین کودکان روبرو شده است.براساس مقررات جدید دولت اسپانیا حدود ۶ میلیون کودک زیر ۱۴ سال اجازه دارند که هر روز تنها به مدت یک ساعت بین ساعات ۹ صبح تا ۹ شب فقط برای یک کیلومتر از خانه های خود دور شوند.

ایتالیا

نشریه آمریکایی نیوزویک در گزارش روز یکشنبه نوشت: آزمایش کرونای زن۲۳ ساله ایتالیایی که به دلیل بیماری کووید-۱۹ تحت درمان قرار گرفته بود، علیرغم ۲ ماه قرنطینه مداوم، همچنان مثبت است. «بیانکا دوبریو» (Bianca Dobroiu) در تاریخ ۲۸ فوریه (۹ اسفند) به یکی از بیمارستان های دانشگاه بولونیا رفت. او با تب بالای ۴۰.۵ درجه دربیمارستان بستری و بیماری وی کووید-۱۹ تشخیص داده شد.«لوسیانو آتارد» (Luciano Attard) متخصص بیماری های عفونی به رسانه های محلی گفت: با گذشت ۴ روز حال بیمار خوب شد اما جواب آزمایش وی مثبت بود. وی افزود: تا آنجا که می دانیم جواب آزمایش هیچ کس در ایتالیا پس از این مدت طولانی مثبت نبوده است و معمولا آزمایش کرونای بیماران با گذشت ۴ هفته منفی می شود.

این زن ۲۳ ساله در تاریخ ۶ مارس (۱۶ اسفند) از بیمارستان مرخص و به خانه بازگشت؛ جایی که بنا بر مقررات کشوری بایستی در آنجا در قرنطینه می ماند.  

دوبریو به رسانه های محلی گفته است که علی رغم مثبت بودن نتیجه آزمایش کرونایش، حال عمومی خوبی دارد، هرچند پزشکان به او تاکید کرده اند که هنوز حامل و سرایت دهنده ویروس است.

در خبری دیگر گفته می شود جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا مدارس را به دلیل شیوع کرونا تا سپتامبر (چهار ماه دیگر) تعطیل کرده است. به گزارش دِسان کونته بازگشایی مدارس در شرایط حاضر، جان بسیاری از معلمان را به دلیل سن بالای آنها را به خطر می‌اندازد.

ایتالیا، طی 24 ساعت گذشته 260 نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.با احتساب فوتی‌های امروز، شمار جانباختگان در ایتالیا به 26,644 نفر رسیده است.ایتالیا پس از آمریکا بیشترین آمار جانباختگان کرونا در جهان را داراست.

همچنین با ثبت 2,324 مورد جدید، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایتالیا به 197,675 نفر رسیده است.

روسیه

به گزارش راشا تودی دمیتری نوویکوف معاون کمیسیون امور بین‌المللی دومای روسیه و لئونید کالاشنیکوف رئیس کمیسیون امور همسود و همگرایی اوراسیایی و ارتباط با هموطنان روس پارلمان روسیه (دوما) به بیماری کرونا مبتلا شدند. دمیتری نوویکوف معاون کمیسیون امور بین‌الملل دومای روسیه از حزب کمونیست روسیهبا توجه به عفونت دو ریه در بیمارستان بستری شده است.

لئونید کالاشنیکوف رئیس کمیسیون امور کشورهای همسود و همگرایی اوراسیایی و ارتباط با روسها نیز به خبرگزاری دولتی تاس روسیه گفت که به کرونا مبتلا شده است.

به گفته این نماینده دوما، بیماری کرونا از راننده به وی سرایت کرده است. نوویکوف و کالاشنیکوف روز ۲۲ ماه اوریل در مراسم تجلیل ولادیمیر لنین رهبر انقلاب کمونیستی در میدان سرخ حضور نداشتند و آخرین بار در جلسه روز ۱۴ ماه آوریل دوما دیده شدند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه با ثبت ۶۳۶۱ مورد جدید از مرز ۸۰ هزار نفر عبور کرده است. در یک روز اخیر ۶۳۶۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را شناسایی شده است. این درحالی است که روز قبل تر ۵۹۶۶ نفر مبتلا شدند تا آمار همچنان سیر صعودی داشته باشد.

به این ترتیب شمار مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه به ۸۰ هزار و ۹۴۹ نفر افزایش پیدا کرد. در یک روز اخیر نیز ۶۶ نفر دیگر جان خود را به خاطر ویروس کوید ۱۹ از دست دادند تا شمار قربانیان در این کشور به ۷۴۷ نفر افزایش پیدا کند.

ترکیه

به گزارش خبرگزاری آناتولی، فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه در تشریح آخرین وضعیت کرونا در کشورش گفت: امروز، پایین‌ترین میزان ابتلا به کرونا در 20 روز اخیر را داشتیم.

وی افزود: به دلیل کاهش محیط تماس و تماس فیزیکی، تنها 30 هزار کیت آزمایشی از ظرفیت روزانه 50 هزار تست کرونا را مورد استفاده قرار دادیم و کاهش تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا که در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند، ادامه دارد. وزارت بهداشت ترکیه گزارش داد که با بهبودی 3558 تن دیگر از بیماران کرونا شمار بهبود یافتگان به 29 هزار و 140 نفر رسید. همچنین با شناسایی 2357 مورد جدید ابتلا به کرونا شمار مبتلایان به 110 هزار و 130 نفر رسید. با جان باختن 99 تن دیگر طی 24 ساعت گذشته نیز شمار قربانیان کرونا در کشور به 2805 تن رسید.

 طی شبانه روز اخیر 2357 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شد و 99 نفر دیگر بر اثر این بیماری جان باختند؛ بدین ترتیب شمار مبتلایان به 110 هزار و 130 نفر و تعداد قربانیان به 2805 تن رسید.

همچنین طی 24 ساعت اخیر 3 هزار 558 بیمار دیگر ویروس کرونا را شکست دادند و بدین ترتیب شمار بهبودیافتگان به  29 هزار و 140 نفر رسید.

ایران

اما در ایران  رئیس جمهور روز یکشنبه در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرد که با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا، مناطق مختلف کشور بر مبنای میزان ابتلا و شیوع بیماری کرونا و همچنین مقررات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به سه منطقه سفید، زرد و قرمز تقسیم خواهد شد و محدودیت ها و مقررات مرتبط با بیماری کرونا، در این چارچوب در آن مناطق سه گانه اعمال می شود. حسن روحانی گفت: تا زمانی که منطقه ای سفید باقی بماند که بالای 100 شهرستان است و اسامی آنها اعلام می شود، شرایط جدیدی بر آن حاکم خواهد بود که از جمله آنها که در این جلسه راجع به آن بحث شد، بازگشایی اماکن مذهبی و برپایی نمازهای جمعه و جماعت است.

رئیس جمهور همچنین ضرورت داشتن ماسک و دستکش هنگام ورود به متروها را از دیگر مصوبات این جلسه ستاد کرونا عنوان کرد و اظهارداشت که وزارت کشور زمان اجرای این مصوبه را اعلام می کند. روحانی همچنین اظهار داشت که در کالاهای ضدعفونی کننده ایران قدرت صادرات دارد و حتی در آینده ممکن است در برخی از وسایل بهداشتی و کیت هم بتوانیم صادرات داشته باشیم و این دشمنان را عصبانی کرده است.

با ثبت 60 مورد فوت دیگر از روز گذشته شمار جان باختگان در ایران به رقم 5,710 رسیده و شمار کلی مبتلایان نیز 90,481 رسیده است.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1381597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =