۰ نفر
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
مصرف برق در ایران از دنیا جلو زد

ایسنا نوشت: مصرف روزانه برق کشور روز گذشته در حالی از مرز ۵۳ هزار مگاوات گذشت که طبق گفته سخنگوی صنعت برق کشور میزان مصرف جهانی آن به شدت کاهش یافته است.

مصرف برق روز ۱۳ خرداد ماه امسال به ۵۳ هزار و هفت مگاوات رسید و این در حالی است که شاخص جهانی به دلیل گسترش بیماری کرونا کاهش یافته و حتی از مصرف معمول هم کمتر شده است.

میزان مصرف برق روز گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال که ۴۸ هزار و ۵۱ مگاوات بود رشد ۴۹۵۶ رقمی را به همراه داشته است.

اعلام شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان می‌دهد میزان ذخیره نیروگاه‌ها روز گذشته کاهش یافته و به رقم ۶۹۹ مگاوات رسید. مصرف برق صنایع نیز روز گذشته افزایش چشمگیری یافت و به رقم ۵۰۴۶ مگاوات رسید در حالی که در دو ماه اخیر میزان مصرف این بخش حدود ۴۰۰۰ مگاوات بوده است.

میزان برق تولید شده از منابع تجدیدپذیر هم به رقم ۴۱۷۱ مگاوات افزایش یافت.

هر یک درجه افزایش دمای هوا تا حدود ۱۵۰۰ مگاوات به مصرف برق اضافه می کند و همین مساله موجب شده تا شاهد رشد مصرف برق در کشور باشیم که یکی از دلایل عمده استفاده از وسایل سرمایشی است و با توجه به میزان بالای مصرف برق سیستم های سرمایشی، مشترکان می‌توانند با تنظیم دمای کولرهای گازی خود روی ۲۴ تا ۲۵ درجه در تامین مطمئن برق سهم بسزایی داشته باشند.

ساعت های اوج مصرف از ساعت ۱۳ تا ۱۷ است که مشترکان باید در این ساعات از دور کند کولر آبی استفاده کنند، دمای ترموستات کولر گازی را روی عدد ۲۴ درجه قرار دهند و از وسایل پرمصرف مانند ماشین لباسشویی، ظرفشویی و اتو بخار در این ساعت ها استفاده نکنند.

استفاده از دور کند کولر آبی در زمان اوج مصرف و نصب سایبان روی کولر تا ۳۰ درصد مصرف برق را کاهش می‌دهد، تغییر درجه ترموستات کولر گازی از ۱۸ به ۲۴ درجه معادل ۲۰ درصد و خاموش کردن هر لامپ اضافی، در زمان اوج مصرف هزار مگاوات از مصرف برق کشور را کاهش می دهد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1395402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =