استاندار چهارمحال و بختیاری: نهادهای درگیر با ویروس کرونا حق تعطیلی ندارند

ایرنا نوشت :استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مدیری که تعداد زیادی از کارمندان آن نهاد مبتلا به ویروس کرونا شده باشد، حق تعطیلی آن نهاد را ندارد و برای تداوم فعالیت آن باید تدبیر دیگری به کار گیرد.

اقبال عباسی روز چهارشنبه در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا افزود: گزارشاتی مبنی بر ابتلای تعدادی از کارمندان یک نهاد یا اداره‌ای در استان وجود دارد، که نباید این عامل سبب تعطیلی آن اداره یا نهاد خدمات‌رسان شود چرا که خدمات‌رسانی به مردم با مشکل مواجه می‌شود.
وی با تاکید بر تشکیل کمیته‌ نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فرمانداری‌های ۱۰ گانه استان، تصریح کرد: این کمیته در فرمانداری شهرکرد تشکیل شده است و نتایج خوبی نیز به دنبال داشته و ضروری است تا در سایر فرمانداری‌ها نیز فعال شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین بر تشدید نظارت بر عزاداری‌های ماه محرم و مسافران ورودی به استان تاکید کرد و گفت: به هر میزان این نظارت‌ها سخت‌گیرانه باشد به همان میزان سلامت مردم بیشتر حفظ می‌شود.
عباسی ادامه داد: چنانچه هیاتی در رعایت پروتکل‌ها جدیت لازم را به کار نگرفت باید تذکر داده شود و افراد را نسبت به اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حفظ سلامتی خود و دیگران بیش از پیش آگاه کرد.
وی با تاکید بر اینکه ادارات و نهادهای دولتی باید فضای مناسبی که در اختیار دارند، برای برگزاری آیین‌های عزاداری ماه محرم در اختیار هیات‌ها قرار دهند، خاطر نشان کرد: چنانچه در قبال این اقدام مبلغی از هیات‌ها درخواست شود، تخلف است و مسئول متخلف به تخلفات اداری معرفی می‌شود.
گفتنی است ، بر اساس آخرین گزارش ستاد ملی مقابله با کرونا، چهارمحال و بختیاری در وضعیت هشدار قرار دارد.
ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1425875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =