اصناف در صف مقدم مبارزه با شیوع کرونا بودند

رئیس اتاق اصناف شهرستان فارسان گفت: اصناف همیشه و در همه حال به تمام اصول نظام پایبند بوده اند و حضور جهادگرانه داشته اند و امروز اصناف آسیب دیده از مشکلات اقتصادی نیازمند حمایت هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از اتاق اصناف ایران  ،نصرالله غفاری فارسانی  افزود: دوران تعطیلی بازار به سبب شیوع ویروس کرونا ، آسیب های بسیاری به صنوف مختلف وارد کرد و در شهرستان فارسان صنوف از ۱۵ اسفند تا پایان فروردین ماه تعطیل بودند و با وجود اینکه برای تامین معیشت خود مشکل داشتند نهایت همکاری را با دولت کردند.
وی تصریح کرد: تعطیلی صنوف از نیمه اسفندماه تا پایان فروردین ماه مشکلاتی را به دنبال داشت بسیاری از کالاها قبل از این تاریخ به مشتریان تحویل شده بود و بر این اساس افراد هم کالا را تحویل داده بودند و هم چک های دریافتی به پول تبدیل نشد و زیان در پی زیان به طور متوالی باعث شد تا صنوف به ورشکستگی برسند، لذا با عبور از بهترین پیک خرید و فروش سالانه که در ایام پایانی سال اتفاق می افتد و گذر از ماه مبارک رجب و اعیاد شعبانیه ، فروش بسیار افت نمود و اکنون با وجود مشکلات عدیده، واجاره بهای سنگین واحدهای صنفی و … رمقی برای اصناف باقی نمانده است.
رئیس اتاق اصناف فارسان اظهار کرد: درک شرایط امروز اصناف از سوی دولت ضروریست و  این شرایط می تواند از طریق بخشودگی های مالیاتی و تسهیلات بانکی و بیمه ای برخی از آلام اصناف را تسکین بخشد. هزینه های پرداخت دستمزد، عیدی و سنوات کارگران ، اجاره بهای سنگین مغازه ها و حامل های انرژی هر کدام بر دوش اصناف سنگینی می کند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز واحدهای صنفی این استان با رعایت پروتکل های بهداشتی مشغول فعالیت هستند و با شبکه بهداشت نهایت همکاری را داشته اند اما بازار همچنان با رکود و کمبود نقدینگی همراه است.
غفاری افزود: از تلاش ها و پیگیری های رئیس و هیات رئیسه اتاق اصناف ایران که در این مدت با تمام توان خود پیگیر مطالبات و حقوق اصناف بودند تشکر میکنم چرا که حامی این روزهای اصناف بوده اند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1384810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =