۰ نفر
۲۲ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۵:۳۲

خواستگار کینه ‌جو که در آخرین روزهای دی ماه اعضای یک خانواده را به گلوله بسته و با قتل 4 نفر تحت تعقیب بود، روز گذشته از سوی ماموران پلیس آگاهی دستگیر شد.

به گزارش «جام‌جم»، روز 17 دی سال گذشته به دنبال شلیک‌های گلوله در یکی از محله‌های شهرستان برازجان از توابع استان بوشهر، ساکنان محل سراسیمه از خانه‌های خود خارج شده و موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش کردند.

در پی این تماس، با حضور ماموران در محل مشخص شد، فرد مسلح که خواستگار دختر خانواده بوده، پس از شنیدن پاسخ منفی، نقشه این جنایت را طراحی کرده است.

بررسی‌ها نشان داد مرد خواستگار به دنبال اطلاع از این که فرد دیگری قصد خواستگاری از دختر مورد علاقه‌اش را دارد، با یک قبضه سلاح کلاشینکف وارد خانه وی شده و به سوی اعضای این خانواده تیراندازی کرده و پدر، مادر و دو برادر دختر جوان را با شلیک 18 گلوله به قتل رسانده و متواری شده است.

با گزارش موضوع جنایت، دستور قضایی در این ارتباط صادر و اجساد قربانیان به پزشکی قانونی منتقل شد.

با تشکیل پرونده‌ای در این ارتباط به دستور سردار یگانه فرمانده انتظامی استان، چند تیم ویژه از ماموران تحقیق برای دستگیری متهم را آغاز کردند و مشخص شد، عامل جنایت‌ها 48 ساعت قبل از حادثه قصد خودکشی داشته که برادرش او را منصرف کرده است.

دستگیری متهم
متهم که پس از ارتکاب 4 فقره جنایت به نقطه نامعلومی متواری شده بود، 3 ماه پس از وقوع جنایت، روز گذشته در یکی از باغ‌های اطراف شهرستان دشتستان از سوی ماموران دستگیر شد.

سردار محمدی یگانه صبح دیروز گفت: پس از شناسایی هویت عامل جنایت به نام مصطفی، مشخص شد روز حادثه ـ 17 تیر ـ وی با همدستی فردی به نام اسماعیل که از بستگانشان بوده، این جنایت‌ها را مرتکب شده است.

رئیس پلیس استان بوشهر افزود: پس از فرار متهم و به دلیل آن‌که قاتل محل مخفیگاه خود را مرتب تغییر می‌داد، سرانجام چندی پیش اسماعیل (همدست قاتل) در روستای گینه شهرستان رامشیر در استان خوزستان دستگیر شد.

محمدی یگانه تصریح کرد: با اطلاعاتی که از همدست قاتل به دست آمد، ماموران روز گذشته ابتدا 4 نفر از کسانی را که در جابه‌جایی و تامین آذوقه برای قاتل فراری نقش داشتند، دستگیر کردند.

وی اظهار کرد: پس از دستگیری همدستان قاتل، مخفیگاه او شناسایی و با محاصره محل، نیمه شب دیروز متهم که از این محل قصد عزیمت به حاشیه شهرستان برازجان را داشت، دستگیر شد و در مرحله بعدی 2 نفر دیگر از همدستان وی نیز دستگیر شدند.

از متهم، یک قبضه سلاح کلاشینکف که او با آن به اعضای خانواده دختر مورد علاقه‌اش شلیک کرده بود نیز کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس استان بوشهر گفت: در ارتباط با این پرونده 10 متهم دستگیر شدند و عامل جنایت‌ها در دقایق اولیه به قتل 4 عضو خانواده برازجانی اعتراف کرد. با صدور دستور بازداشت موقت برای متهم، وی برای ادامه تحقیقات و بازسازی صحنه جنایت در اختیار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

محمدی یگانه اضافه کرد: در پی وقوع این جنایت دلخراش که موجب جریحه‌دار شدن احساسات عمومی مردم شده بود، رئیس کل دادگستری بوشهر اعلام کرد، با دستگیری قاتل، پرونده وی در مدت 10روز رسیدگی و حکم قانونی برای وی صادر خواهد شد تا این حکم درس عبرتی برای دیگر مجرمان و تبهکاران باشد.

14181

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 142432

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =