یکی از اساتید حوزه علمیه قم از ابراز نگرانی حضرت آیت‌الله سیستانی در تطبیق اشخاص و تعیین وقت برای ظهور حضرت حجت(عج) خبر داد.

به گزارش مرکز خبر حوزه ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نجم‌الدین طبسی استاد درس خارج کلام اسلامی و مهدویت حوزه علمیه و کارشناس مسائل وهابیت گفت:در سفر اخیرم به عتبات عالیات که مصادف با ایام نوروز بود به دیدار برخی مراجع عراق از جمله حضرت آیت الله سیستانی نائل شدم که در این دیدار ایشان انتقادات شدیدی نسبت به بروز برخی انحرافات در زمینه ظهور حضرت حجت (عج) داشتند.

وی افزود:ابراز نگرانی حضرت آیت الله سیستانی درباره پخش برخی مستندات و حرف های انحرافی در زمینه نزدیک بودن ظهور بسیار محسوس بود؛ ایشان جریانات انحرافی تعیین وقت و تطبیق اشخاص در نزدیک بودن ظهور حضرت حجت (عج) و دست های پشت پرده این جریانات را نگران کننده توصیف کرده و تصریح داشتند: « توقیت ها و تطبیق ها برای نزدیک بودن ظهور حضرت حجت(عج) بسیار نگران­کننده است و این مطالب عقاید مردم را هدف گرفته و باعث تضعیف اعتقادات جامعه می شود».ایشان تاکید کردند: «چنین جریاناتی نباید در کشوری مانند ایران شکل بگیرد، یک روز شعیب بن صالح را به یک فرد و بار دیگر به فرد دیگری تطبیق می‌کنند است، این مسائل نگران کننده است».

حجت الاسلام طبسی افزود:دو مسئله توقیت و تطبیق مهمترین انتقاداتی بود که این مرجع عالیقدر شیعه درباره پخش برخی مستندات در زمینه نزدیک بودن ظهور داشتند و تاکید می کردند:« مردم از این جریانات پرهیز کنند و مراقب باشند، چون این مطالب با عقاید آنها بازی می کند و باعث تضعیف معتقداتشان می شود».

وی اظهار داشت:
بعد از انتقادات و ابراز نگرانی ایشان از جو ایجاد شده در ایران، خدمت ایشان عرض کردم، سربازان امام زمان (عج)  و حوزویان آگاه در سنگرهای دفاع از مذهب، اعتقادات و مکتب اهل بیت (ع) محکم ایستاده، تلاش بی وقفه دارند و مشغول کار هستند و برای نمونه نشست نقد و بررسی مستند « ظهور بسیار نزدیک است» را برای ایشان تشریح کردم.از بحث هایی که بنده درباره شخصیت شعیب بن صالح، سید یمانی و... در این نشست داشتم، گفته و انتقاداتی که از مستندات این آقایان داشتم را عرضه کردم و گفتم در این نشست « مستند ظهور بسیار نزدیک است» مورد نقد قرار گرفت و مستنداتشان تضعیف شد و جلسه مورد استقبال طلاب قرار گرفت و نوارها و سی دی های آن تکثیر و منتشر شد.

طبسی به نقل ازآیت الله سیستانی گفت:ایشان تصریح کردند در دوران صدام به ندرت از ایران برای ما کتاب می رسید، ولی امروز معمولاً از کتاب هایی که در ایران منتشر می شود مطلع هستم و متأسفانه برخی کتاب هایی که درباره کرامات و مسائل عرفانی برخی عرفا تالیف می شود، مقدمه جریانات انحرافی است.

202

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 140812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام MY ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۵
    9 1
    جزاکم ا.. میبینم تنها مرجعی که رسما واکنش نشان دادند ایشان هستند. خداوند سایه ایشان را بر سر شیعیان مستدام بدارد. آمین
  • بدون نام IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۵
    5 0
    درود بر سید ال احمد
  • بدون نام IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۵
    5 1
    خدا از بلا نگهش دارد
  • بدون نام IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۵
    3 0
    تا سید ال محمد هست اسلام ناب هست
  • امیر IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۵
    6 0
    خدا ایشان را برای اسلام و مسلمین حفظ کند.
  • بدون نام IR ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
    3 0
    پاراگراف آخر سخنانشان براي مردم عادي بسيار جالب و بسيار آموزنده است اگر بفهميم.
  • بدون نام IR ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
    1 0
    مراجع داخل کشور هم دفاع کنند
  • بدون نام CA ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
    0 0
    این بازی کودکانه و نقش آفرینی و عقده گشائی خود بزرگ بینی خواست مستقیم اسرائیل است
  • بدون نام CA ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
    0 0
    که ما سرمان به این تخیلات مشغول باشد و آنها ضمن اینکه ظاهرا" نشان می دهند همین کار ما را دارند انجام می دهند به نقشه تاریخیشان بصورت کاملا" هوشیارانه بپردازند که تحقق سرزمین بنی اسرائیل از نیل تا فرات است ما هم کاملا" داریم قسمتی از سناریوی آنها را اجرا می کنیم و همین که کشورهای از مصر تا ترکیه را مجبور به موضع گیری و ترس از ایران کرده اند تا برای محافظت در مقابل ایران پایگاه در اختیار اسرائیل و آمریکا قرار بدهند و اصلحه بخرند و انبار کنند مؤید این نظریه است
  • خليج هميشه فارس US ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
    4 1
    آيت الله سيستاني رو خيلي قبول دارم و اميدوارم دچار انحرافات نشويم. در روايات آمده 303 يا 313 و يا 300 يار واقعي اگر امام زمان (عج) داشته باشد ظهور خواهند كرد.
  • مرتضی IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
    2 0
    باید سایتهایی که مورد تائید مراجع وحوزه های علمیه هستند راه اندازی واطلاع رسانی گردد من که مطالب سی دی را باورکرده بودم . تا اینکه نظرات آیات عظام رامشاهده نمودم ونظرم عوض شد.
  • 110 US ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۸
    2 0
    سلام بر حضرت صاحب ای کاش آن ... که این cdمسخره را تولید کرده شناسایی و در حضور مردم مجازات میشد در ضمن در صدا و سیما هم باید بر نامه ای راجع به انحرافاتی بودن اینcd بگذارند
  • کوثر ولایت IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۰
    0 1
    خدایا به توپناه میبریم از فتنه های اخر الزمان نکند این مواضع برخی علم درباره ی فیلمی که امام خامنه ای را مصداق سید خراسانی عصر ظهور میداند همان جنگ خوارج نهروان در مقابل امیر الومنین ع باشد وفتنه ی اخر خدایا همه ی مارا بر دین حقیقیت ثابت قدم بدار چرا که امروزه بسیار بیشتر به هدایت باطنیت نیازمندیم امین
  • بدون نام IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۱
    0 0
    با عقل جور در نمی آید
  • احمدرضا IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۴
    1 0
    لعنت خدا بر کسی که این سی دی و اکثر این کتابهای مزخرف را برای مردم ساماندهی می کند خداوند سایه آیت الله سیستانی را بر سر ما شیعیان مستدام قرار بدارد تا ظهور مولایمان آقا امام زمان علیه السلام اجرکم علی الله و الائمه المعصومین علیهم السلام
  • بدون نام IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    4 2
    خداوند سایه آیات عظام سیستانی و وحید خراسانی را بر سر شیعه مستدام بدارد تا با تبعیت از ایشان دجالان را تشخیص دهیم و همه با هم میگوییم اللهم عجل لولیک الفرج و من علینا بظهورک
  • انوشا IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    6 1
    آیت الله سیستانی مرجعی بسیار روشن بین و آینده نگرند خداوند به ایشان طول عمر دهد
  • لیلی A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    0 1
    خداوند لعنتشون بکنه اینا هم یکی از دسیسه های اسراییله