چرا قیمت در بازار خودرو باز هم گران شد؟

قیمت خودرو در حالی روندی افزایشی را طی می کند که انتظار می رفت تحت تاثیر نبود مشتری، اجرای طرح های متعدد فروش برای مشتریان واقعی و همچنین ثبات نسبی در بازار ارز وضعیت در این بازار دگرگون شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،بازار خودرو این روزها سازی متفاوت از سایر بازارها را کوک کرده است . قیمت خودرو در حالی افزایش می یابد که قیمت دلار روندی کاهشی را در روزهای اخیر تجربه کرده و نوسانات اخیر نیز در محدوده کمتری نسبت به قبل رخ می‌دهد . در عین حال بهای طلا و سکه نیز روندی کاهشی را تجربه می کند و در عین حال سایر بازارها نیز در حال تاثیرپذیری از ارز در حال تغییر مسیر هستند اما فعالان این بازار معتقدند مهمترین دلیل افزایش قیمت نبود توازن میان عرضه و تقاضا از یک سو و بالا رفتن نرخ تورم و قدرت یافتن چشم انداز تورمی در آینده است.

بررسی ها نشان می دهد هفته گذشته با وجود اینکه بازار ارز روند کاهشی را در پیش گرفته بود بازار خودرو کاهش قیمتی را تجربه نکرد اما از شتاب افزایش قیمت ها در این بازار کاسته شد و همین امر منجر شد تا عده ای از فروشندگان برای مدت کوتاهی اقدام به فروش خودروهای خود کنند اما با وجود نوسانات نرخ ارز خریداری در بازار وجود ندارد و با از سرگیری روند افزایشی نرخ ارز فروشندگان نیز از بازار خودرو خارج شدند.

کارشناسان بر این باورند که افزایش قیمت خودرو بیشتر تحت تاثیر افزایش قیمت آن از درب کارخانه است و افزایش قیمت مواد اولیه ساخت خودرو به گرانی ها در این بازار دامن زده است چراکه در هفته گذشته با اعلام افزایش مجدد نرخ لاستیک گرانی ها در بازار خودرو شدت گرفته است و بنابر عقیده کارشناسان افزایش نرخ ارز همسو با سایر عوامل منجر به گرانی در این بازار شده است.

در حالی که مسئولین تامین تقاضا موجود در بازار را راه حلی برای کنترل قیمت ها در این بازار می دانند کارشناسان بازار خودرو بر این عقیده اند که در حال حاضر اقدامی در جهت تامین تقاضا مصرف کننده در بازار صورت نمی گیرد و خودروسازان در حال تحویل معوقات خود هستند چراکه در شرایط فعلی مصرف‌کننده نمی‌تواند با مراجعه به نمایندگی‌های شرکت‌های خودروساز، خودروی مورد نظر خود را با قیمت کارخانه خریداری کند.

بازار خودرو طی هفته جاری روزهای پرنوسانی را تجربه می کند و با وجود اینکه طی هفته گذشته از شتاب رشد قیمت ها در این بازار کاسته شده بود در هفته جاری بازار خودرو افزایش قیمت افسارگسیخته خود را از سر گرفته است به گونه ای که قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ فول از ۱۵۴ میلیون در ۵ روز گذشته امروز به ۱۶۰ میلیون تومان رسیده است، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ فول از ۱۸۵ میلیون تومان امروز به ۱۹۳ میلیون تومان رسیده است، پژو ۲۰۶ صندوقدار مدل ۹۹ نیز که در ۵ روز گذشته ۱۷۸ میلیون تومان قیمت داشته است امروز به ۱۹۰ میلیون تومان رسیده است، تیبا هاچ بک یا تیبا ۲ نیز که ۹۹ میلیون تومان قیمت داشته است امروز به ۱۰۲ میلیون تومان رسیده است، دنا پلاس دنده ای توربو که ۲۸۵ میلیون تومان قیمت داشته است امروز به ۳۰۶ میلیون تومان رسیده است و دنا پلاس دنده ای ساده نیز از ۲۳۹ میلیون تومان به ۲۴۸ میلیون تومان رسیده است.

قیمت خودرو سیتروئن سی ۳ نیزطی ۵ روز اخیر از ۶۴۵ میلیون تومان به ۶۶۵ میلیون تومان رسیده است و قیمت سوزوکی گراند ویتارا که هفته گذشته با کاهش ۲۵ میلیون تومانی به ۷۴۵ میلیون تومان رسیده بود امروز ۷۹۰ میلیون تومان اعلام شده است.

در این بین اما قیمت خودرو پراید ۱۱۱ از ۹۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ۵ روز گذشته امروز به ۹۰ میلیون تومان رسیده است و پراید ۱۳۱ نیز در ۵ روز گذشته کاهش قیمت ۵۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است و قیمت این خودرو امروز ۷۹ میلیون تومان اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: نوسان قیمت خودرو در بازار محدود شد/ تیبا و پراید هم قیمت شدند.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1417047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =