روزهای پُرکار اورژانس، از نجات بیمار قلبی تا تلاش برای تولد نوزاد

سرپرست اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از روزهای پُرکار اورژانس طی روزهای گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ،  دکتر محمد حیدری افزود: کارشناسان فوریت‌های پزشکی سازمان اورژانس ۱۱۵ استان چهارمحال و بختیاری در عملیات‌های جداگانه در استان تلاش کردند به حادثه‌دیدگان امدادرسانی کنند.
سرپرست اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد عنوان کرد: برخورد پژو۴۰۵ با یک حیوان در محور فارسان به کوهرنگ حوالی دهنو حادثه آفرید، در این تصادف یک فوتی و ۵ مصدوم بر جای گذاشت.
وی خاطرنشان کرد: بلافاصله بعد از تماس با اورژانس ۱۱۵ کارشناسان فوریت‌های پزشکی به محل اعزام و پس از انجام اقدامات درمانی مناسب مصدومان را با دو دستگاه آمبولانس اورژانس و یک دستگاه آمبولانس هلال احمر به بیمارستان‌های سیدالشهدا فارسان و امام سجاد(ع) چلگرد منتقل کردند.
حیدری به ایثار و از خود گذشتگی کارشناسان فوریت‌های پزشکی مستقر در پایگاه اورژانس ۱۱۵ لیرابی در روزهای گذشته برای نجات جان بیمار قلبی اشاره و اضافه کرد: این افراد ۱۲ساعت در شرایط نامساعد بارانی و جاده صعب‌العبور تلاش کردند تا خانم ۵۵ ساله را از منطقه سخت گذر دهدلی شهرستان اردل به بیمارستان امام رضا (ع) اردل منتقل کنند.
سرپرست اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ادامه با بیان اینکه طی روزهای گذشته نوزاد پسر با تلاش کارشناسان اورژانس ۱۱۵ شهرکرد متولد شد، ادامه داد: طی تماس تلفنی با مرکز پیام سازمان اورژانس چهارمحال و بختیاری گزارشی از خانمی ۳۸ساله باردار در حال زایمان به این مرکز رسید که بلافاصله آمبولانس پایگاه جاده‌ای سودجان به محل اعزام شد.
وی بیان کرد: پس از رسیدن کارشناسان اورژانس به محل، سریعا مادر باردار را به داخل آمبولانس منتقل کردند و با توجه به شروع مراحل زایمان اقدامات حمایتی جهت زایمان انجام شد، با انجام این اقدامات نوزاد پسر در آمبولانس بدنیا آمد.
حیدری تصریح کرد: پس از انجام اقدامات تکمیلی پرسنل اورژانس ۱۱۵ شهرکرد، مادر و نوزاد هر دو صحیح و سالم به بیمارستان هاجر شهرکرد منتقل شدند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1386549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =