ماجرای یوسف کرمی،چاووشی و نان و پنیری که نکسیا می‌خورد!

کرمی صدای اکثر چهره‌های فوتبالی از جمله اکبر میثاقیان، علی دایی، مجید جلالی، علی پروین و... را کاملا شبیه به خودشان تقلید می‌کند.

سعید اکبری؛ یوسف کرمی چهره جذابی است. او فوتبالیست نیست. مربیگری هم نکرده. در حوزه مدیریت فوتبال هم نقشی نداشته و ندارد اما کارش با فوتبال است. کرمی تقلید صدا می‌کند. گاهی ویدئوهای او به اندازه جذاب‌ترین مصاحبه‌های فوتبال، در فضای مجازی دست به دست می‌شود. در چند ماه گذشته نام یوسف بیشتر سر زبان‌ها افتاده. هم به خاطر تقلید صدای فوتبالی هاو هم به خاطر حضورش در سریال طنز ن.خ. به همین بهانه او میهمان کافه خبر بود و گفت و گوی متفاوتی داشتیم.

دایی علیه من گارد ندارد

ماجرای تقلید صدای علی آقا دایی... من هر چه بگویم شاید احساس کنید خودشیرینی می کنم. علی دایی شخصیت بزرگی دارد. او از شوخی کردن ناراحت نمی شود ولی از توهین کردن بدش می‌آید. هر شخصی هم باشد گارد می گیرد. به نظرم آقای دایی به این دلیل علیه من گارد نگرفته که اگر غیر از این بود، حتما صحبت می کرد. مستقیما با او صحبت کردم ولی از طریق یکی از دوستان کانالی با آقای دایی زدیم که برادش محمد گفت برادرم ناراحتی و گاردی علیه یوسف ندارد. یکی دیگر از دوستانم هم با آقای دایی صحبت کرده بود که باز مشخص شد آقای دایی در دل قضایا بوده و حتی لذت می برد. تو صفحه اینستاگرامم تقلید صدای علی آقا را دارم که خودش تشویق می کند. من همیشه در کارم یک چیز مهم است. اینکه احترام دیگران را حفظ کنم. شما وقتی به کسی احترام بگذارید و طرف تصور نکند او را به تمسخر گرفته اید، واکنش منفی نشان نمی‌دهد. بعضی ها شاید این کار را کرده باشند ولی خدا را شکر پالس منفی هم از علی آقا دایی دریافت نکرده ام. من از شما خواهش می کنم با خود او صحبت کنید و ببینید آیا مشکلی دارد؟ چون بعضی‌ها واقعا فحاشی می‌کنند و این کار درستی نیست. من به خاطر همین یک مدت کلا در صفحه‌ام در اینستاگرام فعالیتی نمی‌کردم چون دلخور و ناراحت شدم.

ریزه کاری ها

تقلید صدا فقط این نیست که شما شبیه به یک نفر حرف بزنید. باید مکث‌ها، زبان بدنش، لحن و سایر چیزها را رعایت کنید. اینها دست به دست هم می دهد تا تقلید صدای شما باور پذیرتر باشد. اصلا باید طوری تقلید صدا کنید که طرف اگر تصویرتان را هم نبیند، فکر کند خود آن چهره دارد صحبت می‌کند. به همین خاطر باید ابتدا روی عادات گفتاری و رفتاری یک فرد کار کنیم. یکسری ریزه‌کاری‌ها دارد که باید رعایت کرد. به خاطر همین من وقتی صدای یک نفر را تقلید می‌کنم که آن صدا برای مخاطب باورپذیر باشد. اگر باور پذیر نباشد شما را پس می‌زند.

عده ای به من توهین می کردند که چرا صدای علی آقا پروین را تقلید می کنی در حالی که خود علی آقا واقعا مثبت است و می گوید ایرادی ندارد.

تماس با اکبرآقا

بهترین صدایی که تقلید می‌کنم؛ نمی‌دانم. بعضی ها می گویند صدای اکبر آقا میثاقیان را خوب تقلید می‌کنم.(در این لحظه به پیشنهاد ما با اکبر آقا تماس می گیریم که یوسف کرمی با صدای خودش با او حرف می زند. اکبر آقا هم جا می خورد و می گوید هیچکس نمی‌تواند صدایش را تقلید کند الا او.) خب ببینید الان واکنش اکبرآقا خیلی مثبت بود ولی متاسفانه گاهی اتفاق می افتد که من صدای کسی را تقلید می کنم ولی یکسری که اصلا در بازی نیستند می‌آیند و فحاشی می‌کنند. مثلا وقتی صدای آقا غلام پیروانی را تقلید کردم...(در این لحظه دوباره پیشنهاد می‌دهیم که با آقا غلام تلفنی حرف بزند که او هم واکنش مثبتی نشان می‌دهد و می گوید اگر لهجه‍ اش را به تمسخر نگیرند، هیچ مشکلی با این کار ندارد) خب ببینید اکثر چهره ها واکنش مثبت نشان می‌دهند. مثلا عده ای به من توهین می کردند که چرا صدای علی آقا پروین را تقلید می کنی در حالی که خود علی آقا واقعا مثبت است و می گوید ایرادی ندارد. در جشن باشگاه پرسپولیس چند سال قبل هم ایشان را دیدم. آقای خوردبین هم بود و می گفت یوسف جان چرا صدای من را تقلید نمی کنی؟ به علی آقا هم گفت همین تبلیغ است. هر روز شما را به یاد مردم می اندازند.

بیشتر بخوانید؛ ببینید | تقلید صدای علی دایی، علی پروین و اکبر میثاقیان برای تبریک قهرمانی پرسپولیس

جلالی ناراضی نیست

یکی از صداهایی که خودم دوستش دارم، صدای آقا مجید جلالی است. خیلی روی آن کار کردم. واقعا زمان گذاشتم و خدا را شکر ایشان هم نارضایتی ندارند. یکی از بچه های تیم هنرمندان از آقا مجید پرسیدند که ناراحت می شوند؟ ایشان هم به دوستم گفته بودند نه اصلا و اتفاقات استقبال هم کردند. (در این لحظه با مجید جلالی هم تماس می گیریم ولی او موبایلش را پاسخ نمی‌دهد)

ماجرای من و چاوشی

من در برنامه هایم معمولا تقلید صدای محسن چاووشی را دارم. یک بار سفری رفته بودیم. در رستوران هتل ما را تحویل نگرفتند. مدیر برنامه ای داشتم به اسم مجید پیرایش که الان تهیه کننده برنامه شب های فوتبالی است. ایشان کارکنان هتل را صدا کرد و گفت محسن چاووشی اینجاست و شما تحویلش نمی گیرید؟ تا این را گفت دیدم رفتند رو دست شاه میگو و ماهی شورشیده و هر چیزی که فکرش را کنید، ‌آوردند. شبش سر برنامه دعوت‌شان کردیم. گفتم هیچی، امشب می فهمند من چاووشی نیستم. آمدند سر برنامه و تمام شد، به هتل برگشتیم. نیما نکیسا هم به عنوان خواننده لایو آمده بود. دیدم در رستوران دارد نان و پنیر می خورد. گفتم نیما تو که رفته جام جهانی، با آن اسم و رسمت باید نان و پنیر بخوری؟ گفت چه کنم؟ خواننده برنامه هستم بعد به ما شام نان و پنیر می دهند. گفتم الان درستش می کنم. مجید گوشی را برداشت و زنگ زد و گفت آقا محسن چاوشی ساعت 1.5 شب از برنامه برگشته نمی خواهید به او غذا بدهید؟ یکهو 10 نفر ظاهر شدند. کوبیده روی آتش می زدند. جوجه سیخ می کردند. نیما می گفت وای چه شده؟! 

اولین تقلید صدا

شاید باورتان نشود اولین کسی که صدایش را تقلید کردم، حاج صادق آهنگران بود. من عاشق صدای ایشان بودم و به خاطر همین روی آن کار کردم که انصافا هم مثل خودش می‌خواندم. از همان زمان علاقمند شدم که این کار را انجام دهم. دیگر فوتبالی هم بودم و بیشتر در این حوزه متمرکز شدم. اولین کسی که صدای عادل فردوسی‌پور را تقلید کرد، من بودم. راستش تقلید صدای چهره‌ها شاید چند ثانیه باشد ولی برای همان چند ثانیه سال‌ها زمان باید گذاشت. به عنوان مثال من 7 سال طول کشید بتوانم صدای علی کفاشیان را تقلید کنم. دیگر این شغل من است و باید برای آن زمان بگذارم. بعضی‌ها با تعجب می‌پرسند 7 سال؟ می گویم این کاری است که با علاقه انجام می‌دهم.

پربیننده‌های سرویس ورزشی

*پیام جدید گل‌محمدی در اینستاگرام: دربی را فوتبالی نباختیم!

*استقلالی-ها-در-مراسم-تدفین-سرژیک-تیموریان-عکس

*علیرضا منصوریان دستیار اولش را هم مشخص کرد!

252 252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1428225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =