تجاوز صدام و مقاومت مردم ایران در ژاپن بررسی می‌شود

دکتر شیزوکو تسویا، حجت‌الاسلام ابراهیم ساوادا و سبا بابایی (کونیکو یامامورا)، در نشستِ تخصصی «تجاوز صدام و مقاومت مردم ایران»، ابعاد مختلف جنگ ایران و عراق را برای مخاطبان ژاپنی تحلیل خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در ادامه سلسله نشست‌های رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن به ویژه در فضای مجازی، نشستی تخصصی به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و مقاومت قهرمانانه ملت بزرگ ایران، با عنوان «تجاوز صدام و مقاومت مردم ایران» از سوی رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن برگزار می‌شود.

در این برنامه، علاوه بر سخنان رایزن فرهنگی کشورمان در ژاپن، دکتر شیزوکو تسویا، رئیس انجمن مردم نهاد ژاپنی «موست»، حجت‌الاسلام ابراهیم ساوادا، اسلام‌شناس و معاون نمایندگی المصطفی(ص) در ژاپن و سبا بابایی (کونیکو یامامورا)، تنها مادر شهید ژاپنی مقیم ایران هم به روایت موضوعات مرتبط و ارائه مباحثی در این زمینه خواهند پرداخت.

دکتر تسویا از پزشکانی است که نقش بسیار مهمی در خصوص معرفی فجایع حمله شیمیایی صدام به جهانیان و همچنین درمان برخی از جانبازان شیمیایی داشته و در این زمینه کتبی را هم منتشر کرده است. او در آثارش، حمله اتمی به هیروشیما و حمله شیمیایی به سردشت را مشابه دانسته است.

وی، همه ساله و هم‌زمان با برگزاری جشنواره صلح در هیروشیما به مناسبت سالگرد حمله اتمی آمریکا، جمعی از هنرمندان و جانبازان کشورمان را هم دعوت می‌کند تا ضمن نمایش چند فیلم ایرانی، در این برنامه حضور یابند.

کونیکو یامامورا هم که نام قرآنی سبا را برای خود برگزیده است، از حدود ۵۰ سال قبل در پی ازدواج با یک ایرانی به کشورمان مهاجرت کرده و علاوه بر این که جریانات انقلاب را شاهد بوده است، فرزندش (محمد بابایی) هم در دفاع مقدس و در سن ۱۹ سالگی و در عملیات والفجر ۱ در منطقه فکه به شهادت رسید. کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» توسط حمید رسام از خاطرات این بانوی گرامی منتشر شده است. وی پژوهشگر، مترجم، مدرس حوزه فرهنگی ژاپن و استاد پیشین گروه زبان و ادبیات ژاپنی دانشگاه تهران بوده است.

حجت‌الاسلام ابراهیم ساوادا، اسلام‌شناس و معاون پژوهشی نمایندگی المصطفی(ص) در ژاپن نیز سال‌ها در ایران تحصیل کرده و ترجمه ژاپنی و ماندگار او از قرآن کریم و دیگر تالیفات در حوزه معرفی دقیق اسلام از جمله آثار اوست.

نشست تخصصی و مجازی «تجاوز صدام و مقاومت مردم ایران»، روز شنبه ۲۹ شهریور (۱۹سپتامبر) ساعت ۱۶ به وقت توکیو (۱۱:۳۰ به وقت تهران) در فضای مجازی زوم برگزار خواهد شد.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1432839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =