شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات آخرین روز کاری هفته جاری به بالاترین سطح در سال 88 رسید.

طی مبادلات روز گذشته بازار سهام تهران، شاخص کل بورس تحت تأثیر مثبت 9/9 واحدی فولادمبارکه و 3 تا 7 واحدی شرکت‌های چادرملو، گل‌گهر و سرمایه‌گذاری‌های امید و توسعه معادن روی با رشد 9/43واحدی اعداد مواجه شد و به بیش از 9 هزار و 905 ارتقا یافت.

در مقابل بانک صادرات بیشترین مقاومت را در برابر رشد شاخص کل از خود نشان داد که افت قیمت سهام این شرکت تنها 2/1 واحد تأثیر منفی بر بازار گذاشت وگرنه سایر شرکت‌های فهرست منفی‌های بازار چندان بر روند صعودی شاخص کل تأثیر‌گذار نبودند.

بدین ترتیب شاخص بورس سهام تهران برای عبور از مرز روانی 10 هزار واحدی و پنج رقمی شدن تنها به 95 واحد رشد نیاز دارد.

کارشناسان معتقدند، با توجه به تعدیل مثبت سود سهام مخابرات و بازگشایی نماد آن پنج رقمی شدن شاخص کل بورس تهران محقق خواهد شد.

در ابتدای سال جاری شاخص کل بورس تهران 7 هزار و 966 واحد بود. تاکنون شاخص کل در 62 روز مثبت و در 26روزمنفی بود که بیشترین افت روزانه با 63 واحد در 22 تیرماه به ثبت رسیده است.

در معاملات دیروز بازار سهام، 108 میلیون سهم به ارزش 295 میلیارد و 352 میلیون ریال در 12 هزار و 13 دفعه معامله شد. کمک‌فنر ایندامین، شرکت حفاری شمال، سیمان‌ قائن، سیمان‌ دورود، سنگ‌آهن ‌گل‌گهر، معدنی‌وصنعتی‌چادرملو و توسعه ‌معادن ‌و فلزات بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند.

در سوی دیگر بازار، حمل ‌و نقل‌ جاده‌ای ‌پتروشیمی، گروه‌ صنعتی ‌بوتان و سرمایه‌گذاری ‌نیرو‌ شاهد بالاترین کاهش قیمت سهام بودند.

دیروز همچنین در صدر فهرست پرتقاضا‌ترین سهام بازار، ارزش تقاضاهای خرید برای سهام ملی صنایع مس ایران 158 میلیارد و 48 میلیون ریال، بانک پارسیان 35 میلیارد و 550 میلیون ریال، مپنا بیش از 42 میلیارد ریال و شرکت حفاری شمال 22 میلیارد و 823 میلیون ریال بود.

در مقابل در صدر فهرست پرفروش‌ترین‌ها، ارزش سهام شرکت سیمان داراب که برای فروش به کارگزاری‌ها سفارش شده بود، به سه میلیارد و 399 میلیون ریال رسید. همچنین ارزش صف فروش نوردوقطعات‌ فولادی‌ به یک میلیارد و 929 میلیون ریال رسید.

دیروز نماد معاملاتی سه شرکت مجتمع فولاد خوزستان، موتوژن و فولاد امیرکبیر کاشان بازگشایی شد و مدیریت بازار اعلام کرد؛ با توجه به این که نماد معاملاتی شرکت تهران شیمی، پشم بافی توس، سیمان ارومیه و سیمان غرب دارای صف خرید و نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری نیرو دارای صف فروش بودند در جلسه معاملاتی روز شنبه محدودیت حجم مبنا درباره این شرکت‌ها اعمال نخواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 14134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =