ایرانی‌ها و اتریشی‌ها برای احترام به کادر درمان، دست به‌ساز شدند

شش نوازنده ایرانی و اتریشی، در یک برنامه مشترک موسیقی، قطعاتی را برای ادای احترام به کادر درمانی که مشغول مبارزه با ویروس کرونا هستند، اجرا کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رویداد موسیقایی ایران و اتریش با حضور خبرنگاران و جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر، عصر روز گذشته (جمعه ۱۷ مرداد) در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

بخش نخست این مراسم به اجرای زنده موسیقی توسط نوازندگان ایرانی و اتریشی اختصاص داشت. بخش‌هایی از این اجرا، پیش‌تر ضبط شده بود و با پخش آن، نوازندگان حاضر در سالن با آن قطعه همراهی می‌کردند.

در این برنامه قطعه «سرناد» از فرانتس شوبرت، قطعه تلفیقی «سپاس» بر اساس دو اثر موتسارت، قطعه «دو سه شبه» اثرِ بزرگ لشگری و همچنین قطعه «ایران ما» که از تلفیق دستگاه همایون - اصفهان، موسیقی فولکلوریک جنوبی و موسیقی فولک و اصیل بختیاری بود، برای حاضران اجرا شد.

در ادامه این مراسم، کلیپی از صحبت‌های عبادرضا اسلامی‌کولایی، رییس فرهنگسرای نیاوران و نیز اشتفان شولتس، سفیر کشور اتریش پخش شد.

عبادرضا اسلامی در صحبت‌هایش گفت: «پس از تاسیس فرهنگستان خاورشناسی در وین و مدتی بعدتر، تاسیس دارالفنون در ایران، تبادلات  علمی، فرهنگی و آموزشی بین اتریش و ایران بسیار جدی‌تر از همیشه دنبال  شد. ارتباطات فرهنگی و هنری میان دو ملت ایران و اتریش سابقه‌دار و بلند مدت است.»

اشتفان شولتس، سفیر کشور اتریش نیز گفت: «کشور اتریش رابطه خیلی ویژه و خاصی  با ایران  دارد. نظیر چنین پیوندی میان دو ملت ایران و اتریش را به ندرت می‌توان میان دیگر ملت‌ها دید. ما بیش از ۷۰۰ سال روابط مستند، بیش از ۵۰۰ سال مشارکت و ۱۶۰ سال روابط دیپلماسی داریم. این امر چهارچوبی را برای به وجود آوردن روابط مبتنی بر اعتماد میان دو کشور به وجود می‌آورد.»

او با قدردادنی از تمامی پزشکان و پرستاران سراسر جهان خصوصا در ایران و اتریش، تاکید کرد: «کادر درمان  با زحمات فرابشری خود جان انسان‌ها را نجات می‌دهند و متاسفانه خیلی از این پزشکان و پرستاران جان خود را در این راه از دست دادند. امشب به یاد آنان این برنامه اجرا می‌شود.»

حسام ساختیان‌چی، تهیه‌کننده و کارگردان رویداد موسیقیایی ایران و اتریش هم در سخنانی گفت: «بسیار خوشحالم که توانستیم جمعی از هنرمندان ایرانی و بین‌المللی، همراه با یک تیم اجرایی حرفه‌ای را کنار هم جمع کنیم تا شاهد برگزرای رویداد موسیقی مشترک بین دو کشور ایران و اتریش در زمان کم شدن اجراهای موسیقی به واسه بیماری منحوس کووید ۱۹ باشیم؛ تا از سویی هم هنرمندان نامی کشور امید به روزهای روشن داشته باشند و دیگر آنکه بتوانیم زحمات عزیران کادر درمان را اندکی جبران کنیم.»

فروغ فضلی (رهبر و تنظیم‌کننده)، سیامک کریمپور (سرپرست موسیقی گروه ایران)، بامداد خوشقدمی (سرپرست موسیقی گروه اتریش)، علی ضرابی (ترومپت)، ماکان خوی‌نژاد (ویلن سل)، سروش عمومی (درامز)، بصیر اکبری (گیتار)، داوید گروبر (ساکسفون آلتو) و آنتون پرتلر (ساکسفون تنور) از دیگر هنرمندان و نوازندگان این برنامه بودند.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1419433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =