خاطره یک رزمنده از حفظ حرمت روزه‌داری در جبهه

ایسنا نوشت: دبیر کنگره شهدای آماد و پشتیبانی سپاه گفت: اغلب رزمندگان به دلیل اینکه در مناطق عملیاتی جابجا می شدند در حکم مسافر یا کثیرالسفر به حساب می‌آمدند و براساس نظر مرجع تقلید نیازی به روزه‌داری نداشتند.

سرهنگ ابراهیم میرزاحسینی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس ماه مبارک رمضان از جایگاه ویژه‌ای بین رزمندگان برخوردار بود. در آن سال‌ها من از رزمندگان لشکر ۱۷ علی بن ابی طالب(ع) بودم و در خوزستان حضور داشتیم.

وی افزود: رزمندگانی که در یک مقر برای بیش از ۱۰ استقرار داشتند می‌توانستند نیت روزه‌می کردند و روزه‌های خود را می‌گرفتند. اما اغلب رزمندگان به دلیل اینکه در مناطق عملیاتی جابجا می‌شدند در حکم مسافر یا کثیرالسفر به حساب می‌آمدند و براساس نظر مرجع تقلید نیازی به روزه‌داری نداشتند.

این رزمنده گفت: یادم می‌آید سال ۶۱، ماه مبارک رمضان با تیر ماه و اوج گرما مقارن بود. من در گردان مالک اشتر بودم و با توجه به اینکه بنا بود مدت طولانی در موقعیت اسقرار پیدا کنیم روزه می‌گرفتیم. هوا بسیار گرم بود البته تعدادی از رزمندگانی هم که روزه از عهده شان خارج بود حرمت روزه داری و ماه مبارک رمضان را نگه می‌داشتند.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1386482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =