۴۰۰ تیم بازرسی، بر مساجد استان کرمان را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی  نظارت می‌کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: ۴۰۰ تیم بازرسی مساجد استان کرمان را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی مبارزه با ویروس کرونا نظارت می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین از کرمان : حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی  با اشاره به اینکه رعایت نکات بهداشتی در مساجد مورد تاکید است و تجربه شب‌های قدر نشان داد که قشر مذهبی خیلی بیشتر رعایت می‌کنند اظهار داشت: قرارگاه تحول اجتماعی مسجدمحور در سازمان تبلیغات استان کرمان راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در این قرارگاه روحانی مستقرهای استان و مساجد فعال فعالیت و همکاری می‌کنند گفت: حجم جمعیتی هم که به مسجد مراجعه می‌کنند خیلی کمتر از تجمعات در بازار و تالارها و سایر اماکن عمومی مانند ادارات، بوستان‌ها و شهربازی‌ها و مراکز تعویض پلاک است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان خاطرنشان کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا حجم حضور جمعیت در مساجد تقریبا به یک سوم تقلیل پیدا کرده و همین تعدادی هم که می‌آیند رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را حفظ کرده و استفاده از ماسک و مهر و جانماز شخصی هم مورد تاکیدشان است.

وی با اشاره به اینکه سلامت جامعه به‌ویژه قشر مذهبی و مومنین بسیار برای ما اهمیت دارد و از نظر شرعی هم مکلف هستیم تا به‌واسطه مسجد آمدن مشکلی برای فردی پیش نیاید افزود: اعلام شده است که افرادی که سن بالا دارند و دارای بیماری زمینه‌ای هستند اصلا به مساجد مراجعه نکنند و به ائمه جماعات نیز این موارد متذکر شده تا اطلاع‌رسانی کنند.

حقانی از تشکیل ۴۰۰ تیم بازرسی برای بررسی و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مساجد استان کرمان خبر داد و تصریح کرد: گروه بازرسی برای کنترل و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مساجد استان تشکیل شده و گزارش این بازرسی‌ها هر هفته به ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا استان کرمان ارائه می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه در بررسی‌های انجام شده مشاهده شد که در تعداد اندکی از مساجد پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود و وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان نیز قرمز است در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا استان کرمان تصمیم گرفته شد که نماز جماعت در مساجد به مدت یک هفته تعطیل شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه تاکید می‌شود که این تعطیلی نماز جماعت فقط به مدت یک هفته است و از شنبه هفته آینده بازگشایی خواهد شد و به روال قبل برمی‌گردد ابراز امیدواری کرد: با این تعطیلی وضعیت استان کرمان در بحث شیوع ویروس کرونا به وضعیت مطلوب برگردد.

وی با اشاره به اینکه مساجدی هم که رعایت نمی‌کردند در این یک هفته امکانات و تمهیدات لازم را برای بازگشایی فراهم کنند گفت: در آستانه دهه ولایت و عید غدیر، دعای عرفه و ماه محرم هستیم و مساجد استان باید خود را برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی تجهیز کنند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1411916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =