۰ نفر
۹ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۴

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس معتقد است بخش عمده ای از متدکیان سر چهار راه ها، اجیر شده دشمنان نظام هستند.

دکتر هادی مقدسی در گفتگو با خبرآنلاین دراین باره می گوید: «ساماندهی اتباع خارجی در داخل کشور چندان کار سخت و پیچیده ای نیست. بخصوص با بحث هدفمند کردن یارانه ها آنها ترجیح خواهند داد تا به کشورهایشان باز گردند زیرا دیگر زندگی در این کشور برایشان صرف نخواهد کرد. اما شبکه های خارجی برخی از اینها را اجیر می کنند تا در سر چهار راه ها بایستند و از آنها فیلم تهیه می کنند تا چهره کشور و نظام ما را خدشه دار کنند. بحث بحث ساده ای است اما مطالبات جدی پشت این قرار دارد.»

به عقیده او هرچند که برخی متکدیان واقعا نیازمند هستند، اما: «دستگاه های سیاسی و وزارت کشور و شهرداری ها و بهزیستی و یا... در این خصوص غفلت کرده اند. آنها نمی دانند که یک اراده فرامرزی و دشمنی با نظام پشت این تکدی گری ها قرار دارد.»

مقدسی همچنین درباره احتمال کاهش سطح رفاه اجتماعی پس از هدفمندشدن یارانه ها می گوید: «مسئله معیشتی تنها 30 درصد است. زیرا این ناهنجاری ها را در دهک های بالای جامعه به مراتب بیشتر دیده می شود. البته ما به عنوان متولی عدالت اجتماعی باید بر این 30 درصد متمرکز شویم. ما هم می پذیریم که این میزان حقوق ماهاینه کفاف یک خانواده را نمی هد. از سوی دیگر سوء مدیریت ها را نیز نباید نادیده گرفت. باید پذیرفت ما نتوانسته ایم درآمد لازم را برای گسترش عدالت و اجرای تعهداتی که مجلس برای ما در نظر گرفته است کسب کنیم.پس ضمن پذیرش این واقعیت ها سعی می کنیم نیازهای دهک های پائین جامعه را در نظر بگیریم .این ها مباحثی است که باید در کنار مباحث فرهنگی انجام دهیم. متولیان فرهنگی ما نتوانستند ارزش های فرهنگی ما را به نسلهای بعدی جامعه انتقال دهند. اگر زیرساخت های فرهنگی را جدی نگیریم، مشکلات اقتصادی و اجتماعیمان در میان مدت نیز به سرانجام نمی رسد. امروز با چهل هزار تومان ممکن است یک خانم مجبور به اداره زندکیش شود اما اگر در کنار این چهل هزار تومان فرهنگ قناعت ، کرامت انسانی و انسان زندگی کردن را و فرهنگ توانمند کردن را به او ندهیم نمی توانیم از او توقع داشته باشیم.باید در این امر متولیان فرهنگی ،اقتصادی ،فرهنگی و نیز متولیان سیاسی نیز به شکل متمرکز وارد کار شوند. امروز به عنوان کودکان ایرانی بسیاری از کودکان غیر ایرانی در سر چهار راه ها برای تکدی گری می پردازند تا چهره جمهوری اسلامی را لوث کنند.»

این گفت کو را می توانید در مجله نوروزی خبرآنلاین بخوانید 

44

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 139522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
    0 0
    آغا تو را به خدا دست بردارید من کم کم دارم شک می کنم که سالم باشیم سالم از این نظر که ... می دانید که منظورم چیه؟ آخه این چه مرضی است که همه چیز را داریم گردن این و آن می اندازیم و به فکر حل مشکلات نیستیم.
  • فرهاد SE ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
    0 0
    yani mifarmayand mtakadyan jormeshan siasi mibashad
  • op US ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۱
    0 0
    واااااایییی