آب آلوده به تشعشعات مواد رادیو اکتیو، از نیروگاه اتمی دائیچی فوکوشیما ژاپن به اقیانوس آرام نشت کرده است.

پرس تی وی نوشت:

در حالی که بحران اتمی ژاپن وارد چهارمین هفته می‌شود، نشت آب آلوده به رادیو اکتیو به اقیانوس آرام، نگرانی‌ها درباره گسترش تشعشعات اتمی را افزایش داده است.

مقامات ژاپن روز یک‌شنبه (14 فروردین، سوم آوریل) بر تلاش‌برای پایان دادن به بحران اتمی این کشور افزوده‌اند و سعی دارند مکانی را که نشت رادیو اکتیو از آن صورت گرفته، ترمیم کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت انرژی برق توکیو اعلام کرد، شکافی 20 سانتی‌متری روز شنبه در راکتور شماره دو نیروگاه اتمی فوکوشیما یافت شده است که موجب تشعشع رادیو اکتیو به میزان 1000 میلیسیورت در ساعت بود.

شرکت انرژی برق توکیو اعلام کرد، تلاش می‌شود تا روز یک‌شنبه نشت تشعشعات رادیو اکتیو از این راکتور متوقف شود. همچنین تلاش‌هایی برای زدودن آب آلوده به تشعشعات رادیو اکتیو از داخل ساختمان‌های مجتمع فوکوشیما انجام شده است.

شرکت انرژی برق توکیو اعلام کرد، حتی پس از تزریق بتون به شکاف‌های راکتور شماره دو، نشت رادیو اکتیو از این راکتور متوقف نشده است و تلاش می‌شود تا پلیمرهای جذب کننده آب به منظور جلوگیری از خروج آب آلوده به تشعشعات رادیو اکتیو، به این راکتور تزریق شود.

در همین حال، هیدهیکو نیشی یاما معاون آژانس ایمنی صنعتی و اتمی ژاپن ابراز امیدواری کرد این پلیمرها بتواند آب را جذب و از جریان آب آلوده به خارج از راکتور جلوگیری کند.

وی همچنین از ادامه تلاش‌برای جلوگیری از نشت آب آلوده به رادیو اکتیو به اقیانوس آرام با تزریق پلیمر و بتون به این راکتور خبر داد.

بر اساس اعلام مقامات ژاپن، هیچ شکافی در دیگر راکتورهای نیروگاه اتمی فوکوشیما پیدا نشده است.

این در حالی است که نائوتو کان نخست وزیر ژاپن روز گذشته از مناطق زلزله زده این کشور دیدن کرد.

وقوع زلزله مهیب 9 ریشتری و سونامی ناشی از آن در یازدهم مارس (21 اسفند 1389) افزون بر ویرانی گسترده در سواحل ژاپن و کشته شدن دست‌کم 28 هزار نفر، موجب آسیب دیدن تاسیسات خنک کننده راکتورهای نیروگاه هسته‌‌ای فوکوشیما، آتش سوزی و آسیب جدی این مرکز شد.

برخی کارشناسان معتقدند که فاجعه اتمی ژاپن بسیار وخیم تر از انفجار نیروگاه اتمی چرنوبیل در سال 1986 است.

/56

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 140374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =