آغاز برداشت گیاه دارویی بادرشبو در آذربایجان‌غربی / آخرین وضعیت تولید خیار و گندم

برداشت گیاه دارویی بادرشبو در آذربایجان‌غربی آغاز شد و به گفته معاون جهاد کشاورزی استان، سطح کشت این محصول نسبت به سال گذشته ۳ برابر شده است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، برداشت گیاه دارویی بادرشبو از سطح اراضی زیر کشت استان آغاز شد.

اکبر کرامتی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی از برداشت گیاه دارویی بادرشبو از سطح اراضی زیر کشت استان خبرداد.

وی اظهارکرد: امسال ۲۶۵هکتار از اراضی استان زیر کشت بادرشبو رفته که نسبت به سال گذشه در حدود ۳ برابر افزایش یافته است و برآورد می شود از این اراضی ۴۱۴۰ تن پیکره رویشی تولید و به بازار عرضه شود.

کرامتی اظهار کرد: ارومیه ، خوی ،سلماس و میاندوآب جزو شهرهایی هستند که کشت عمده این محصول در آنها انجام می شود.

کرامتی با بیان اینکه از این میزان تولید بیش از دو میلیون لیتر عرق استحصال می شود، تاکید کرد: بخشی از محصول تولیدی برای تهیه عرقیات و برای مصارف صنعتی توسط کارخانه های استحصال عرقیات به مصرف رسیده و بخشی دیگر نیز به صورت سنتی و در کارگاه های کوچک عرق گیری یا در منازل مورد استفاده قرار می گیرد.

وی ادامه داد: تعداد ۵ واحد تولید عرقیات گیاهی جهت عرقگیری از محصول بادرشبو کشت شده در سطح استان فعالیت دارند و عرق استحصالی جهت مصرف در تهیه شربت ، نقل در داخل استان و مازاد آن به خارج از استان صادر می گردد.

تولید سالانه بیش از ۸هزار تن خیار

عزیز ایمانی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی هم از تولید سالانه ۸۳۰۰ تن خیار گلخانه ای در سطح واحدهای گلخانه ای استان خبر داد.

وی افزود: این مقدار در ۷۷ واحد گلخانه‌ای در استان برداشت می‌شود و نوع ناگین بیشترین سهم را کشت این محصول در استان دارد.

وی اضافه کرد: عمده شهرستانهای تولید کننذه خیار گلخانه ای به ترتیب ارومیه، نقده، بوکان، خوی و مهاباد هستند.

پیش بینی برداشت ۷۰ هزار تن گندم از مزارع شهرستان نقده

سیدکریم ابراهیم زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نقده از پیش بینی برداشت ۷۰ هزار تن گندم از مزارع این شهرستان خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: امسال ۲۹ هزار و ۵۵۷ هکتار از اراضی شهرستان نقده زیرکشت گندم رفته است که از این مقدار۱۰ هزار و ۹۷هکتار گندم آبی و ۱۹ هزار و ۴۸۰ هکتار گندم دیم است.

ابراهیم زاده ادامه داد: تاکنون حدود ۳۲ هزار و ۸۶۵ تن محصول گندم در این شهرستان توسط مراکز خرید دولتی خریداری شده است که عملیات خرید تا اواخر شهریور و تا پایان برداشت مزارع گندم ادامه خواهدداشت.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1418027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =