۲۰۰طرح تولید انرژی برق با کمک مددجویان قزوینی اجرا شد

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: در راستای اشتغالزایی برای مددجویان و کمک به جهش تولید، اجرای ۲۰۰طرح تولید انرژی برق به وسیله انرژی خورشیدی برای مددجویان قزوین در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ مهرعلی حق گویان، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در جریان بازدید معاون اقتصادی استاندار قزوین از طرح های اشتغال زایی کمیته امداد استان قزوین که با محوریت تولید برق از انرژی خورشیدی اجرایی شده، بیان کرد: اشتغال زایی با هدف توانمندسازی یکی از رویکرد های این نهاد است تا محرومیت زدایی را به معنای واقعی در جامعه پیاده کند.
او ادامه داد: کمیته امداد امام (ره) تلاش می کند تا از طریق ایجاد اشتغال و کمک به درآمدزایی برای خانواده ضمن بازگرداندن اعتماد به نفس به مددجو، بستر قطع وابستگی مالی را برای نیازمندان فراهم کند.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: مددجویان تحت حمایت برای اشتغال زایی مورد ارزیابی قرار می گیرند و به تناسب شرایط و توانایی شان، برنامه آموزش و اشتغال برای آنها اجرا می شود.
او افزود: در میان مددجویان افرادی هستند که به لحاظ سنی شرایط مناسب جهت کار و تلاش جسمی را ندارند و یا زنان سرپرست خانواری که در روستاها امکان برخی فعالیت ها نیز برای آنها میسّر نیست از این رو برای این عده از مددجویان، اشتغال زایی با شیوه تولید انرژی برق از انرژی خورشید تعریف شده است.
حق گویان توضیح داد: تولید برق از انرژی خورشیدی اقدامی است که حدود دو سال قبل در کمیته امداد امام (ره) آغاز شد و در قزوین نیز برای ۴۹مددجو اجرایی شد، موفقیت این طرح موجب شده تا مددجویان دیگر نیز برای چنین اشتغالی آمادگی خود را اعلام کنند.
او تصریح کرد: استمرار اجرای این طرح در برنامه این نهاد وجود داشت ولی با توجه به تحریم های ظالمانه و افزایش قیمت ارز برای ادامه کار با موانع تأمین مالی برخورد کردیم چراکه ۴۹مددجوی فعال در عرصه تولید برق از انرژی خورشیدی با تسهیلات ۲۵میلیون تومانی به درآمدزایی رسیدند در حالی که، هم اکنون اجرای این طرح با استفاده از توان داخلی و برخی مساعدت ها، حداقل ۵۰میلیون تومان هزینه دارد. 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اظهارکرد: در راستای اشتغال زایی برای مددجویان و کمک به جهش تولید در تولید برق کشور، اجرای ۲۰۰ طرح تولید انرژی برق از انرژی خورشیدی برای مددجویان قزوین در دستور کار است.
این مقام مسئول اعلام کرد: مددجویان در اجرای این طرح ضمن بهره مندی از تسهیلات قرض الحسنه، یک سال تنفس برای پرداخت اقساط دارند در ضمن طی قراردادی برق تولیدی آنها توسط شرکت توزیع نیروی برق خریداری می شود و اقساط مربوطه از محل فروش برق کسر می شود.
حق گویان گفت: این طرح ها به صورت دوره ای حداقل یک میلیون و ۲۵۰هزار تومان تا یک میلیون و ۶۰۰هزار تومان درآمد دارد که افزایش و یا کاهش درآمد به میزان تابش نور و سایر شاخص های فنی بستگی دارد.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: برای اجرای این امر نیازمند مشارکت دستگاه های مختلف همچون استانداری، بسیج سازندگی و سایر خیران هستیم چراکه اجرای این طرح منوط به تأمین نقدینگی است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1405516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =