درآمد شهرداری نسبت به ۱۰ سال قبل نصف شده است

فارس نوشت: عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: کسب درآمد شهرداری تهران، نسبت به مدت مشابه سال قبل از ۹۱ درصد به ۵۸ درصد رسیده است که کاهش ۳۳درصدی کسب درآمد را شاهدیم.

حسن رسولی عضو شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز درباره حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران گفت: در بخش عملکرد حساب درآمد، شهرداری تهران بر اساس بودجه مصوب موظف بوده، در برش عملکردی چهار ماهه خود نسبت به تامین منابع در سقف ۱۰۱ هزار و ۹۱۵ میلیارد ریال اقدام کند. طی این دوره چهار ماهه مبلغ ۵۸ هزار و ۸۰۳ میلیارد ریال معادل ۵۸ درصد درآمد کسب کرده است.

وی ادامه داد: طی چهار ماهه مذکور کسری عملکرد ۴۳ هزار و ۱۱۲ میلیارد ریال معادل ۴۲ درصد نسبت به بودجه مصوب مشاهده می شود و از کل درآمد چهار ماهه مبلغ ۱۶ هزار و ۷۱۴ میلیارد ریال معادل ۲۸درصد آن درآمد پایدار و ۷۲ درصد آن درآمد ناپایدار است.

خزانه دار شورای شهر تهران درباره عملکرد هزینه ای شهرداری در این مدت نیز گفت: در این دوره، شهرداری اجازه داشته حداکثر تا سقف اعتبار مصوب به مبلغ ۸۹ هزار و ۸۸۴ میلیارد ریال هزینه کند که طی دوره مذکور مبلغ ۵۷ هزار و۷۰۴  میلیارد ریال معادل ۶۴ درصد هزینه در دفاتر ثبت شده است. که از این مبلغ ۹۹.۷ درصد آن بصورت پرداخت های نقدی است و ۰.۳ درصد آن غیرنقدی است.

رسولی درباره عملکرد حساب درآمد و هزینه تیر ماه نیز گفت: شهرداری تهران بر اساس بودجه مصوب شورا موظف بوده است، در برش عملکردی تیر ماه خود نسبت به تامین منابع در سقف ۲۵ هزار و ۴۷۹ میلیارد ریال اقدام کند که در این ماه مبلغ ۱۷ هزار و ۱۱۴ میلیارد ریال معادل ۶۷ درصد درآمد کسب شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: از کل درآمد تیرماه مبلغ ۴ هزار و ۷۹ میلیارد ریال معادل ۲۴ درصد آن درآمد پایدار و ۷۶ درصد آن درآمد ناپایدار است.

وی ادامه داد: شهرداری تهران در تیر ماه تا سقف ۲۲ هزار و ۴۷۱ میلیارد ریال اجازه هزینه کرد داشته که با اعلام مبلغ ۱۷ هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال در تیر ماه تقریباً معادل ۷۸ درصد مصارف خود را منظور و ثبت کرده است. که از این مبلغ ۹۹.۱ درصد آن بصورت پرداخت های نقدی است و ۰.۹ درصد آن غیرنقدی است.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، تاکید کرد: کسب درآمد، نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته و از ۹۱ درصد در سال ۹۸ به ۵۸ درصد در سال جاری رسیده است. کاهش ۳۳ درصدی کسب درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل شاخص مهم و تامل برانگیز است.

رسولی گفت: کسری تحقق درآمدی ۴۲ درصدی در بسیاری از حوزه های ماموریتی شهرداری بویژه در بخش تملک دارایی ها آثار وضعی ناگواری می گذارد.

وی ادامه داد: از کل درآمد چهار ماهه شهرداری ۲۸ درصد آن درآمد پایدار و ۷۲ درصد آن درآمد ناپایدار است. در مدت مشابه سال گذشته از کل درآمد وصولی ۳۱ درصد آن از درآمد پایدار و ۶۹ درصد آن از درآمد ناپایدار حاصل شده است که کاهش سه درصدی درآمد پایدار نسبت به مدت مشابه سال قبل شاخص مهمی قلمداد می شود.   

۴۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1429405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =