۰ نفر
۲۶ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۳

نخست وزیر مکلف و رئیس جمهوری لبنان در خصوص مهلت بیشتر برای تشکیل دولتی که مانع از آشوب شود، توافق کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه‌ی الوطن - چاپ عربستان - نجیب میقاتی، نخست وزیر مکلف لبنان، اعلام کرد: من و میشل سلیمان (رئیس جمهوری لبنان) با اعطای مهلت بیشتر جهت تشکیل دولتی که ثبات را در کشور حفظ کند و مانع از آشوب شود، توافق کردیم.

میقاتی ادامه داد: من قصد داشتم امروز (جمعه) ترکیب دولت را اعلام کنم، اما با سلیمان توافق کردیم که مهلت اضافی برای تشکیل دولت بدهیم.

وی بعد از دیدار با سلیمان در بعبدا بر لزوم تشکیل دولتی متوازن و در چارچوب قانون اساسی تاکید کرد.

منابع آگاه گفتند: نخست وزیر لبنان بنا به توصیه‌ی الحاج حسین خلیل، مشاور دبیرکل حزب الله لبنان و نبیه بری، رئیس پارلمان، ترجیح داد که فرصت بیشتری به روند تشکیل دولت بدهد.

میقاتی تصریح کرد: من و سلیمان براساس اختیارات قانونی‌مان تلاش می‌کنیم تا دولت گسترده با حضور تمامی گروه‌های لبنان تشکیل دهیم.

نخست وزیر مکلف لبنان اذعان داشت: درست است که برخی تاخیرها وجود داشته، اما امیدواریم دولت را به زودی اعلام کنیم. ما هرگز ناامید نخواهیم شد. مساله‌ی مهم از نظر ما لبنان است.

وی درباره‌ی برخی بحث‌ها با میشل عون، رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح درباره‌ی پست‌های امنیتی گفت: من با هیچ کس بحث و جدال نداشته‌ام. من هیچ کس را نفی نمی‌کنم، چون هدف من تشکیل دولت است.

منابع اکثریت نیز به سایت النشره گفتند: به میشل عون 10 وزیر پیشنهاد خواهد شد و در حالی شش وزیر شیعه به حزب الله لبنان و جنبش امل پیشنهاد خواهد شد که یک وزیر شیعه از حزب "سوری قومی اجتماعی" نیز پستی را در دولت خواهد داشت.

النشره گزارش داد: عدنان سید حسین، وزیر دولت در دولت موقت نیز در دولت جدید وزیر خواهد بود.

به گفته منابع آگاه، حزب الله لبنان نیز تاکید کرده است که وزارت کشور به فراکسیون میشل عون برسد.

از سوی دیگر، روزنامه‌ی السفیر - چاپ لبنان - نوشت: نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان، در دیدار با فائز شکر، دبیر حزب سوسیالیست البعث گفت: منطقه به سوی تحکیم اراده‌ی ملت‌ها و شیوه‌ی مقاومت حرکت می‌کند و ما شاهد انقلاب ملت‌های عربی علیه راه‌حل‌های وابسته به طرح آمریکا و اسرائیل هستیم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 143551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =