روایت مستاجران از قیمت‌های پیشنهادی صاحب‌خانه‌ها/ مالکان می‌گویند یا قیمت اجاره را بالا می‌برید یا این‌که از خانه بلند می‌شوید

همزمان با شروع فصل نقل و انتقال مسکن، قیمت‌ها در بازار اجاره اوج گرفته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آن‌طور که از فضای بازار اجاره دیده و شنیده می‌شود، برخی از صاحب‌خانه‌ها شروع به تماس با مستاجرهای خود گرفته‌اند که «یا قیمت اجاره را بالا می‌برید و یا این‌که از خانه‌ها بلند می‌شوید. » این در شرایطی است که قیمت‌های پیشنهادی به مستاجرها، به نظر می‌رسد در برخی موارد با رشد حدود ۸۰ درصدی همراه بوده است. برای مثال، یکی از صاحب‌خانه‌ها در خیابان جمهوری، کوچه سیمی، در حالی که از مستاجر خود ماهانه ۵ میلیون تومان دریافت می‌کرد، حالا پیشنهاد دریافت ماهانه ۹ میلیون تومان را داده است.

از سوی دیگر، با صاحب‌خانه‌ای روبه‌رو شدیم که بین ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان به رهن منزل خود اضافه کرده است.

یکی از مشاوران املاک عنوان کرد: یک واحد آپارتمان ۷۰ متری قبلا در خیابان جی قیمت رهنی در حدود ۱۰۰ میلیون تومان داشت و امسال قیمت رهن ۱۷۰ میلیون تومان شده است. این یعنی پیشنهاد افزایش ۷۰ درصدی رهن خانه.

یکی از اجاره‌نشین‌ها به خبرآنلاین گفت: من ۵۰ میلیون تومان دارم و ماهی ۵ میلیون تومان می‌خواهم بدهم، اما کسی آدم را تحویل نمی‌گیرد. مالک هر رقمی که بخواهد، می‌گوید و اصلا هیچ نظارتی وجود ندارد.

مستاجری دیگر عنوان کرد: قبلا در خانه‌ای که نشسته بودم، ۷۵ میلیون تومان رهن پرداخت کرده بودم، حالا برای همان خانه باید ۱۳۰ میلیون تومان پول رهن بدهم.

مشروح گزارش درباره وضعیت بازار مسکن را (اینجا) بخوانید.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1401214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =