روایت مشاور عالی رهبر انقلاب از تصویر اشتباه غربی‌ها از فرماندهان نظامی ایران

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور نیروهای مسلح گفت: ما با تولید علم و با تولید ادبیات مقاومت و نظریه مقاومت می‌توانیم افکار شهید قاسم سلیمانی و مقاومت را در جهان گسترش دهیم.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی  مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور نیروهای مسلح و رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به همراه جمعی از مقامات نظامی از مخزن اسناد مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس بازدید کرد.

سردار صفوی با اشاره به اینکه مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس بدیلی در جهان ندارد، گفت: این مرکز با اسناد و مدارک بی‌نظیری که از دوران دفاع مقدس در دست دارد نه ‌تنها در ایران بلکه در جهان چنین مرکزی وجود ندارد.

وی فعالیت‌هایی که در مرکز توسط کارکنان، محققین و روایتگران انجام می‌شود، جهاد فی سبیل الله برشمرد و اظهار کرد: این افراد دارند یاد و خاطره شهدا را زنده نگه می‌دارند و برای آیندگان این ارزش‌ها را حفظ می‌کنند.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور نیروهای مسلح ضمن قدردانی از زحمات بنیان‌گذاران مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به پیشرفت و توسعه کارهای تولیدی این مرکز در دوران مدیریت سردار نائینی اشاره و بیان کرد: با منابعی که این مرکز در اختیار دارد می‌تواند بزرگ‌ترین پشتوانه علمی و تحقیقاتی و مطالعاتی برای پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در حوزه دفاع مقدس باشد.وی با اشاره به اینکه مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برای ملت ایران و جبهه مقاومت ضروری است، تأکید کرد: انقلاب اسلامی سرآغاز تغییر و تحولات در ساختار قدرت سیاسی جهانی در ایران، منطقه و کشورهای اسلامی بوده است. این مدل تاکنون نبوده و ما می‌خواهیم این مدل را الگو کنیم. یکی از منابع برای این الگوسازی منابع مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس می‌باشد.


 

باید نظریه مقاومت را گسترش دهیم

وی تأکید کرد: ما با تولید علم و با تولید ادبیات مقاومت و نظریه مقاومت می‌توانیم افکار شهید قاسم سلیمانی و مقاومت را در جهان گسترش دهیم.

سردار صفوی با اشاره به منابع صوتی که توسط راویان در دوران دفاع مقدس از فرماندهان ثبت و ضبط شده است، گفت: متأسفانه غربی‌ها از فرماندهان ما تصویر یک انسان خشن و بی‌احساس و بی‌منطق را نمایش داده‌اند درحالی‌که آن‌ها انسان‌هایی رئوف، خوش‌قلب، شجاع، منطقی، باهوش و انسان‌دوست بودند.

وی افزود: صدای فرماندهان در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس گنجینه‌ای عظیم است. در صوت‌هایی که در اختیار این مرکز هست، می‌توان با بخشی از شخصیت واقعی این شهدا آشنا شد و آن‌ها را به نسل‌هایی که فقط نامی از فرماندهان شهید شنیده‌اند، نشان داد. نسل حاضر نیاز دارد تا با واقعیت‌ها آشنا شود و نباید بگذاریم دشمنان الگوهای دیگری برای فرزندانمان درست کنند.

گفتنی است رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در پایان از همکاری و تعامل این مرکز با سایر مراکز سخن گفت و بر هم‌افزایی و مشورت برای تولیدات بیشتر و با کیفیت‌تر در عرصه دفاع مقدس تأکید کرد.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1405606

برچسب‌ها