پذیرایی از هنرمندان با اسپری فلفل/ واکنش رییس حوزه هنری به اتفاقِ اصفهان

محمد مهدی دادمان، رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی، در واکنش به رویدادِ مقابلِ خانه هنرمندان اصفهان، متنی انتقادی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از انتشار خبرِ واگذاری خانه هنرمندان اصفهان به نهادی دیگر، روز یکشنبه ۱۲ مرداد، جمعی از هنرمندان، مقابل این ساختمان قدیمی که در فهرست آثار ملی هم ثبت شده است، اجتماع کردند که با دخالت ماموران به پایان رسید. 

برخورد ناشایست با این هنرمندان، در دو روز گذشته بازتاب زیادی پیدا کرده است که همچنان ادامه دارد. در همین رابطه، محمدمهدی دادمان که از حدود یک ماه پیش به ریاست حوزه هنری انقلاب اسلامی انتخاب شده است، متنی انتقادی و اعتراضی را در اینستاگرام خود منتشر کرد. 

در متن اینستاگرامی محمدمهدی دادمان آمده است: 

«باسم الحق
روز یکشنبه از چند هنرمند دلسوز اصفهانی با اسپری فلفل و بی‌احترامی پذیرایی شد! مقابل خانه هنرمندان اصفهان! آمده بودند تا خبر تحویل خانه هنرمندان به بنیاد شهید را پیگیری کنند؛ صرفا یک دغدغه‌ درست فرهنگی.
از اتفاق پیش آمده بسیار متأسف و عذرخواهم. دیروز با بعضی از این هنرمندان عزیز مکالمه کرده و امروز نمایندگان ویژه حوزه هنری را برای بررسی دقیق‌تر ماجرا و دلجویی از هنرمندان عزیز راهی اصفهان کردم.
از فرمانده محترم نیروی انتظامی نیز خواهشمندم نسبت به رفتارِ غیرقانونی و بی‌ادبانه‌ برخی مامورین ناجا اقدام متناسب را انجام دهند.
مشکل را با بنیاد شهید مالک قانونی این ساختمان حل خواهیم کرد. خانه هنرمندان اصفهان، خانه و مامنِ اهالی هنرِ این شهر بوده، هست و ان‌شاءالله خواهد بود.»

این عمارت تاریخی، از ۳۰ سال پیش، محل و پاتوق هنرمندان و علاقه‌مندان هنر در اصفهان بوده است که چندی پیش، دادگاه حکم داد تا ساختمان به بنیاد شهید واگذار شود. در اعتراض به این رویداد بود که روز یکشنبه ۱۲ مرداد، هنرمندان اصفهانی مقابل این ساختمان تجمع کردند که این حرکت آن‌ها با برخوردی نامناسب روبه‌رو شد. 

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1418090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =