چرا بی بی و بنی به جان هم افتاده‌اند؟

ایسنا نوشت: یک رسانه عبری زبان فاش کرد که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اجرای طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری را مشروط به تصویب بودجه دو ساله آتی کرده است. در مقابل نتانیاهو هم تهدید به انحلال دولت ائتلافی در صورت عدم موافقت گانتس با طرح الحاق کرده است.

روزنامه عبری زبان "یسرائیل هیوم" (اسرائیل الیوم) نوشت که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به بنی گانتس، وزیر جنگ این رژیم اعلام کرده است که اگر حزب او (آبی ـ سفید) با اجرای طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی مخالفت کند، این مسأله باعث انحلال دولت ائتلافی و رفتن به سوی برگزاری انتخابات برای چهارمین بار می‌شود.

طبق این گزارش، نتانیاهو در دیدارهای اخیرش با گانتس بر این موضع تأکید کرده است.

نتانیاهو در این باره گفته است، هیچ راهکار میانه‌ای وجود ندارد و اگر گانتس بر مواضعش در این زمینه پافشاری کند، باید به سمت برگزاری انتخابات برای چهارمین بار رفت.

گانتس درصدد است تا تأیید طرح الحاق را مشروط به تصویب بودجه دوساله دولت اسرائیل کند. نتانیاهو خواهان آن است که بودجه اسرائیل فقط برای سال آتی تدوین و تصویب شود اما بنی‌گانتس اصرار دارد که باید بودجه برای دو سال آتی تصویب شود.

در همین رابطه، رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند که تدوین بودجه یک سال یا دو سال آتی آثار سیاسی پررنگی به دنبال خواهد داشت چرا که تصویب بودجه یکسال، این فرصت را به نتایناهو می‌دهد که دولت را به شکست بکشاند و در اواخر سال ۲۰۲۰ جاری دوباره انتخابات پارلمانی برگزار کند و فرصت نخست‌وزیری را از بنی‌گانتس بگیرد.

312 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1402090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =