هلاکت ۳۰۰ تن از استعمارگران انگلیسی به دست زنان مبارز استان بوشهر

«محمدکاظم اتابک» با اشاره به اینکه دایرة‌المعارف نقش زنان در دفاع مقدس کار کلیدی است گفت: زنان مبارز استان بوشهر ۳۰۰ نفر از استعمارگران انگلیسی را به هلاکت رساندند.

به گزارش خبرآنلاین از بوشهر: «محمدکاظم اتابک» از نویسندگان دفاع مقدس در دیدار با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: کار در حوزه شهدای زن منشأ تحول است.

وی با بیان ضرورت احیای دانشنامه زنان در دفاع مقدس گفت: دانشنامه زنان می‌تواند یک منبع مطالعاتی قوی بود که می توان از آن چند جلد کتاب چاپ کرد.

‌نویسنده دفاع مقدس با اشاره به اینکه ۸۰۰ الی ۹۰۰ صفحه اطلاعات در حوزه دفاع مقدس جمع آوری شده خاطرنشان کرد: استان بوشهر زنان مبارز در شهرستان های دشتی، دشتستان و تنگستان دارد.

اتابک با بیان اینکه زنان مبارز علاوه بر وظایف خود در ترویج جهاد در کنار همسران و فرزندان خود بوده حضور داشته اند افزود: این زنان بودند که به مردان جرأت دفاع و جهاد می دادند.

وی به نقش تاثیرگذار زنان مبارز «لرده» اشاره کرد و گفت: زنان مبارز استان بوشهر ۳۰۰ نفر از استعمارگران انگلیسی را به هلاکت رساندند.

این نویسنده رویکرد منابع مطالعاتی را بررسی کرد و بیان داشت: زنان بوشهری در تمام عرصه‌های دفاع از میهن حضوری فعال داشته‌اند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1396666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =