۰ نفر
۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
کوشنر هنوز به معامله قرن امیدوار است

ایسنا نوشت: داماد و مشاور ارشد رئیس جمهوری آمریکا در سخنانی با چشم‌پوشی از حمایت‌های یکجانبه کشورش از رژیم صهیونیستی علیه فلسطین گفت که برخی طرف‌ها مانع از برقراری صلح در خاورمیانه می‌شوند.

جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس درباره خاورمیانه اظهار کرد: بسیاری می‌خواهند منطقه غرق در منازعات قدیمی باشد، اما ترامپ اجازه دیکته کردن را به آنها نداد و برای متحد کردن مردم پیرامون منافع مشترک تلاش کرد.

وی گفت: جنبش حماس طی ۱۰ سال گذشته یک طرح داشته و جامعه بین‌الملل به اندازه کافی احمق بوده است که به این جنبش اجازه دهد این طرح را پیش ببرد.

کوشنر در ادامه مدعی شد: ما به نزد فلسطینی‌ها رفته و طرح بزرگی را روی میز گذاشتیم. ساکنان غزه اکنون گروگان‌هایی در دست حماس هستند.

وی ادامه داد: اگر آنها (فلسطینی‌ها) خواستار صلح هستند ما طرحی را داریم و طرح صلح خاورمیانه ترامپ موسوم به "معامله قرن" فقر را از بین برده و باعث ایجاد بیش از یک میلیون فرصت شغلی و افزایش تولید داخلی فلسطین می‌شود.

داماد ترامپ همچنین مدعی شد: "متأسفانه، ملت فلسطین گروگان‌هایی در دست رهبری بسیار بد هستند، اما ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که این امر مانع از پیشرفت منطقه شود."

کوشنر در بخش دیگری از اظهاراتش توافق صلح امارات و رژیم صهیونیستی را "تاریخی" خواند و گفت: این توافق طی ۲۶ سال گذشته نخستین توافقنامه صلح میان اسرائیل و یک کشور عرب بوده است.

312 311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1422588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =