ماجرای قرنطینه شدن تهران چقدر برای شهرداری خرج داشت؟

معاون شهردار تهران در نشست خبری امروز خود گفت: شایعه قرنطینه شدن تهران را یکی از دلائل این مساله دانست و گفت: کل استادکاران و کارگران ما به شهرهای خود بازگشتند و عواملی نبودند که کار کنند. و تا ۳۱ فروردین تقریباً ما تعطیل بودیم و دو ماه را از دست دادیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در نشست خبری مجازی با رسانه به برنامه ریزی های این معاونت برای بهبود کیفیت و بهسازی آسفالت اشاره کرد و گفت: در سال ۹۸ برای پخش یک میلیون تن آسفالت هدف گذاری داشته ایم. که در ۴ ماهه نخست سال به یک چهارم از این هدف دست یافتیم.

وی با اشاره به اینکه به منظور توجه به تکنولوژی های نو در نگه داری از معابر حرکت به استفاده از آسفالت های پلیمری روی آورده ایم که در مسیرهای تردد بی ارتی ها مورد استفاده قرار بگیرد، گفت: این مسیرها به دلیل سنگینی اتوبوس های بی ار تی و تردد زیاد حالت جمع شدگی پیدا می کنند. البته بنا داریم در نزدیکی ایستگاه ها که اتوبوس ها ترمز می زنند را بتنی کنیم.

وی ادامه داد: تقریباً حدود ۹۰ روز کاری را یعنی ۳ ماه از دوازده ماه را از دست دادیم اما با این احوالات حدود ۷۵۰ هزار تن آسفالت پخش کردیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: به این ترتیب آسیب دیدگی به اتوبوس ها هم کمتر شده و مردم هم کیفیت بهتری از استفاده از اتوبوس های تندرو را تجربه خواهند کرد.

وی هدف دیگری این معاونت در سالجاری را خیابان سازی پیاده راه سازی عنوان کرد و گفت: ما صد سال است پیاده راه سازی کرده ایم اما هنوز پیاده روهای مناسبی در تهران نداریم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از هدف گذاری این معاونت برای هوشمندسازی بخشی از پیاده های تهران خبر داد و گفت: نقشه های متعددی برای پیاده روهای شهر تهران طراحی شده است و با همکاری سه معاونت شهرداری تلاش هایی کرده ایم. و سه نقشه اصلی پیاده راه سازی روی هم قرار گرفت و مقرر شد در سال ۹۹ به میزان ۵۰۰ کیلومتر پیاده راه سازی شود.

وی افزود: در این پیاده راه سازی به معلولین و دوچرخه سواران توجه ویژه شده است.

صبوری دیلمی با تاکید بر اینکه در ساخت این پانصد کیلومتر مسیر پیاده به هم پیوستگی آن مدنظر قرار گرفته است، گفت: همه موضوعات مثل نور و مبلمان شهری و جمع آوری ضایعات و موانع موجود دیده شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه این مسیرها فقط پیاده راه سازی نیست و حتماً اسم دیگری خواهد داشت، ابراز داشت: برای نامگذاری این مسیرها یک مسابقه‌ای برگزار خواهد شد.

صبوری دیلمی با اعلام این خبر که ۸۰ کیلومتر از این پیاده راه ها در دست اقدام است تاکید داشت: به طور قطع در یک برنامه ریزی ۵ ساله ۲۵۰۰ کیلومتر پیاده راه خوب خواهیم داشت.

تکمیل پیاده راه های تهران تا ۴۰ سال دیگر

وی با اشاره به وسعت اجرای این پروژه عمرانی گفت: ظرف ۴۰ سال آینده به عددی حدود ۲۰ هزار کیلومتر پیاده راه سازی خواهیم رسید و در این مسیر از همه تجربیات صد سال گذشته استفاده خواهیم کرد.

افتتاح مسیر تندروی پروژه شهید رستگاری تا حدود ۳ ماه دیگر

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در پاسخ به سوالی در خصوص پروژه های نیمه تمام و مهم شهر تهران با اشاره به پروژه شهید رستگار که یک پروژه شش کیلومتری بوده است گفت: فاز اول این پروژه در سال گذشته افتتاح شد. و فاز دوم انکه اتصال تندروها به آزادگان و امام رضا بوده است قرار بود پایان سال ۹۸ افتتاح شود اما به دلیل اینکه نتوانستیم با معارضان به توافق برسیم و از طرفی هم نمی خواهیم از طریق ماده ۹ وارد شویم به تاخیر افتاد.

وی در ادامه اظهار داشت: با تعداد زیادی از معارضان توافق شده و تعدادی هم مجبور به اعمال ماده ۹ شدیم و امروز تنها ۲ معارض باقی مانده است و ظرف ۲ یا ۳ ماه آینده تندروهای این پروژه اجرا خواهد شد.

ساخت زیرگذر به درخواست اهالی مشیریه

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران یکی دیگر از پروژه های مدنظر را مربوط به درخواست اهالی محله مشیریه عنوان کرد که از شهرداری درخواست کردند یک زیرگذر داشته باشند با وجود اینکه یک پل بزرگی در نزدیکی این محدوده وجود دارد اما با توجه به اینکه ساکنین مشیریه با ساخت بزرگراه محله شان به دو قسمت تقسیم شده با دستور شهردار تهران یک زیرگذر هم برای تردد های محلی آنها ساخته می شود.

وی افزود: ساخت این زیرگذر یک ماه کار نیاز داشته باشد. اما به نفع مردم محلی خواهد بود. به این ترتیب دیگر کامیونهایی که قصد عبور از تهران را داشتند دیگر وارد تهران نشده و از رینگ کمربندی خارج می شوند.

صبوری دیلمی در خصوص پروژه بروجردی نیز توضیح داد: باید این پروژه هم سه معارض خیلی بزرگ دارد که تصمیم گیری شد درخصوص این پروژه و قرار شد این معارضین هم رفع شود و تا پایان سال ۹۹ ا اوایل ۱۴۰۰ پروژه بروجردی را هم به بهره برداری برسانیم.

افتتاح بخشی از یک مسیر در بلوار استاد معین تا عید غدیر

وی درخصوص وضعیت پروژه زیرگذر گیشا و استاد معین گفت: در استاد معین یک بلوار با عرض ۴۰ متر در حال ساخت داریم که تا عید غدیر افتتاح خواهد شد. این پروژه از خیابان سی متری جی وارد شده و به نفع مردم محلی خواهد بود که از پایین بلوار استاد معین وارد شده و تا خیابان آزادی برسند، با بازگشایی این بلوار این توجیه وجود دارد که زیرگذر استاد معین دو طرفه شود.

پایان ساخت ورودی تونل زیرگذر گیشا تا پایان سال

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درخصوص ورودی زیرگذر گیشا به خیابان گیشا نیز توضیح داد: این ورودی در گذشته ایراداتی داشت و باعث می شد در ۲۰۰ متر اول خیابان مشکلاتی ایجاد شود. دو گزینه برای حل این مساله پیش روی ما بود، یکی اینکه بر روی بزرگراه چمران دوربرگردانی احداث کنیم و اینکه به صورت تونل زیرگذری ایجاد کنیم. در حال حاضر در مراحل نهایی طراحی زیر گذر هستیم و عملیات اجرایی آن در مرداد ماه آغاز شده و به این ترتیب تا پایان سال این زیرگذر هم در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی درخصوص ادغام دو معاونت فنی و عمرانی و حمل و نقل نیز گفت: این پیشنهادی بود از سوی اعضای شورای شهری ها ارایه شده و منتظر تصمیم گیری شورای شهر در این زمینه هستیم.

کرونا کارهای عمرانی تهران را ۲ ماه عقب انداخت

صبوری دیلمی با اشاره به اینکه با ورود کرونا به کشور از اول اسفندماه به شدت پروژه های ما تحت تاثیر قرار گرفت شایعه قرنطینه شدن تهران را یکی از دلائل این مساله دانست و گفت: کل استادکاران و کارگران ما به شهرهای خود بازگشتند و عواملی نبودند که کار کنند. و تا ۳۱ فروردین تقریباً ما تعطیل بودیم و دو ماه را از دست دادیم.
وی افزود: حتی برای افتتاح گیشا ما فقط بازگشایی داشتیم و افتتاح رسمی نداشتیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از ابتلای برخی از کارگران عمرانی شهرداری به کرونا خبر داد و گفت: ایم مساله نیز باعث می شد تا کارگاه ها را تعطیل کنیم.

وی تاکید کرد به دلیل کرونا نتوانستیم تاکنون کارگاه ها را به سرعت حداکثری برسانیم اما یک برنامه ریزی کردیم و گفتیم باید بتوانیم با این ویروس کار کنیم.

۴۷۲۳۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1414899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =