تمدید ۲ ساله قرارداد صادرات برق ایران به عراق

تسنیم نوشت: وصول نیمی از مطالبات برقی ایران از عراق و تمدید دو ساله قرارداد صادرات برق ایران به این کشور، از نتایج سفر وزیر نیرو به بغداد بود.

صبح روز گذشته (چهارشنبه ۱۴ خردادماه) رضا اردکانیان وزیر نیرو به بغداد سفر کرد تا با وزیر جدید برق عراق، به منظور توسعه همکاری‌های برقی بین دو کشور دیدار و گفت‌وگو کند.

توسعه همکاری‌های تهران – بغداد در حوزه برق، سنکرون(هم فاز) کردن شبکه برق ایران و عراق و همکاری در زمینه آموزش و توسعه شبکه برق دو کشور از جمله محورها و موضوع‌های گفت و گوی وزیر نیروی کشورمان با مقام های ارشد و وزیر برق عراق در این سفر یکروزه بود.

نتیجه این سفر و گفت وگوهای وزیر نیروی ایران با رئیس جمهور، نخست وزیر، وزیر دارایی و رئیس کل بانک مرکزی عراق، وصول نیمی از مطالبات برقی ایران از عراق و تمدید دو ساله قرارداد صادرات برق ایران به این کشور بود.

وزیر نیرو در این خصوص گفت: خوشبختانه حدود نیمی از مطالبات برقی ایران از عراق وصول شد و نیم دیگر هم در فرآیند تدارک و پرداخت است؛ همچنین قرارداد صادرات برق از ایران به جمهوری عراق، اینبار برخلاف دفعات قبل که قراردادها یکساله بود، قرارداد دو ساله ای برای سالهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ میلادی به امضا رسید.

۲۲۳۲۳۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1395572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =