قیمت انواع اتصالات لوله فولادی، مانیسمان و فشار قوی در فارس استیل

در این مقاله به بررسی قیمت اتصالات لوله (Fitting) در سایت فارس استیل و همچنین به توضیح در مورد انواع اتصالات می پردازیم. در گذشته های نه چندان دور، یکی از معضلات و مشکلات موجود در ساختمان سازی، توزیع آب در بخش های مختلف ساختمان بوده است. برای زندگی راحت تر انسان ها، لوله و شیرها ساخته شدند.

اتصالات لوله به منظور اتصال لوله های فلزی، تغییر مسیر یا قطر لوله ها و انشعاب گیری از لوله ها مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه و برای راحتی کار شما، لینک های قیمت اتصالات لوله در فارس استیل قرار داده شده است.

شرکت فارس استیل به عنوان یکی از تامین کنندگان تجهیزات صنعتی در زمینه های پتروشیمی، ساختمانی و آب و فاضلاب شناخته شده است. فارس استیل با پشتوانه دو دهه تجربه در زمینه تامین تجهیزات و با داشتن کارشناسان خبره و مجرب، توانایی تامین انواع لوله و اتصالات لوله ، انواع شیرآلات صنعتی ، فلنج ها و لوازم داربستی را دارد. شما می توانید برای استعلام قیمت یا مشاوره با کارشناسان فارس استیل تماس بگیرید.

انواع اتصالات لوله

همان طور که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد اتصالات، برای اتصال لوله های فلزی، تغییر مسیر و قطر لوله و انشعاب گیری از آن ها ساخته می شوند. اتصالات را می توان به طور کلی به دو دسته ی اتصالات جوشی و اتصالات فشار قوی تقسیم بندی کرد. در ادامه هرکدام از انواع این نوع اتصالات رو توضیح خواهیم داد. شما می توانید با مراجعه به این سایت فارس استیل، قیمت اتصالات لوله مانیسمان و نیز اتصالات فشار قوی را مشاهده کنید.

اتصالات جوشی (Butt Weld Fittings)

اتصالات جوشی نوعی از اتصالات هستند که برای اتصال آن ها به لوله از جوش کاری لب به لب (Butt Weld) استفاده می شود. برای مطالعه مزایای اتصالات جوشی می توانید بر روی لینک کلیک کنید. این نوع از اتصالات مطابق استاندارد ابعادی ASME B16.9 ساخته می شوند. اتصالات جوشی خود به دو دسته ی اتصالات جوشی درزدار و اتصالات جوشی مانیسمان تقسیم می شوند که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

اتصالات جوشی درزدار (welded fittings)

همان طور که از نام این نوع از اتصالات مشخص است این نوع اتصالات دارای یک خط جوش بر روی بدنه ی خود هستند و با استفاده از ورق و عملیات جوشکاری ساخته می شوند. اتصالات جوشی یه دلیل وجود درز جوش، تحمل دما و فشار بالا را ندارند و نباید از آن ها در انتقال سیالات با دما یا فشار بالا استفاده کرد. زانو 45 درجه، زانو 90 درجه، سه راهی مساوی و نامساوی، تبدیل (ردیوسر) و بوشن از رایج ترین اتصالات جوشی درزدار هستند.

اتصالات جوشی مانیسمان (Seamless fittings)

اتصالات جوشی مانیسمان از برشکاری و خم کردن لوله های مانیسمان ساخته می شوند و نسبت به اتصالات جوشی درز دار تحمل دما و فشار بالاتری را دارند. به دلیل مشکل بودن روش ساخت، قیمت این نوع از اتصالات از قیمت اتصالات جوشی درزدار گران تر است. مهم ترین اتصالات جوشی مانیسمان مورد استفاده در صنعت عبارت اند از: زانو 45 درجه، زانو 90 درجه، سه راهی مساوی و نامساوی، بوشن، تبدیل (ردیوسر) و کپ.

اتصالات فشار قوی (Forged Fittings)

اتصالات فشار قوی به دو دسته ی اتصالات فشار قوی دنده ای و اتصالات فشار قوی ساکت ولد تقسیم می شوند. این نوع اتصالات طبق استاندارد ابعادی ASME B16.11 ساخته می شوند و نسبت به اتصالات جوشی، دما و فشار بسیار بالاتری را تحمل می کنند. با توجه به جنس و کیفیت ساخت این نوع از اتصالات می توان گفت که با توجه به یکسان بودن جنس و سایز، قیمت اتصالات فشار قوی از اتصالات جوشی بسیار بالاتر است. اتصالات فشار قوی در کلاس های 2000، 3000 و 6000 تولید می شوند.

اتصالات فشار قوی دنده ای (Threaded Fittings)

اتصالات فشار قوی دنده ای دارای رزوه هایی هستند که به وسیله آن ها می توانند به لوله ها متصل شوند. نصب آسان و عدم نیاز به جوشکاری، دو مزیت بزرگ اتصالات فشار قوی دنده ای نسبت به اتصالات ساکت ولد هستند. مهم ترین انواع اتصالات فشار قوی دنده ای ای عبارت اند از: زانو 45 درجه، زانو 90 درجه، سه راهی مساوی، سه راهی نامساوی، مهره ماسوره، تردولت، نیپل، انواع بوشن و کپ.

اتصالات فشار قوی ساکت ولد (Socket Weld Fittings)

اتصالات فشار قوی ساکت ولد برخلاف اتصالات دنده ای دارای هیچگونه رزوه ای نیستند و دارای یک پله یا فرورفتگی جهت قرارگیری لوله هستند. برای وصل کردن اتصالات فشار قوی ساکت ولد ابتدا لوله در درون این نوع از اتصالات قرار داده می شود و سپس اطراف آن جوشکاری می شود. این عملیات جوشکاری باعث می شود تا اتصالات ساکت ولد آب بندی بهتری نسبت به اتصالات دنده ای داشته باشند. زانوی 45 درجه، زانوی 90 درجه، سه راهی مساوی، سه راهی نامساوی، ساکولت، بوشن، مهره ماسوره، بوشن تبدیلی، نیم بوشن و کپ جزو رایج ترین نوع اتصالات ساکت ولد هستند. این اتصالات در کلاس های 3000، 6000 و 9000 تولید می شوند.

لازم به ذکر است که با توجه به وضعیت کنونی و عدم ثبات بازار، برای اطلاع درست تر و دقیق تر از لیست قیمت اتصالات لوله ، حتماً با کارشناسان شرکت فارس استیل به شماره 02173698 تماس بگیرید .

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1397403