رئیس دارالقرآن کشور: رسیدن به ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور یکی از مطالبات رهبری است

رئیس مؤسسه دارالقرآن کریم کشور گفت: توصیه‌های مقام معظم رهبری در رابطه با تربیت حافظان قرآن کریم رسیدن به ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور است که نیازمند حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ حجت‌الاسلام مهدی اخوان صباغ که در جمع خبرنگاران همدانی سخن می گفت با اعلام اینکه بیش از ۱۱ هزار خانه و موسسه قرآنی در کشور فعال است، افزود: برنامه‌های بسیاری برای تحول قرآنی در کشور داریم که در راستای توسعه بیشتر ۱۱ هزار موسسه، برنامه‌های متعددی را پایه‌گذاری کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد از ظرفیت، ۱۱ هزار خانه و مؤسسه قرآنی ثبت شده در کشور، فعال است.

رئیس مؤسسه دارالقرآن کریم کشور اظهار داشت: از این تعداد ۳ هزار مورد مؤسسه قرآنی و ۸ هزار خانه قرآنی هستند که توسعه مؤسسات قرآنی را در سال جاری در دستور کار داریم.

حجت‌الاسلام اخوان صباغ یادآور شد: در گذشته کم کاری‌های زیادی از نظر بودجه و حمایت‌های معنوی در زمینه تقویت امور قرآنی وجود داشته که امیدواریم مجلس یازدهم در رابطه با بودجه این سازمان تجدید نظر کند.

وی با اشاره به لزوم تبیین گام دوم انقلاب نیز گفت: در رابطه با بیانات رهبر انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب برنامه‌ریزی‌های زیادی صورت گرفته و حجت‌الاسلام قرائتی مبانی قرآنی گام دوم انقلاب را استخراج  کرده‌اند.

اخوان صباغ در ادامه با بیان اینکه استان همدان از نظر قرآنی ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد، تصریح کرد: بومی‌سازی خوبی در مسائل قرآنی در همدان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در تبلیغات اسلامی همدان و ادارات شهرستانی با حمایت‌های صورت گرفته اتفاقات خوبی در زمینه‌های قرآنی رخ داده که جای تقدیر و تشکر دارد به طوری که حرکت استان همدان در فضاهای قرآنی بسیار خوب بوده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1399617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =