دادکان: من گودزیلا هستم!/ فوتبال نه، کل ورزش ایران تعلیق می‌شود

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال به شدت نسبت به عملکرد وزارت ورزش نسبت به اقدامات‌اش در فدراسیون فوتبال انتقاد کرد.

به گزارش ورزش سه، محمد دادکان که ۲۴ ساعت قبل عنوان کرده بود برخی افراد در وزارت ورزش دلالی می‌کنند، امروز هم در یک گفت‌وگوی رادیویی مسائل مهمی از تخلفات در این وزارتخانه و فدراسیون فوتبال در تغییر بندهای اساسنامه مطرح کرد که مشروح صحبت‌های او را در زیر می‌خوانید:

* تا کِی به مردم دروغ می‌گویید؟

من همواره دین، مملکت و مردم کشورم را دوست دارم و دلم می‌خواهد همیشه مردمم از مسائل مختلف آگاهی پیدا کنند. ما در حال چرخیدن دور خودمان هستیم. تا چه زمانی می‌خواهیم به مردم دروغ بگوییم تا در جایگاه‌مان بمانیم؟ تمام مشکلات ما برای وزارت ورزش است. چطور باید گفت که یک مسؤول متوجه این موضوعات شود؟

* به خدا قسم محروم می‌شویم

من در تنظیم این اساسنامه و در جلسه‌ای که برگزار شد، نماینده وزارت کار بودم که این وزارتخانه حق رای دارد. من در جلسات حضور داشتم و می‌دیدم که این مسائلِ پیش آمده، دست‌نویس و اعمال نفوذ وزارت ورزش است. اگر یک مدیر این مسائل را نمی‌گوید، اجازه ندهید که ماله‌کشی کنید. آقای شکوری بچه خوبی است. یک مسؤولی را روی خط نیاورید که بیاید و روی کارهای فدراسیون ماله بکشد. به خدا قسم اگر رسیدگی نکنیم، از طرف فیفا محروم می‌شویم. دیگر به چه شکل باید این موضوعات را گفت؟ تمام این مسائل را که می‌بینید و بعد از ما رفته‌اند، اعمال نظر کردند و اساسنامه را تغییر داده‌اند تا کار به اینجا بکشد. همه این کارها را وزارت ورزش انجام داده است.

* آقای دبیرکل! در این سن و سال به خودت بیا...

بحث اولتیماتوم فیفا به فدراسیون فوتبال کاملا جدی است. کسی را که یک ماه پیش به‌عنوان دبیرکل می‌گذارند و می‌گوید همه چیز عالی است، ایشان با همه‌ی آدم‌ها کار می‌کند. امیدوار هستم ایشان(محمدنبی) که الان صدای من را می‌شنود، در این سن به خودش بیاید. آقای نبی، من یا خیلی‌های دیگر باید خودمان را فدای دین و مملکت خود کنیم. نیایید روی کار خلاف ماله بکشید و دوباره به فیفا بفرستید.

* وزارت ورزش اساسنامه فدراسیون فوتبال را نوشته است

دست‌نویسِ تنظیم‌گر این اساسنامه فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش است. می‌خواهید اسم هم ببرم تا بدانید با هیچ‌کسی شوخی ندارم. آقای دکتر احمدی(معاون وزیر) و آقای رغبتی که کارشناس وزارت ورزش و عضو هیأت مدیره پرسپولیس هستند، اساسنامه فدراسیون فوتبال را نوشته‌اند. شما از کدام کارشناس پرسیده‌اید و این اساسنامه را تنظیم کردید؟

* به معاون اجتماعی رئیس جمهوری زنگ بزنید

من در جلسه‌ی پنج ماه قبل گفتم که این کارها را نکنید. اختلاف سلیقه هم در آن جلسه پیش آمد و صداها بالا رفت. پس از آن جلسه، به یک نشست دیگر من را دعوت کردند ولی دیگر این کار را انجام ندادند و هیچ دعوتی از من انجام نشد؛ چه کسی این حرکت را کرد؟ معاونت اجتماعی ریاست جمهوری. دیگر از این واضح‌تر بگویم؟ همه بروند و تحقیق و تفحص کنند. به دلیل اینکه من با صدای بالا در آن جلسه برخورد کردم، دیگر دعوت نشدم. من در آن جلسه عنوان کردم که در این اساسنامه دست نبرید و تخلف نکنید. الان به معاونت اجتماعی ریاست جمهوری زنگ بزنید و صدای ضبط شده از آن نشست را بگیرید و پخش کنید.

* در اساسنامه دست بردید و تخلف کردید

خیلی راحت بگویم. می‌گویند اگر بدن آدم دچار مشکل شود، نیاز به جراحی دارد ولی باید آدم را بی‌هوش کنند، اما اگر وجدان آدم صدمه ببیند، او را باید بیدار کنند و نیازی به بی‌هوشی نیست. خواهش می‌کنم این آقایان بیدار شوند، وجدان‌هایشان به درد بیاید. اساسنامه را شما نوشتید، در آن دست بردید و تخلف کردید.

* غیر از تراکتور و ماشین‌سازی، همه باشگاه‌ها دولتی هستند

در گذشته دو مدیر باشگاه حق رای داشت ولی الان ۳۲ مدیر باشگاه حق رای دارد. مگر چنین چیزی می‌شود؟ من به دلیل قرنطینه خانگی، ناراحتی کمر پیدا کردم و سه، چهار آمپول زدم تا بهتر شوم، اما بخاطر مسائل اجتماعی و اتفاقاتی هم که در این فوتبال می‌بینیم هم فشار زیادی به ما وارد می‌شود و استرس پیدا می‌کنیم. می‌دانید چرا به ۳۲ باشگاه حق رای دادند؟ خیلی واضح است؛ همه باشگاه‌ها دولتی هستند، غیر از آقای زنوزی برای تراکتور و ماشین‌سازی که می‌خواهند او را هم فراری دهند. همه باشگاه‌ها دولتی هستند؛ به کدام یک از آنها بگویید به من رای بده، اما این کار را نمی‌کنند؟ آمدند و ۳۲ باشگاه را درست کردند و در مقابل ۳۲ هیأت فوتبال گذاشتند تا آن چیزی که وزارت ورزش می‌خواهد اعمال کنند را انجام دهند. چنین کاری را به این خاطر انجام دادند، نه اینکه بگویند به ۳۲ باشگاه حق رای دادیم.

* اصلا شما سلطان!
اصلا اصلاح اساسنامه به وزارت ورزش چه ارتباطی دارد که امروز به همین خاطر در آنجا جلسه گذاشتند؟ خیلی راحت ۶ ماه دیگر این آقایان می‌روند و دوباره انتخابات ریاست جمهوری است. برای چه کسی این اصلاحات را انجام می‌دهید؟ به خاطر اینکه سر کار بمانید؟ در دوره قبل انتخابات فدراسیون فوتبال هم دیدید کسی که به‌عنوان رئیس سازمان تربیت بدنی بود، همه چیز را برای خودش می‌خواست. آن می‌خواهد فیفای اسلامی درست کند، این‌ها هم می‌خواهند همه چیز را زیر نظر خودش بگیرند. اصلا همه چیز زیر نظر شما. اصلا شما سلطان! ۶ ماه دیگر باید بروید و آدم‌های دیگر بیایند. همه چیز را بهم می‌ریزید تا چه شود؟

* آقای نبی! یک کلام بنویس که نیستم

در موقعیتی که همه‌ی مردم اضطراب، استرس و مسائل ناملایماتی دارند، یک فوتبال باقی مانده که شما هم روی آن دست می‌گذارید؟ شما بگیرید و اختیارات دبیرکل را در اساسنامه بخوانید و ببینید که آقایان چه کاری کرده‌اند. آقای نبی با خود من کار کرده و همکار من است، اما ایشان چقدر در اختیار است؟ یک روز یک کلام بنویسد که من نیستم. شما(نبی) یک کلمه بنویس و بگو که وقتی در اساسنامه دست می‌برید، من نیستم. تازه شما می‌آیید و غلط‌ها را درست می‌گویید؟ اساسنامه را هم به فیفا می‌فرستید که برگشت می‌خورد. چرا می‌خواهید فوتبال و ورزش ما تعلیق شود؟

* می‌خواستند به جای من، عضو فیفا شوند

فیفا در زمان ریاست من هم که فشار می‌آورد، می‌نوشتند که رئیس فدراسیون قانونی دادکان است و فقط او را می‌شناسیم. تا من استعفاء دادم و این آقایان نامه نوشتند تا فیفا من را برکنار کند، فیفا اعلام کرد که آقای دادکان را از کمیته فیفا برکنار می‌کنیم ولی کسی را که شما معرفی کنید، جایگزین نخواهیم کرد و اتفاقا همینطور هم شده و پس از من که عضو فیفا بودم، دیگر کسی از ایران عضو فیفا نشده است. فیفا برای خود یک سری مقررات دارد. در آن زمان، رئیس سازمان تربیت بدنی به فیفا نامه زد تا جایگزین من به‌عنوان عضو فیفا شود ولی آنها قبول نکردند. مقررات فیفا برای ۲۱۲ کشور دنیا قابل احترام است و باید در آن چارچوب حرکت کنید.

* رئیس جمهوری وارد شود

به شما می‌گویند این کار را نکنید ولی به یک شکل دیگر در آن دست می‌برید؟ به چه دلیل؟ به شخصیت اجتماعی این افرادی که در وزارت ورزش هستند هیچ کاری ندارم و قابل احترام هستند ولی الان ببینید که چه بلایی سر ورزش آوردند. الان متولی اجرایی این کشور رئیس جمهور است. واقعا نباید بیاید و بگوید که ما الان در همه جا شکست خوردیم و در ورزش هم خودمان، خودمان را زمین می‌زنیم؟ یکی از چیزهایی که در مملکت ما مردم به آن علاقه دارند، ورزش است؛ الان باید آقای رئیس جمهور وارد شوند چون این همه ضایعه را در ورزش و فوتبال به وجود آوردند.

* من محمد دادکان، یک معلم هستم...

مگر می‌گویم من را جانشین آنها کنند؟ من محمد دادکان و یک معلم هستم؛ اسم، فامیل و خانواده من مشخص هستند، اما واقعا این آقایان نمی‌توانند ورزش و فوتبال را بچرخانند. تو را به خدا پیگیری کنید چون نه فقط فوتبال، بلکه ورزش ما هم تعلیق می‌شود. با نامه‌ای که کمیته بین‌المللی المپیک داده، این کار انجام می‌شود! شاید شما ندانید یا بدانید، اما با این نامه به دنبال این هستند که ورزش ما را تعلیق کنند. یک نامه‌ای است که من نمی‌گویم چون بعدا می‌گویند دادکان افشاگری کرده است.

* محتوای نامه‌ی IOC

کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) نامه‌ای زده و گفته شما که مراتب خود را به صورت شفاف نمی‌گویید که به چه دلیل با رژیم صهیونیستی در کشتی، جودو و ... مسابقه نمی‌دهید، ما یک چیزی می‌نویسیم و آنها به دنبال تعلیق ما می‌روند. ما باید به صورت واضح بنویسیم که با این رژیم اشغالگر به هیچ شکلی مسابقه نمی‌دهیم. مگر یک بام و دو هوا می‌شود؟

* به پیغمبر قسم قُمپُز می‌گویند

وقتی شما نتوانید فیفا را متقاعد کنید، کمیته انتقالی وارد می‌شود. این دیگر دست شما، من یا وزارت ورزش نیست. این مسائلی که آقایان می‌گویند، به پیغمبر قسم که قُمپُز است. اینکه من این کار را می‌کنم، این حرف‌ها را به فیفا می‌گویم و ... نیست چون اصلا به این مسائل توجهی نمی‌کنند. همانند سری قبل کمیته انتقالی را تشکیل می‌دهند و می‌گویند اساسنامه‌تان را تشکیل و تغییر دهید، اما چرا باید بگذاریم این اتفاق بیفتد؟ چرا همیشه در ورزش و همه چیز در آخر خط هستیم؟ می‌گذاریم فشارها روی ما زیاد شود و بعد روی به اصلاح می‌آوریم.

* فقط تا جمعه وقت دارید که اساسنامه را اصلاح کنید
آن زمان که فیفا به ما گفت اساسنامه را اصلاح کنید، این کار را انجام دهید و وزیر ورزش، معاون وزیر و ... را کنار بگذارید، اساسنامه‌ای بنویسید که کلمه «غیر عمومی دولتی» را از روی فدراسیون بردارید و چهار، پنج مورد را تغییر دهید و تا روز جمعه برای فیفا بفرستید. اصلا نیازی نیست که فدراسیون فوتبال در وزارت ورزش جلسه بگذارد و بگوید که چه کاری انجام دهیم. می‌دانید این آقایان چرا به وزارت ورزش می‌روند؟ چون ۱۰ روز دیگر سر کارشان بمانند، وگرنه تغییر اساسنامه به وزارت ورزش ارتباطی ندارد و برعهده فدراسیون فوتبال است. در تغییر اساسنامه باید مجمع و کارشناسان در جریان قرار بگیرند.

* من را حذف کردند تا اساسنامه را درست کنند

خدا شاهد است که من در آن جلسه فریاد زدم که این اساسنامه مورد قبول فیفا واقع نمی‌شود. من گفته بودم که این اساسنامه رای نمی‌آورد. گفتم که این چه قوانین من‌درآوردی است که در اساسنامه گذاشتید؟ به همین خاطر دیگر من را دعوت نکردند. معاونت اجتماعی ریاست جمهوری هم خیلی به من احترام می‌گذاشت ولی دیگر پس از آن، ما را حذف کردند و خودشان اساسنامه را نوشتند. به روح مادرم قسم، ۶-۵ ماه پیش در آن جلسه مواردی که گفته بودم را در دفترچه‌ام نوشتم و هنوز هم آن را دارم. شما این کارها را نکردید و اجازه دادید که کار به اینجا برسد. وزارت ورزش کار را به اینجا کشانده است.

* وزارت اطلاعات به دلالی در وزارت ورزش ورود کند

مگر می‌خواهید علیه دین و نظام خود برنامه‌ای اجرا کنید یا مگر من این کار را می‌کنم؟ اما باید واقعیت‌ها را بگویید. من اولین نفری بودم که گفتم فساد در ورزش و فدراسیون فوتبال کولاک می‌کند. دیدید که ۱۵-۱۰ روز قبل وزیر ورزش به وزیر اطلاعات نامه زد و درخواست بررسی در دلالی فوتبال را داشت. اگر آقای وزیر اطلاعات صدای من را می‌شنود، ابتدا دلالی در وزارت ورزش را بررسی کند. فساد را در وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال پیدا کنید. چرا سر خودمان کلاه می‌گذاریم؟

* فقط من گودزیلا شده‌ام!

بروید و ببینید که اسپانسر تیم‌های بزرگ مثل پرسپولیس، استقلال، تراکتور و ... چه کسی است. فقط من در این مملکت گودزیلا شده‌ام و یک تنه در حال صحبت می‌کنم. خدا شاهد است که غیر از این نیست. آقای وزارت اطلاعات برود و اسناد وزارت ورزش را بیرون بکشد تا ببیند اسپانسر این تیم‌ها چه کسانی هستند، اما نمی‌خواهیم این موضوعات را حل کنیم.

* تا قبل از دولت آینده، پول‌ها را پیش‌خور می‌کنند

این باشگاه‌ها، پیش پیش پول‌ها را می‌گیرند. هفته آینده تیم‌ها پول‌های خود را از اسپانسرها می‌گیرند و پیش‌خور می‌کنند. تو را به خدا این موضوع را پیگیری کنید. ۶ ماه آینده که دولت جدید بیاید و هر کسی را مدیر باشگاه و وزیر ورزش بگذارد، می‌بینند که مدیران قبلی پول‌های اسپانسران را پیش پیش گرفته‌اند.

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1395239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =