کوشنر از طرح ترامپ برای تشکیل خاورمیانه جدید خبر داد

فارس نوشت:دستیار ارشد ترامپ مدعی شد که سازش میان امارات و رژیم صهیونیستی روند امور در منطقه را تغییر خواهد داد و ترامپ طرحی برای تشکیل «خاورمیانه جدید» در نظر دارد.

 «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) در تل آویو با «جرد کوشنر» دستیار ارشد دونالد ترامپ و «رابرت آبرایان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید به گفت وگو نشست و سپس در کنفرانس خبری مشترک حاضر شد.

به نوشته اسکای نیوز، نتانیاهو به خبرنگاران گفت که فردا (دوشنبه) اولین پرواز تجاری میان اسرائیل و امارات به همراه یک هیأت بلندپایه انجام خواهد گرفت و در آینده باید شاهد تبادلات تجاری و گردشگری گسترده با امارات باشیم

او همچنین مدعی شد که رژیم صهیونیستی گفت‌وگوهای مخفی با دیگر کشورهای عربی نیز برای عادی‌سازی روابط انجام داده است.

نتانیاهو طرح ترامپ در خصوص فلسطین را اولین گام برای برقراری «صلح» (سازش) در منطقه دانست و گفت: «صلح با امارات گام مهمی برای آماده سازی توافقنامه‌های دو جانبه با دیگر کشورهای منطقه است.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از سخنان خود همچون دفعات گذشته، جمهوری اسلامی ایران را به ساخت بمب اتمی متهم کرد و گفت که از تلاش‌های آمریکا برای تمدید محدودیت‌های تسلیحاتی ایران حمایت می‌کند.

در ادامه «جرد کوشنر» دستیار ارشد ترامپ سازش میان امارات و رژیم اسرائیل را یک «موفقیت تاریخی» توصیف کرد و مدعی شد این توافق روند امور در منطقه را تغییر خواهد داد.

وی سپس تأکید کرد که برای سازش میان دیگر کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی نیز تلاش خواهد کرد و در ادامه ادعا کرد:  آینده روابط میان اسرائیل و کشورهای عربی هیچ زمانی به این روشنی نبوده است.»

جرد کوشنر افزود: «رئیس‌جمهور سناریوی خاورمیانه جدید را نوشته است. این طرح زمانی که به عربستان سعودی و سپس به اسرائیل و ایتالیا رفت آغاز شد.»

در ادامه «رابرت آبرایان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز سخن گفت و ادعا کرد که توافق سازش میان امارات و اسرائیل یک گام تاریخی بود.

او همچنین مدعی شد که رژیم صهیونیستی با توقف الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری موافقت کرده است.

آبرایان افزود: «معتقدیم که کشورهای دیگر در منطقه نیز توافقات صلح با اسرائیل امضاء می‌کنند.»

او امنیت رژیم صهیونیستی را برای کاخ سفید دارای «بالاترین اولویت» دانست و گفت که این اولویت در سیاست خارجی دولت ترامپ در غرب آسیا کاملا لحاظ شده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1427121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =