با «چاه تاریکی» سه‌گانه وحشت شاه‌آبادی تکمیل شد

مهر نوشت: رمان «چاه تاریکی» به‌عنوان آخرین جلد سه‌گانه وحشت «دروازه مردگان» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شد.

رمان «چاه تاریکی» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی به‌تازگی توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌کتاب سوم و آخرین‌جلد از سه‌گانه وحشت «دروازه مردگان» است که این‌نویسنده برای نوجوانان نوشته و داستانش در تهران قدیم جریان دارد.

دروازه مردگان داستان مواجهه رضاقلی، نوجوانی فقیر و روستایی با سینما، ماشینیزم و نشانه‌های دیگر مدرنیته است و او این‌مسائل را با بهت و حیرت تماشا می‌کند اما ظاهرا ذات آزادی‌خواهی دارد و خلاف رویه معمول، تن به بردگی نظام ارباب‌رعیتی و کارگری نمی‌دهد...

اولین جلد این مجموعه، تابستان ۹۷ با عنوان «قبرستان عمودی» منتشر شد که در داستانش، پسر بچه‌ای به‌نام رضا به شکل غیر منتظره‌ای از یک خانه مرموز سر در می‌آورد که در دیوارهایش جنازه‌هایی دفن شده‌اند. در این خانه بچه‌های زیادی قالیبافی می‌کنند. در ادامه داستان یکی از بچه‌های این قالیباف‌خانه در حوض خانه غرق می‌شود و اتفاقات بعدی از پی می‌آیند...

در دومین جلد این‌رمان هم با عنوان «شب خندق» که بهار سال ۹۸ چاپ شد، رضا پس از رفتنش، دوباره به تهران برمی‌گردد اما با شهری روبرو می‌شود که وبا در آن شیوع پیدا کرده و به کسی اجازه ورود داده نمی‌شود. اما رضا خودش را به نوعی از دروازه عبور داده و وارد تهران می‌شود. او در شهر با شخصیتی به نام نادر آشنا می‌شود که این آشنایی موجب رقم خوردن اتفاقاتی در جلد دوم کتاب مذکور می‌شود. ماجرای سال‌های قحطی تهران و زندگی سخت مردم فقیر در خندق‌های اطراف این شهر از جمله موضوعاتی هستند که شاه‌آبادی در جلد دوم «دروازه مردگان» به تصویر کشیده است.

در «چاه تاریکی»، سومین جلد این‌سه‌گانه، رضا برای کمک به فردی دیگر، وارد جهان مردگان می‌شود و در موقعیتی خاص قرار می‌گیرد که باید بین منافع شخصی و شرافت، دست به انتخاب بزند.

۲۴۱۲۴۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1432343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =